printlogo


کد خبر: 249073تاریخ: 1401/4/7 00:00
پس از گرانوفسکایا و باک
پتر چک هم از چلسی می‌رود

پتر چک به‌زودی پست خود را در چلسی ترک خواهد کرد. پس از آنکه تاد بولی باشگاه چلسی را خریده، تغییرات قابل توجهی در رده‌های مختلف این باشگاه روی داده است.
چک 40ساله که از سال 2019 مدیر فنی و مشاور عملکرد باشگاه بوده، تنها چند روز پس از آنکه خبر رفتن بروس باک و مارینا گرانوفسکایا هم منتشر شد، از چلسی می‌رود.
بولی از چک خواسته بود که چند ماه دیگر بماند تا چلسی را در پنجره نقل و انتقالات همراهی کند، اما چک ترجیح داد که همین حالا از چلسی برود.
او در بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی باشگاه نوشته: «برایم مایه افتخار بسیاری بوده که در سه سال گذشته، این نقش را در چلسی داشته باشم. باشگاه حالا مالک جدیدی دارد و به نظرم زمان آن رسیده که کناره‌گیری کنم. خوشحالم که حالا باشگاه با مالکان جدید در وضعیتی عالی است و مطمئن هستم که در آینده هم در داخل و هم در خارج میدان موفق خواهد بود.»
بولی هم می‌گوید: «پتر عضو مهمی از خانواده چلسی است. ما تصمیم او برای کناره‌گیری را درک می‌کنیم و از او برای کمک‌هایی که به‌عنوان مشاور داشت و بابت تعهداتش به باشگاه و به جامعه طرفداران تشکر می‌کنیم. برای او بهترین‌ها را آرزو داریم.»
به این ترتیب بار مسئولیت روی دوش مالک جدید چلسی بیشتر هم می‌شود. او هفته گذشته اعلام کرد که پست رئیس هیأت مدیره، که پیش‌تر در اختیار باک بود را هم به عهده می‌گیرد. او همچنین به جای گرانوفسکایا در نقل و انتقالات و قراردادهای بازیکنان فعال خواهد بود.
از سوی دیگر، به این ترتیب، تمام مدیران بالاتر از توماس توخل از چلسی می‌روند. توخل از ژانویه 2021 که مربی چلسی شد، با این مدیران کار می‌کرد.
چک 11 فصل را به‌عنوان بازیکن در چلسی گذراند و 16 افتخار بزرگ کسب کرد، از جمله چهار قهرمانی لیگ برتر و یک بار فتح لیگ قهرمانان. او را به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان نسل خود می‌شناسند.
در فصل 15-2014 بود که او جایش را به تیبو کورتوا داد و به آرسنال رفت تا چهار سال آخر دوران بازی‌اش را در این باشگاه سپری کند. آخرین بازی دوران حرفه‌ای او در فینال لیگ اروپا در سال 2019 برابر چلسی بود.
او چند هفته بعد از آن بازی به‌عنوان مدیر فنی و مشاور عملکرد به باشگاه چلسی برگشت و نقشی مهم در آوردن ادوار مندی به این باشگاه داشت. مندی در آن زمان دروازه‌بان شناخته‌شده‌ای نبود اما چک این دروازه‌بان سنگالی را به گرانوفسکایا و فرانک لمپارد، مربی وقت چلسی، پیشنهاد کرد. انتقال او یکی از معدود خریدهای موفق چلسی در سال‌های اخیر بوده است.
نام او در همان موقع به‌عنوان یکی از اعضای لیست 25نفره تیم چلسی به لیگ برتر ارائه شد، هر چند که 18 ماه بود بازنشسته شده بود. چک قراردادی نداشت ولی به‌صورت اضطراری نامش در لیست قرار گرفت.
 


Page Generated in 0.0055 sec