printlogo


کد خبر: 248761تاریخ: 1401/4/1 00:00
گزینه‌های جدی مطرح شده برای نامزدی در انتخابات 8 شهریور
ماجدی و نبی نامزد ریاست، بهاروند یکی از نواب رئیس

گزارش یک
بهناز میرمطهریان  
 کمیته انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است در هفته پیش رو جلسه‌ای تشکیل دهد و درباره تعیین تاریخ ثبت‌نام نامزدها در انتخابات 8 شهریور فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری کند. هنوز هیچ نامزدی به طور رسمی برای انتخابات ثبت‌نام نکرده است اما تصمیم‌گیری برای نامزدی در انتخابات فدراسیون فوتبال بدون شک موضوعی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و گزینه‌هایی که برای این تصمیم جدی هستند، از حالا یا تصمیم نهایی را گرفته‌اند یا در حال مشورت‌های نهایی هستند.
از بین همه گزینه‌های جدی نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال، نام‌ میرشاد ماجدی و مهدی محمدنبی از سایرین جدی‌تر مطرح شده است. این دو نفر در انتخابات پیش رو، می‌توانند دو رقیب جدی انتخاباتی باشند. نبی تا‌کنون چراغ خاموش پیش آمده و گویا تصمیم ندارد خیلی تنور انتخابات را داغ کند. او به جای شلوغ‌کاری به سراغ همان‌ها رفته که باید می‌رفت و لابی‌های خودش را هم شروع کرده است.
میرشاد ماجدی اما خواه ناخواه نمی‌تواند خیلی چراغ خاموش حرکت کند. همین دیروز موضوع لزوم استعفای او پیش از نامزدی رسمی در انتخابات، به طرح مصاحبه‌هایی انجامید که نشان از حواشی مختلفی دارد که نامزدی او احتمالاً به همراه خواهد داشت. میرشاد نمی‌خواهد پیش از نامزدی‌اش استعفا دهد. سکوت اساسنامه در این رابطه ماجرا را پیچیده کرده است و احتمالاً باید در جلسه هیأت رئیسه درباره‌اش تصمیم‌گیری شود. البته به شرط اینکه جلسه به رسمیت برسد!
چهره دیگری که ثبت‌نامش در این انتخابات می‌تواند جنجال‌ساز شود، حیدر بهاروند است. او که تلاش‌هایش را برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز کرده، مدعی است از مدت‌ها پیش مشکل بازنشستگی‌اش را حل کرده و دیگر بازنشسته محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه او این بار هم مثل انتخابات قبل می‌خواهد برای پست نایب‌رئیسی کاندیدا شود. اما تکلیف رد صلاحیتش در انتخابات چه می‌شود؟ دوستان بهاروند می‌گویند صلاحیت‌ها در انتخابات قبل براساس اساسنامه قبلی بررسی شده و حالا مطابق اساسنامه جدید! و همین موضوع شانس بهاروند را برای عبور از این مرحله بیشتر می‌کند.
البته عده‌ای به رسم همه انتخابات‌های فدراسیون فوتبال باز هم نام محمد دادکان را مطرح می‌کنند. گرچه بارها گفته شده که  دادکان به‌دلیل محدودیت سنی امکان حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را ندارد اما گویا این موضوع در اساسنامه جدید مانعی بر سر راه دادکان نیست. کیومرث هاشمی و مصطفی آجورلو هم از اسامی دیگری هستند که مطرح می‌شوند اما با توجه به شانس کمی که هرکدام دارند، هنوز برای ثبت‌نام در این انتخابات خیلی مرددند. بخصوص که آجورلو با استقلال قهرمان شده و حالا در آستانه عقد قرارداد با ساپینتو، بدون شک در باشگاه استقلال شرایط به مراتب بهتری از فدراسیون فوتبال خواهد داشت. کیومرث هاشمی هم بعد از شکست در انتخابات قبلی و با جوی که در حال حاضر در فدراسیون فوتبال برقرار است، بعید به نظر می‌رسد که در نهایت نامزدی‌اش را قطعی کند.
واقعیت این است که هرکسی روز 8 شهریورماه ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد، با شرایطی که بر فوتبال امروز حاکم است، کار بسیار سختی خواهد داشت.

 


Page Generated in 0.0045 sec