printlogo


کد خبر: 248655تاریخ: 1401/3/30 00:00
از مشاور نکونام تا همبازیان سابق و دستیاران فعلی
پازلی که در کنار هم نکوست!

سعید زاهدیان
جواد نکونام در ابتدای کار مربیگری‌اش نشان داد که تا حدی به کار تیمی و جزئیات اهمیت می‌دهد؛ وسواس او در انتخاب کادرفنی عامل نتایج خوبی است که او از ابتدای کارش گرفته.
جواد که مدتی در تیم‌ملی دستیار کی‌روش بود و پیش از آن در اسپانیا به کلاس‌های مربیگری رفته بود، در ایران با ایرانیزه کردن مفاهیم کار به موفقیت رسیده است؛ نکونام در ابتدای کار مربیگری‌اش «یوسو سسما» را از اسپانیا دعوت به همکاری کرد تا در تیم خونه به خونه بابل کنارش باشد. این مربی اسپانیایی که در اوساسونا هم در نقش دستیار سابقه کار دارد، در ابتدا بیش از آنکه یک دستیار باشد، حکم مشاور را برای نکونام داشت و در تمام این سال‌ها کنار نکونام بوده و هست.
1-نکونام در فولاد از این مربی اسپانیایی برای اجرایی کردن سبک و سیاق بازی تیمش کمک گرفته است؛ تیم‌های او قوی، دونده و خستگی‌ناپذیر هستند و در تغییر فاز از حمله به دفاع به‌شدت انفجاری عمل می‌کنند. این مدل بازی نتیجه کار «یوسو» است که بیشتر در زمینه بدنسازی و ساختن تیم آماده مهارت دارد. نکته اینجاست که این مربی اصلاً در چشم نیست و به ندرت مصاحبه و تصویری از او منتشر می‌شود که این بخشی از سیاست کاری نکونام و کادرفنی‌اش است.
2-مهدی هاشمی‌نسب و حسین کعبی؛ اولی نقش بزرگتر و مدیریت بر بازیکنان را برعهده دارد. این انتخاب هوشمندانه بر این اساس شکل گرفت که هاشمی‌نسب با سابقه ملی و باشگاهی قوی و اصالت خوزستانی، به خوبی می‌تواند روی نسل جدید تأثیر بگذارد و حواشی و مشکلات درون اردویی تیم فولاد خوزستان را حل کند. نفر بعدی حسین کعبی است که در اهواز سکوها و تماشاگران را برای نکونام گارانتی می‌کند چون خانواده‌ای سرشناس و قدیمی در اهواز دارد و روز بازی، همواره بخش مهمی از ورزشگاه در کنترل دوستان و اقوام این بازیکن ملی‌پوش است. نکته مهم اینجاست که هم هاشمی‌نسب و هم کعبی از زمان بازیگری با نکونام ارتباط خوبی داشتند و سال‌ها کنار هم بازی کرده‌اند.
4-حمیدرضا رجبی دوست و همبازی قدیمی نکونام در تیم پاس، بعد از دستیار اسپانیایی مهم‌ترین عضو کادرفنی است که در اجرای تمرینات نظارت می‌کند. برای سرپرست تیم هم چه کسی بهتر از محمد علوی بازیکن سابق تیم‌ملی و فولاد که اهل خوزستان است و بعد از دوران فوتبال وارد کار مدیریتی شده است. وقتی همه این عوامل را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که دستیاران نقش پررنگی در موفقیت فولاد دارند.


 


Page Generated in 0.0049 sec