printlogo


کد خبر: 248800تاریخ: 1401/4/1 00:00
روسیه، قزاقستان و حالا ایران
فوتبال دفاعی بردیف در تراکتور جواب می‌دهد؟

آرمن ساروخانیان
قربان بردیف را بواسطه سردار آزمون می‌شناسیم. او با هر جابه‌جایی در فوتبال روسیه مهاجم ایرانی را هم با خودش می‌برد و نقش کلیدی در رشد گلزن تیم ملی داشت. او زمانی یکی از مربیان پرطرفدار فوتبال روسیه بود، ولی از آن سال‌ها زمان زیادی گذشته. بردیف در سال‌های 2008 و 2009 با روبین کازان قهرمان لیگ برتر روسیه و بعد از آن در سال 2016 هم با روستوف نایب‌قهرمان شد، ولی آخرین حضورش در این لیگ در سال 2019 با رتبه یازدهمی روبین به پایان رسید.
آخرین تجربه مربی ترکمنستانی با «غیرت» قزاقستان بود که ابتدا مشاور و بعداً سرمربی شد. بردیف با «غیرت» در لیگ سوم شد و جام حذفی را هم برد، با این حال عملکردش هواداران را خیلی راضی نکرد. یکی از منابع نزدیک به باشگاه گفت: «ما از بردیف انتظار بیشتری داشتیم. او فوتبال دفاعی بازی می‌کند. بازیکنان تیم از اینکه مقابل تیم‌های ضعیف‌تر هم با چنین سبکی بازی می‌کنیم، ناراضی هستند.»
فصل 2022 با شکست در سوپرجام شروع شد. اوضاع در لیگ هم خوب پیش نرفت و شکست 6 بر صفر مقابل آستانا به معنی شکاف اساسی بین او و هواداران بود. بردیف بازیکنانش را مقصر شکست دانست و گفت: «ما هشت بازیکن 21 – 20 ساله داریم که هنوز مرد نشده‌اند. من این را در رختکن هم به آنها گفتم. من سال‌ها کار کرده‌ام، ولی اینجا شبیه مهد کودک است.»
او بعد از بازی حاضر به استعفا نشد، ولی گروه هواداران بیانیه‌ای در اعتراض به فوتبال دفاعی او منتشر کردند. «غیرت» بازی بعدی را هم با هدایت بردیف برد، ولی او تصمیم به جدایی گرفت.
او بعد از دوران پرفراز و نشیب در فوتبال روسیه و قزاقستان، حالا قرار است تجربه جدیدی در فوتبال ایران و تراکتور داشته باشد. تراکتور فصل خوبی نداشت و می‌خواهد با بردیف دوران جدیدی را شروع کند، ولی مشخص نیست که متدهای قدیمی او هنوز جوابگو باشد.


Page Generated in 0.0066 sec