printlogo


کد خبر: 249071تاریخ: 1401/4/7 00:00
یک مصدومیت در چهار سال
وینیسیوس ضدضربه

فصل 2022-2021 فصل ورود وینیسیوس جونیور به بزرگترین عرصه‌ها بود. کریم بنزما ستاره رئال مادرید باعث شکوفایی او شد تا قبل از فینال لیگ قهرمانان که با بیست و دومین گل فصل خود قهرمانی تیمش را رقم زد. او همچنین ۲۰ پاس گل داد که شامل گرفتن ۵ پنالتی بود تا آن جهشی که از سال ۲۰۱۸ و ورود به سانتیاگو برنابئو انتظارش را می‌کشید، شکل بگیرد. مشکلات او مقابل دروازه رقبا و ضعف بازیخوانی باعث شده بود انتقاداتی علیه او شکل بگیرد اما فصل قبل همه اشکالات را برطرف کرد تا نقش پررنگی در دوگانه تاریخی رئال مادرید داشته باشد. اما این آمار جنبه مهمی از بازی او را پنهان می‌کند.
وینیسیوس در ۵۲ بازی این فصل حضور داشت که تنها تیبو کورتوآ با آن برابری می‌کند. از نظر حضور در ترکیب اصلی با ۴۷ بازی، سوم بود، با ۳۷ پیروزی به همراه دروازه‌بان بلژیکی رکورددار بود و از نظر دقایق بازی با 4272 دقیقه، سوم بود. این اعداد نه تنها تأثیرگذاری او در تیم را نشان می‌دهد بلکه یک عامل مهم دیگر که مغفول مانده را به اثبات می‌رساند: این برزیلی در برابر مصدومیت ایمنی دارد.
در واقع از وقتی به مادرید آمده تنها یک بار مصدوم شده؛ در بازی با آژاکس که به حذف رئال از لیگ قهرمانان بعد از چهار سال منجر شد و رباط قوزک راست او پاره شد. آن مصدومیت دو ماه او را دور کرد و وینیسیوس بعد از آن یک بازی را به خاطر مصدومیت و دو بازی را به‌دلیل کرونا از دست داد. یک بازی هم محروم بود. به همین دلیل در ۲۱ سالگی، ۱۷۰ بازی برای رئال انجام داده یعنی بیش از ۴۲ بازی در هر فصل. این در حالی است که او تازه از فصل قبل بازیکن ثابت تیم شده. تمدید قرارداد گام منطقی بعدی رئال برای بازیکنی است که در این چهار سال راهی سخت و طولانی را طی کرده است.
 


Page Generated in 0.0050 sec