printlogo


کد خبر: 250926تاریخ: 1401/5/2 00:00
نساجی در ترکیه کامل می‌شود
انتظار هواداران و کار سخت مطهری

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار
 
 
حمید مطهری در اولین تجربه سرمربیگری هدایت تیمی را برعهده گرفته که فاکتورهای مثبت زیادی دارد. تیمی ریشه‌دار با هوادارانی متعصب که با این تیم زندگی می‌کنند و خیلی عادت به باخت در بازی‌های خانگی ندارند. ضمن اینکه او نفراتی را در اختیار دارد که اکثرشان در چند فصل اخیر کنار هم بازی کردند و نیازی به صرف زمان برای هماهنگی‌شان ندارند. این فاکتورها تا حدود زیادی کار را برای سرمربی تیم که اولین تجربه سرمربیگری‌اش را می‌گذراند راحت خواهد کرد.
او خوب می‌داند سرمربی تیمی شده که حالا قهرمانی جام حذفی را در کلکسیون افتخارات‌شان دارند. به همین دلیل هواداران نساجی انتظارشان نسبت به فصل قبل بسیار بالاتر رفته است. به همین دلیل حمید مطهری وقتی پای برگه قرارداد این باشگاه را امضا کرد مدعی شد که باید نگاه واقع‌بینانه‌ای به آینده داشت. اما این قول را هم داد که تیمش بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد: «همیشه باید قواعد فوتبال را بدانیم. به هواداران نساجی تبریک می‌گویم، اما ما نباید توقعات‌مان بالا برود. باید منطقی فکر کنیم ما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم و نساجی تیمی است که فوتبال قابل احترامی ارائه می‌دهد و باشخصیت است. باید منطقی فکر کنیم. هواداران نساجی بدانند که ما با نهایت تعهد کارمان را جلو می‌بریم که ان‌شاءالله فوتبال خوبی را ارائه بدهیم.»
مطهری که حالا از پرسپولیس آمده و خودش به‌عنوان نفر اول کادرفنی باید تصمیم بگیرد، مدعی است که نمی‌توان با تیم‌های متمول رقابت کرد. البته آنها تا امروز محمد شریفی، علی شجاعی و علیرضا ابراهیمی (هر سه از پرسپولیس) را به خدمت گرفته‌اند. آنها قرارداد اکثر بازیکنان کلیدی‌شان را هم تمدید کرده‌اند: «رقابت کردن با تیم‌های صنعتی بسیار سخت است. یک جنگ نابرابر داریم. نه اینکه بگویم پول داشتن بد است. نه، همه تیم‌ها باید پول داشته باشند اما با این شرایطی که می‌بینید و این قیمت بازیکنان ما نمی‌توانیم وارد نقل و انتقالات شویم باید منتظر شویم تیم‌های بزرگ بازیکنان‌شان را بگیرند ببینیم ما چه انتخاب‌هایی می‌توانیم داشته باشیم.»
اما این پایان کار نیست. شاگردان حمید مطهری روز دوشنبه در تهران به مصاف ذوب‌آهن می‌روند. این آخرین بازی تدارکاتی آنها قبل از اردوی هشت روزه در ترکیه خواهد بود که از روز چهارشنبه همین هفته آغاز خواهد شد. طبق هماهنگی‌های به عمل آمده در این اردو دو بازیکن خارجی به تیم اضافه خواهد شد و به نظر می‌رسد توافق‌های اولیه هم انجام شده است. البته آنها دو بازی تدارکاتی هم در ترکیه خواهند داشت تا با آمادگی کامل وارد لیگ بیست و دوم شوند.
از طرفی او روی بازیکنان باتجربه تیم هم حساب ویژه‌ای باز کرده تا در بزنگاه‌های حساس عصای دستش باشند. مسعود شجاعی، حامد شیری، علیرضا حقیقی، اکبر صادقی، کریم اسلامی، ایوب کلانتری و... نفراتی هستند که حضورشان در زمین و مدیریت‌شان تا حدود زیادی خیال حمید مطهری را راحت می‌کند.
مربی جوان قائمشهری‌ها خیلی امیدوار است که ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برای هفته‌های ابتدایی لیگ آماده و همان قلمرویی شود که وعده‌اش را داده بود: «یکی از شروط من این بود که ورزشگاه وطنی آماده شود. شور و هیجان هواداران نساجی فوق‌العاده است. قلمرو تیم نساجی است. حریفان باید شکست خورده از این ورزشگاه بیرون بروند. وطنی باید اینگونه باشد. قلمرویی در این ورزشگاه درست می‌کنیم که کسی جرأت نزدیک شدن به آن را نداشته باشد.» اگر ورزشگاه وطنی همان‌طور که قولش را داده‌اند آماده میزبانی بازی‌های خانگی نساجی شود آن‌وقت رسیدن به اهدافی که برای خودشان ترسیم کرده‌اند بسیار محتمل‌تر است.
آنها البته باید برای سوپر جام هم آماده شوند؛ تقابل با استقلالی که در جام حذفی مغلوب نساجی شد. این بازی قطعاً برای هر دو مربی اهمیت بسیاری خواهد داشت. مطهری به‌دنبال تکرار پیروزی مقابل استقلال و کسب اولین جام قهرمانی دوران سرمربیگری‌اش و اینکه نشان دهد او هم مثل ساکت الهامی توانایی پیروز شدن مقابل استقلال را دارد. اما از آن طرف سرمربی پرتغالی آبی‌های پایتخت هم می‌خواهد با شکست دادن نساجی راه پیروز شدن به این تیم را به مجیدی نشان دهد.
 

 


Page Generated in 0.0047 sec