printlogo


کد خبر: 248803تاریخ: 1401/4/1 00:00
فرار مالیاتی ستاره کامرون بعد از 15 سال ثابت شد
22 ماه حبس برای اتوئو

فرار مالیاتی احتمالاً جرم دوست‌داشتنی اکثر ثروتمندان و فوتبالیست‌های دنیاست. در آخرین پرونده‌ای که در این باره خبرش به رسانه‌ها درز پیدا کرده، پای ساموئل اتوئو، مهاجم سابق بارسلونا و رئیس فعلی فدراسیون فوتبال کامرون گیر است.
او دوشنبه هفته گذشته به فرار مالیاتی به مبلغ 3 میلیون و 872 هزار و 621 یورو در حد فاصل سال‌های 2006 تا 2009 اعتراف کرد و مجازات‌ 22 ماه حبس که از سوی دادگاه اسپانیا در نظر گرفته شده را پذیرفت!
نکته جالب اینجاست که او در دادگاه مدیربرنامه‌اش را مقصر اصلی معرفی کرده: «این اتهامات را می‌پذیرم و با مسئولیت‌پذیری، آنچه لازم است را پرداخت می‌کنم اما در نظر بگیرید که آن زمان من مثل پسربچه‌ای بودم که هرچه پدرم می‌گفت قبول می‌کردم و مِسایس برایم مانند پدر بود.»
دادگاه اسپانیا در نهایت با تأیید فرار مالیاتی ساموئل اتوئو در زمان حضورش در بارسلونا و فریب اداره مالیات اسپانیا، در مجموع درخواست 4 سال و 6 ماه حبس برای اتوئو و مِسایس را ارائه کرده بود که در نهایت حکم 22 ماه حبس برای اتوئو به‌دلیل انجام 4 جرم مالیاتی و حکم یک سال حبس برای وکیل او به‌دلیل همکاری مستقیم را صادر کرد.
علاوه بر اینها مهاجم سابق بارسلونا و تیم ملی کامرون در مجموع به‌دلیل ارتکاب چهار جرم مالیاتی به پرداخت مبلغ یک میلیون و 810 هزار و 310 یورو محکوم شده است. این در حالی است که وکیل اتوئو به‌دلیل ارتکاب همان جرایم باید 905 هزار و 155 یورو به دادگاه و وزارت دادگستری اسپانیا پرداخت کند. از آنجایی که اتوئو به همراه وکیلش دارای هیچ سابقه جزایی دیگری نیستند، به تشخیص وزارت دادگستری اسپانیا پرداخت جریمه به تنهایی می‌تواند به‌عنوان مجازات درنظر گرفته شده و عملاً حکم حبس به جزای مالی تغییر می‌کند.
شاید بپرسید اتوئو کدام درآمدش را از اداره مالیات اسپانیا پنهان کرده است؟
ستاره فوتبال کامرون که در سال‌های 2006 تا 2009 در اسپانیا و برای بارسلونا بازی می‌کرد، قراردادی با شرکت پوما داشت و در ازای دریافت مبلغ هنگفتی قبول کرده بود تا عکس او به‌عنوان سفیر این برند مورد استفاده قرار بگیرد. اما درآمدش از این شرکت را از اداره مالیات اسپانیا پنهان کرده بود و حالا بعد از 15 سال به دام دادگستری اسپانیا افتاده.
 


Page Generated in 0.0046 sec