printlogo


کد خبر: 248767تاریخ: 1401/4/1 00:00
خبر و مصاحبه



برگزاری نشست کمیته فنی با یک تغییر
رسیدگی به تیم مهدوی‌کیا؟ وقت نشد

نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای بررسی آخرین وضعیت تیم‌های ملی پایه دیروز(سه‌شنبه) برگزار شد. صمد مرفاوی و حسین عبدی، سرمربیان تیم‌های جوانان و نوجوانان به‌صورت حضوری در این جلسه شرکت کردند و برنامه تیم‌ خود را ارائه دادند.
قرار بود مهدی مهدوی‌کیا به‌صورت آنلاین و حسین مسجدی آنالیزور تیم امید حضوری در جلسه کمیته فنی شرکت کنند و گزارش خود را درباره عملکرد این تیم در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و همچنین برنامه‌های آینده این تیم ارائه بدهند. با این حال اما به‌دلیل طولانی شدن وضعیت رسیدگی به تیم‌های جوانان و نوجوانان، قرار شد در جلسه دیگری در خصوص تیم امید تصمیم‌گیری شود.

معرفی کادر فنی تیم جوانان
برادر سرپرست فدراسیون، دستیار مرفاوی شد

صمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال جوانان کشورمان دستیاران خود را برای فعالیت در این تیم معرفی کرد. صمد مرفاوی با تصمیم‌گیری کمیته فنی، از بین 10 گزینه، کار خود را به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران آغاز کرد. او که در حال حاضر تمرینات استعدادیابی را پیگیری می‌کند، دستیارانش را به‌صورت رسمی معرفی کرد.
فرشاد ماجدی، حیدر شریفی و امین راستی به‌عنوان دستیاران فنی مرفاوی در تیم ملی زیر 20 سال خواهند بود، مهدی حیدری مربی دروازه‌بان‌های این تیم است و مسعود مؤمنی هم به‌عنوان مربی بدنساز فعالیت خواهد کرد. حضور برادر میرشاد ماجدی در بین دستیاران مرفاوی در کادرفنی تیم جوانان ایران از نکات قابل تأمل این انتخاب است. بخصوص که میرشاد در حال حاضر سرپرست فدراسیون فوتبال است و صحبت‌هایی درباره کاندیداتوری‌اش برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود.
صمد مرفاوی اما در توضیح درباره گزینه‌های دستیاری‌اش این‌طور توضیح می‌دهد: «همه این نفرات مورد تأیید من هستند و من آنها را معرفی کردم. کمیته فنی این افراد را به لحاظ اخلاقی و فنی و دیگر آیتم‌ها تأیید کرد و من نیز آنها را انتخاب کردم.»

مرفاوی: دعوت از ۱۳ بازیکن استقلال شایعه است













صمد مرفاوی بعد از حضور در جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره نحوه کارش با تیم جوانان این‌طور توضیح داد: «برای آغاز تمرینات و اردوی تیم جوانان با کمیته فنی هماهنگ کردیم. پیشنهادات‌مان را دادیم تا برای آن تاریخ‌ها با فدراسیون هماهنگی‌ صورت بگیرد. شروع تمرینات ما در دو گروه 25 نفره از هفتم تیر ماه خواهد بود.»
سرمربی تیم فوتبال جوانان درباره اینکه شایعه شده بود او 13 بازیکن استقلال را بدون روند استعدادیابی به اردو دعوت کرده است، تأکید کرد: «این شایعه است و من هیچ بازیکنی را تاکنون به اردو دعوت نکرده‌ام. اصلاً من هنوز کارم را آغاز نکردم. بازیکنانی که الان برای استعدادیابی به اردو می‌آیند، توسط کمیته جوانان معرفی شده‌اند. تیم‌های استعدادیابی از بین هشت هزار بازیکن این 200 نفر را انتخاب کرده‌اند تا ما آنها را ببینیم و یک تیم تشکیل بدهیم.»
مرفاوی درباره انتظاراتی که برای اردوی تدارکاتی دارد، گفت: «کمیته فنی مسئول بازی تدارکاتی نیست. فعلاً بازی داخلی انجام می‌دهیم و اردوی خارجی در برنامه نداریم. تنها مسابقات کافا در مرداد‌‌ماه است که به چشم بازی تدارکاتی به آن نگاه می‌کنیم. البته در این مسابقات دنبال موفقیت و قهرمانی هم هستیم.»

