printlogo


کد خبر: 248788تاریخ: 1401/4/1 00:00
روشن: چرا مربی درجه چهار و پنج خارجی نفر اول استقلال شد؟
آقای آجورلو! این رسم انتخاب سرمربی نیست


ایمان گودرزی
حسن روشن اولین کسی است که از حضور ساپینتو در استقلال انتقاد می‌کند. او بر این باور است که شکل انتخاب سرمربی جدید استقلال هرگز حرفه‌ای پیش نرفته است. روشن معتقد است که بعد از تشکیل کمیته فنی باید سرمربی جدید استقلال انتخاب می‌شد. البته سال‌ها است به لزوم تشکیل کمیته فنی در باشگاه استقلال اشاره می‌شود که هیچ یک از مدیران باشگاه به این موضوع توجهی ندارند. حسن روشن چندان با انتخاب ساپینتو موافق نیست.
 
حضور ساپینتو روی نیمکت استقلال قطعی شده است، انتخاب این سرمربی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
    شناختی ندارم و نظری هم در این مورد ندارم.
این مربی پرتغالی را نمی‌شناسید؟!
 اصلاً ایشان را نمی‌شناسم. بروید از همان افرادی که این فرد را سر کار آورده‌اند بپرسید که نظرشان در مورد این مربی چیست. اصلاً چه کسی برای استقلال سرمربی تعیین کرده است؟
قطعاً آقای آجورلو و مشاورش چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند.
  این راه درست سرمربی انتخاب کردن نیست. باید قبل از این کار کمیته فنی تشکیل می‌شد نه اینکه هر کس برای خودش سرمربی انتخاب کند. این‌طور انتخاب کردن‌ها فقط به ضرر باشگاه و هواداران خواهد شد.
در 50 سال اخیر هم سرمربی‌های خارجی عملکرد موفق و قهرمانی لیگ نداشتند.
 بله همین می‌شود دیگر. همیشه مربی درجه چهار و پنج آوردیم و آخرش هم رفتند و شکایت کردند و کلی پول و غرامت به آنها دادیم. این رسمش نیست. در 15 سال اخیر استقلال فقط سرمربی خارجی بیکار آورده و بعد اخراج، شکایت و دادگاه و در آخر هم کلی پول بی‌زبان به آنها پرداخت شده است.
پس مخالف سرمربی خارجی هستید؟
 با اصل انتخاب سرمربی خارجی مخالف نیستم. من با نحوه انتخاب سرمربی مشکل دارم. قاعده این است که کمیته فنی گزینه‌ها را بررسی کند و در نهایت به یک گزینه مناسب برسند. اینکه با دلالی سرمربی‌های بیکار به استقلال آورده شود و در آخر پول بگیرند و بروند بله با این مدل مربی خارجی آوردن مخالفم. اما اگر سرمربی درست انتخاب شود، خیر. همیشه عقیده من این بوده که استقلال و پرسپولیس باید سرمربی درجه یک خارجی داشته باشند.
این هدر رفتن وقت باعث عقب افتادن استقلال در نقل و انتقالات هم شد و بسیاری از بازیکنان درجه یک لیگ به تیم رقیب رفتند.
 دیر شدن مهم نیست، مهم کسی هست که به‌عنوان سرمربی به تیم می‌آورند. دیر شدن عیب ندارد لااقل سرمربی درست و حسابی بیاورند نه این سرمربی‌های بیکار و بی‌نام و نشان.
درباره خریدهای پرسپولیس چه نظری دارید؟
 من در جریان نیستم پرسپولیس چه کسانی را جذب کرده است. فقط می‌دانم که مشکل این تیم‌ها نداشتن آکادمی درست و حسابی است. وقتی آکادمی موفق ندارید بازیکن نمی‌سازید و باید بروید همین بازیکنان محدود لیگ را با قراردادهای نجومی به تیمتان بیاورید. اگر به بازیکنان جوان فرصت داده می‌شد هم حق‌خوری در فوتبال صورت نمی‌گرفت و هم قیمت بازیکنان بی‌مورد بالا نمی‌رفت. همیشه وضعیت همین بوده و خواهد بود.
 


Page Generated in 0.0053 sec