printlogo


کد خبر: 250941تاریخ: 1401/5/2 00:00
رحمان رضایی: دوست دارم در ایتالیا مربیگری کنم
در اولین بازی با پای مصدوم مقابل باجو بازی کردم

فرهاد مجیدی فصل پیش استقلال را در اغلب بازی‌ها با روش سه دفاع به میدان فرستاد. اینکه او اساساً میلی به بازی با چهار دفاع نداشته باشد؛ این طور نبود. به طور کلی بازیکنان استقلال بعد از حضور استراماچونی با این روش بازی آشنا شدند و بیش و کم از سوی دیگر مربیان نیز بازی با سه دفاع ادامه یافت اما در دوران حضور ساپینتو هنوز مشخص نیست که این مربی قصد دارد با چه سیستمی استقلال را راهی لیگ بیست و دوم کند.


رحمان رضایی تنها بازیکن فوتبال ایران است که تجربه سال‌ها بازی در سری A را دارد و در این کشور یک چهره شناخته‌ شده است. گاتزتا، روزنامه ورزشی مشهور ایتالیا سراغ مدافع سابق تیم ملی رفته و خاطراتش در این کشور را مرور کرده است. او درباره رویارویی با بازیکنان بزرگی مثل باجو، زلاتان و رونالدو صحبت کرده است.
 
رحمان چطوری؟
 خوب! من تهران هستم، هوا مثل ایتالیا گرم است، تقریباً 40 درجه. من اغلب در رفت و آمد بین تهران و ترویزو هستم. جایی که پدر همسرم پس از ترک پروجا به آن نقل مکان کرد. من و همسرم در سال 2007 خانه‌ای خریدیم.
مربیگری چگونه پیش می‌رود؟
 دو سه سال در دسته یک ایران یک باشگاه را هدایت کردم، سه سال به عنوان دستیار در لیگ برتر بودم. در آخرین تجربه‌ام مربی ذوب‌آهن بودم. ما به دلیل اشتباهات داوری 14 امتیاز جریمه شدیم؛ به جای 27 امتیاز 13 گرفتیم. متأسفانه مدیرعامل سابق من در این زمینه مسئولیت دارد. این کار برای این بود که من را به دردسر بیندازند و هدف‌شان این بود که مربی دیگری بیاورند!
دوست دارید در ایتالیا مربیگری کنید؟
 خیلی خیلی زیاد! می‌دانم که آسان نیست. در حال حاضر مربیان خوب زیادی در ایتالیا هستند. چه کسی فکر می‌کرد سیمونه اینزاگی در اینتر و قبل از آن لاتزیو به مربی بزرگی تبدیل شود؟ دوست دارم در جایی که قبلاً بازی کرده‌ام (پروجا، مسینا و لیورنو) مربیگری کنم.
انتقال شما به پروجا در سال 2001 چگونه رقم خورد؟
 این اتفاق را مدیون مدیر ورزشی فابریزیو سالواتوری هستم. او به ایران آمد و تماشاگر اولین بازی من با تیم ملی بود. او در تهران بود تا دو بازیکن دیگر را دنبال کند اما در نهایت مرا به پروجا آورد. بعد از ظهر یک روز جمعه در ماه سپتامبر وارد شدم. همان ابتدا از ناحیه مچ پا آسیب دیدم، بنابراین خودم را به تمرین اختصاصی محدود کردم. شنبه یک ربع دویدم، با تیم تمرین نکردم. یکشنبه مقابل برشا روبرتو باجو و لوکا تونی بازی کردیم! بعد از پنج دقیقه که شان سوگلیانو آسیب دید، بدون گرم کردن و بدون اینکه کلمه‌ای ایتالیایی بدانم وارد شدم. خوب کار کردم و تا پایان فصل به عنوان بازیکن فیکس بازی کردم.
بهترین بازی شما با پیراهن مسینا مقابل کدام تیم بود؟
 من یک بازی شگفت‌انگیز مقابل یووه را به خاطر می‌آورم؛ ما با دو گل سرجیو فلوکاری 2-صفر پیروز شدیم، در نیمه دوم آنها بهتر شدند و بازی 2-2 به پایان رسید. یووه فابیو کاپلو قوی‌ترین تیم بود. سپس به یاد می‌آورم که با مسینا 2-1 در سن سیرو مقابل میلان پیروز شدیم که شگفت‌انگیز بود. برای سه یا چهار سال همیشه تا آخر لیگ دلاورانه بازی می‌کردیم.
شما چندین بار زلاتان را به چالش کشیدید؛ آیا خاطره‌ای از آن نبردها باقی مانده است؟
 او بسیار قوی بود، من دوئل‌های زیبایی را به یاد دارم. من بازی لیورنو و اینتر در جام حذفی ایتالیا را فراموش نمی‌کنم. قبل از نیمه دوم، ایبرا به من نزدیک شد و شروع به فارسی صحبت کردن با من کرد. به من گفت: «سلام ایرانی خوبی؟» خیلی خوب صحبت کرد. او به من گفت از دوستانش در سوئد چیزهایی یاد گرفته است.
از اسطوره‌ها صحبت کنیم. بازی مقابل دو رونالدو چطور بود؟
 مریخی فوق‌العاده بود، قوی‌ترین فوتبالیست جهان، یک جادوگر. باعث ‌می‌شد توپ ناپدید شود. او 30-29 ساله بود که با پیراهن میلان زانویش آسیب دید.
این اتفاق در سال 2008 مقابل لیورنو تیم سابق من رخ داد. دو سال قبل از آن در جام جهانی تجربه چالش با کریستیانو رونالدو را داشتم. اما از نظر فنی رونالدوی برزیلی چیز دیگری بود. در بین نام‌های بزرگ فقط حسرت بازی برابر لیونل مسی را دارم.
 کدام تیم را مدعی عنوان قهرمانی در فصل جدید سری آ می‌دانی؟
 یووه با جذب پل پوگبا و آنخل دی ماریا، فصل خوبی خواهد داشت. اینتر همیشه قوی است، میلان هم همین‌طور. رم بد نیست اما بهتر از آنها نمی‌تواند کار کند. من ناپولی را دوست دارم. مهم‌تر از همه به جانشین برای کالیدو کولیبالی نیاز داریم.
ایران بر خلاف ایتالیا توانست به جام جهانی صعود کند.
 بله، ایران یکی از اولین تیم‌های ملی بود که جواز صعود را گرفت. به تیم‌های ایتالیایی توصیه می‌کنم مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو را بگیرند؛ او بسیار قوی است، در سری آ خیلی خوب عمل می‌کند.
 


Page Generated in 0.0051 sec