اعلام حکم کمیته انضباطی ای‌اف‌سی برای بازیکن امید

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرضا باویه بازیکن تیم امید ایران را 2 جلسه از همراهی این تیم محروم کرد. علیرضا باویه بازیکن تیم امید ایران در خلال بازی تیم‌های امید ایران – امید ترکمنستان، پس از خطایی که روی بازیکن تیم امید ترکمنستان در نیمه دوم بازی انجام داد، با تصمیم داور بازی و تأیید کمک داور ویدیویی، کارت قرمز مستقیم دریافت کرد.
با توجه به قوانین مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا، بازیکنانی که به هر دلیلی، از سوی داوران، کارت قرمز مستقیم دریافت کنند، دو جلسه از همراهی تیم‌شان محروم می‌شوند و بر اساس همین قانون، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرضا باویه را دو جلسه از همراهی تیم امید محروم کرد.
البته علیرضا باویه یک جلسه از محرومیتش را در بازی مقابل امید ازبکستان گذراند و با توجه به حکم کمیته انضباطی ای‌اف‌سی، او در صورت حضور در لیست تیم امید ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های المپیک پاریس، نمی‌تواند در بازی اول مرحله مقدماتی ایران مقابل حریف روز اول، حضور داشته باشد. لازم به ذکر است که علیرضا باویه بازیکن باشگاه فولاد خوزستان است. هنوز زمان شروع رقابت‌های مقدماتی المپیک لندن در مرحله گروهی از سوی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعلام نشده است.

رونمایی از شرط جدید کی‌روش
زمان پاسخ سرمربی سابق ایران فرا رسید

فدراسیون فوتبال مصر از هفته گذشته با کارلوس کی‌روش سرمربی سابق ایران وارد مذاکره شد تا مربی پرتغالی را به روی نیمکت فراعنه برگرداند.
کی‌روش تا دوشنبه از مصری‌ها مهلت خواست تا تصمیم نهایی‌اش را بگیرد و این مهلت به پایان رسید و طبق اعلام یک منبع آگاه از فدراسیون فوتبال مصر، کی‌روش بزودی تصمیم نهایی‌اش را اعلام می‌کند.
این منبع آگاه در فدراسیون فوتبال در مصاحبه با نشریه «کوره پلاس»، درباره شرط کی‌روش برای فدراسیون فوتبال مصر گفت: «کی‌روش شرط جدیدی برای فدراسیون فوتبال گذاشته و آن انتخاب سرمربی تیم ملی امید توسط اوست. فدراسیون البته با این شرط کی‌روش هم موافقت کرده است.»

در موضوع دیدار با تیم ملی آرژانتین شاهد رفتاری کاملاً سیاسی هستیم
اصولی: عزمی برای ادامه فرایند برگزاری بازی ندارند

احسان اصولی، سرپرست کمیته فوتسال درباره آخرین وضعیت دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و آرژانتین که قرار بود روزهای 15 و 17 تیر برگزار شود، این‌طور توضیح داد: «در آخرین مکاتبه‌ای که با فدراسیون فوتبال آرژانتین داشتیم، اسامی نفرات تیم ملی را ارسال کردیم تا آن را به سفارت آرژانتین بدهند که پاسخی به ما ندادند. با اینکه فدراسیون فوتبال این کشور دعوتنامه‌ای رسمی برای ما فرستاد، به نظر می‌رسد در این موضوع شاهد رفتاری کاملاً سیاسی هستیم.»
او در واکنش به اظهارات سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال گفت: «حسین شمس می‌گفت از این دعوتنامه‌ها زیاد به فدراسیون‌ها ارسال می‌شود. بله؛ ایجنت‌ها از این کارها انجام می‌دهند، اما ما دعوتنامه کمیته بین‌الملل فدراسیون آرژانتین را دریافت کردیم. با توجه به تنش‌های ایجاد شده، آنها عزمی برای ادامه فرایند برگزاری بازی ندارند و به درخواست ما برای تعیین تکلیف موضوع پاسخی ندادند.»
سرپرست کمیته فوتسال به نقش مهم اختلافات سیاسی اخیر با آرژانتین تأکید کرد: «به نظر می‌رسد ورزش باز هم اسیر تصمیمات سیاستمداران شده است. آنها ابتدا برای دیدار با ایران اشتیاق داشتند و اسپانسر جذب کرده بودند. اقدامات سیاسی که علیه ایران می‌شود، در این موضوع بی‌تأثیر نیست.» اصولی در مورد حضور احتمالی تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت شش‌جانبه تایلند گفت: «مسأله شرکت در تورنمنت تایلند را نهایی کرده و به احتمال بسیار زیاد در این مسابقات شرکت می‌کنیم.»






 


Page Generated in 0.0061 sec