printlogo


کد خبر: 250931تاریخ: 1401/5/2 00:00
به بهانه نیمه‌تمام ماندن بازی مس‌کرمان- گل‌گهر
مسابقه‌ای که اصلاً تدارکاتی و دوستانه نبود

مسابقه‌ای که می‌توانست یک محک جدی برای هر دو تیم باشد اما به‌دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای که حتی در بازی‌های رسمی هم جایی ندارد نیمه‌کاره به پایان رسید. آقایان به حدی بازی را جدی گرفته بودند که انگار تیم برنده یا قهرمان لیگ می‌شد یا از سقوط فرار می‌کرد.
 در حالی که در اواخر نیمه دوم بازی دو تیم در حال برگزاری بود، داور در محوطه جریمه مس خطای دو ضرب اعلام کرد اما اعتراض کادر فنی مس موجب شد تا حجت جهرمی سرپرست این تیم، بازیکنان مس را از زمین بیرون بکشد و بازی به جنجال کشیده شود! این توقف برای دقایقی ادامه یافت و جدال‌های لفظی بین دو تیم برای دقایقی شکل گرفت ولی مسی‌ها حاضر به ادامه بازی نشدند و بازی دو تیم نیمه‌تمام رها شد. این در حالی است که قبل از این صحنه نیز اعتراضات مکرر کادر فنی مس کرمان موجب شد تا داور یکی از اعضای کادر فنی کرمانی‌ها را اخراج کند. مشخص نیست در حالی که این بازی یک بازی دوستانه و تدارکاتی بود چرا برخی نیمکت‌نشینان اینقدر روی نتیجه حساس بودند و مدام در کنار زمین جدال لفظی ایجاد می‌کردند.
حالا سؤالات زیادی پیش می‌آید؛ اول اینکه آن خوش و بش کردن‌های قبل بازی توسط دو سرمربی برای چه بود؟ البته نه اینکه این اولین مرتبه‌ای است که اتفاق افتاده نه، مشابه‌های بسیاری داشتیم.
به عنوان مثال تاتنهام و سویا که خود را برای فصل آینده آماده می‌کنند در کره جنوبی به مصاف هم رفتند. دیداری که با تساوی یک-یک به پایان رسید. هری کین ابتدا تاتنهام را پیش انداخت ولی ایوان راکیتیچ کار را برای تیم اسپانیایی به تساوی کشاند.
به نظر می‌رسید بازیکنان دو تیم، دیدار تدارکاتی پیش‌فصل خود را بسیار جدی گرفته‌اند. تا جایی که در یک لحظه از مسابقه بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند.
نکته جالب در این درگیری که مورد توجه تاتنهامی‌ها قرار گرفت نقش اریک لاملا در جریان صحنه‌های پرتنش بین بازیکنان دو تیم بود. اریک لاملا که پیش از پیوستن به سویا سابقه بازی در تاتنهام را دارد وقتی دید بازیکنان تیم فعلی و تیم سابقش در حال درگیر شدن هستند سعی کرد مانع از ادامه پیدا کردن درگیری‌ها شود. اریک لاملا، بازیکن آرژانتینی سویا، در این صحنه‌ها آن‌طور که انتظار می‌رفت مثل دیگر بازیکنان سویا خود را در تقابل با تاتنهامی‌ها نمی‌دید و سعی می‌کرد دعوا را فیصله بدهد. اما در انتهای بازی هم لاملا به سراغ چندین نفر از دوستان و همبازی‌های سابقش در تاتنهام رفت و با آنها خوش 
و بش کرد.
تیم نساجی حدود 6-5 ماه پیش در ورزشگاه کارگران به مصاف پارس جنوبی رفت که این بازی با حواشی عجیبی توأم بود. این مسابقه که با یک گل به سود تیم میهمان در جریان بود بعد از درگیری بازیکنان دو تیم نیمه‌تمام باقی ماند و هر دو تیم قید ادامه مسابقه را زدند. در جریان این دیدار بازیکنان دو تیم با یکدیگر بارها درگیری لفظی پیدا کردند و به همین دلیل تصمیم به تعطیلی مسابقه گرفته شد. قضاوت این مسابقه برعهده سیدمهدی سیدعلی بود.
 شاید برخی از نیمکت‌نشینان دو تیم یا هنوز به طور کامل توجیه نیستند یا همچنان در حال و هوای بازی در رده‌های پایین‌تر لیگ قرار دارند که باز هم این نوع درگیری و اختلاف و بیرون کشیدن زمین در یک بازی تدارکاتی قابل توجیه نیست.
نیمکت‌نشینان تیم مس کرمان حتی اگر محق هم باشند این را باید بدانند که ورود به لیگ برتر با چنین تفکری نمی‌تواند پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد. وقتی در یک بازی تدارکاتی میان دو تیم هم‌استانی این اتفاق رخ می‌دهد این تصور ایجاد می‌شود که انگار از قبل میان آنها کری‌های زیادی وجود داشته و برگزاری این بازی هم بهانه‌ای بیش برای تسویه حساب نبوده است.
امیر قلعه‌نویی شاید در حال حاضر باتجربه‌ترین مربی لیگ برتر باشد به همین دلیل از او هم انتظار می‌رفت که حداقل نیمکت‌نشینانش را به سکوت وا می‌داشت تا آنچه که از این بازی به دنبالش بودند را به دست می‌آوردند و بعد از بازی هم آنقدر میکروفن در اختیار‌شان قرار می‌گرفت که درباره اتفاقات این مسابقه صحبت کنند. پس به نظر می‌رسد نتیجه در این دربی تدارکاتی خیلی مهم‌تر از بازی بوده است.
بعد از بازی در فضای مجازی و برخی کانال‌های هواداری به حواشی این بازی پرداخته شد و ظاهراً میان برخی نیمکت‌نشینان و تماشاگران هم مشاجره لفظی صورت گرفته است. حالا اگر با این مسأله به طور اصولی برخورد نشود و به جای جمع کردن موضوع علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند احتمال تنش در تقابل‌های دو تیم در لیگ بیست و دوم وجود خواهد داشت.
 

Page Generated in 0.0063 sec