printlogo


کد خبر: 250921تاریخ: 1401/5/2 00:00
نادال، فدرر و جوکوویچ هم‌تیمی می‌شوند

 
دوستداران ورزش تنیس امسال شاهد یک اتفاق جالب خواهند بود؛ هم‌تیمی شدن نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر. این اتفاق که البته بی‌سابقه هم نیست، در رقابت‌های لیورکاپ رخ خواهد داد، تورنمنتی که هر ساله تیمی منتخب از بهترین تنیسورهای اروپا را مقابل تیمی از منتخب بهترین تنیسورهای سایر قاره‌ها قرار می‌دهد و تیم اروپا امسال سه تنیسوری که روی هم 63 قهرمانی را در گرنداسلم‌ها کسب کرده‌اند، کنار هم می‌آورد. در کنار این سه نفر، اندی ماری اسکاتلندی هم به عنوان یکی دیگر از اعضای تیم 6 نفره اروپا مقابل تیم منتخب جهان قرار خواهد گرفت.
مسابقات جام لیورکاپ در فاصله‌ روزهای 23 تا 25 سپتامبر در ورزشگاه 20 هزار نفری O2 آره‌نای شهر لندن برگزار خواهد شد اما هنوز تکلیف دو عضو دیگر تیم منتخب اروپا مشخص نیست. در سمت مقابل هم از تیم منتخب جهان تنها حضور فلیکس اوگر آلیاسیمه از کانادا، تیلور فریتز از امریکا و دیه‌گو شوارتزمان از آرژانتین قطعی شده و سه عضو دیگر این تیم هنوز معرفی نشده‌اند.
پیش از این سابقه داشته که فدرر و نادال و جوکوویچ در جریان همین رقابت‌های لیورکاپ در یک جبهه و در کنار یکدیگر رقابت کنند اما این نخستین بار است که اندی ماری نیز به این جمع ملحق می‌شود.
شیوه برگزاری مسابقات لیورکاپ به گونه‌ای است که اولین تیمی که موفق به کسب 13 امتیاز شود، قهرمان خواهد بود. شیوه امتیازدهی مسابقات اما به نوبه خود جالب است. هر روز سه مسابقه انفرادی و یک مسابقه دوبل برگزار و برنده آن در بازی‌های سه ستی (2 از سه) مشخص می‌شود. پیروزی‌های روز جمعه، یک امتیاز، پیروزی‌های روز شنبه دو امتیاز و پیروزی‌های روز یکشنبه 3 امتیاز دارند. به این ترتیب هیچ تیمی تا روز پایانی مسابقات نمی‌تواند قهرمانی‌اش را مسجل کند.
تیم اروپا تا کنون فاتح هر 4 دوره مسابقات لیورکاپ در سال‌های 2017، 2018، 2019 شده است.

Page Generated in 0.0048 sec