printlogo


کد خبر: 250935تاریخ: 1401/5/2 00:00
تیم نکونام می‌تواند مدعیان را به دردسر بیندازد؟
توپ پر فولاد برای لیگ بیست و دوم


آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار
فولاد که در نقل و انتقالات تابستانی عملکرد نسبتاً خوبی داشته، می‌تواند برای لیگ بیست و دوم در حلقه مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. در شروع فصل گذشته پنجره فولاد بسته بود و جدایی نکونام سیر صعودی این تیم را متوقف کرد، ولی این مربی چند هفته بعد از شروع فصل برگشت و آنها در نیم‌فصل توانستند با خریدهای جدید تیم‌شان را تا حدودی تقویت کنند. تیم اهوازی در نیمه دوم فصل گذشته عملکرد خوبی داشت؛ ابتدا با شکست پرسپولیس قهرمان سوپرجام شد، در لیگ قهرمانان به مرحله حذفی رسید و در لیگ برتر خودش را تا رده پنجم بالا کشید.
این نتایج توقعات از تیم نکونام را بالا برده و همه منتظرند تا عملکرد این مربی با یک تیم تقویت‌شده را ببینند. نکونام در گام اول به دنبال حفظ استخوان‌بندی تیمش بود، ولی وضعیت مبهم آرش رضاوند، موسی کولیبالی و آیاندا پاتوسی روند آماده‌سازی فولاد را با مشکلاتی روبرو کرده است. رضاوند بازیکن استقلال است و این باشگاه هنوز حاضر به انتقال قرضی این هافبک به فولاد نشده. رضاوند در نیم‌فصل دوم فصل گذشته به فولاد پیوست و بهترین بازیکن این تیم بود. کولیبالی و پاتوسی در موعد مقرر به تمرینات فولاد برنگشتد تا نکونام بابت این بدقولی عصبانی شود. اگر این سه بازیکن در روزهای آینده به فولاد اضافه شوند، خیال این مربی پیش از شروع فصل تا حد زیادی راحت خواهد شد.
نکونام که تیمش باید در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند، برای هر پست به دنبال دو بازیکن باکیفیت بود و در نقل و انتقالات توانست تا حدودی به این هدف برسد. بعد از انتقال موفق مهدی شیری از پرسپولیس، فولاد برای فصل جدید سعید آقایی و احسان پهلوان را هم از سرخ‌پوشان تهرانی جذب کرد. پهلوان که به دلیل ترافیک خط میانی پرسپولیس ترجیح داد از این تیم جدا شود، می‌تواند خرید مؤثری برای فولاد باشد. نکونام برای خط میانی اشکان دژاگه را هم به تیمش اضافه کرد. این ملی‌پوش سابق اگر در 36 سالگی همچنان آماده باشد، مهره‌ای کلیدی برای فولاد خواهد بود.
نکونام ترجیح داد قرارداد شیمبای 38 ساله را تمدید نکند و برای خط حمله با مجید علیاری و علی قربانی به توافق رسید؛ دو مهاجم قدرتی و دونده که برای سبک بازی پرس فولاد می‌توانند مؤثر باشند. کریستوفر کنت هم از سپاهان به فولاد پیوست تا در کنار شهاب گردان برای ایستادن درون دروازه رقابت کند. وریا غفوری می‌تواند یکی دیگر از خریدهای پر سر و صدای فولاد باشد؛ بازیکنی که به گفته نکونام قرار است بیشتر در پست وینگر راست بازی کند.
فولاد با این ترکیب جدید می‌تواند یکی از تیم‌های مهم لیگ بیست و دوم باشد و اگر اتفاقات به نفع آنها رقم بخورد، حتی در کورس قهرمانی استقلال، پرسپولیس و سپاهان را به دردسر بیندازد.


Page Generated in 0.0045 sec