printlogo


کد خبر: 248648تاریخ: 1401/3/30 00:00
گولسیانی: خوشحالم به بزرگترین تیم ایران پیوستم
از رُم با عشــق

گئورگی گولسیانی با قراردادی دوساله به پرسپولیس پیوست. این خبری بود که ظهر دیروز باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی اعلام کرد. البته رسانه‌های ورزشی 24 ساعت قبل این خبر را اعلام کرده بودند تا مزه آن کمتر شود اما باشگاه پرسپولیس دیروز این خبر را اعلام کرد.

قرارداد دوساله
مثل بیشتر بازیکنان جدید پرسپولیس قرارداد گولسیانی هم دوساله است و او تا سال 1403 سرخپوش خواهد ماند. البته با توجه به سن و سال بالای او که 31 سال دارد شاید بهتر بود قرارداد این بازیکن یکساله بسته و سپس تمدید می‌شد.

خارجی با سابقه
خرید گولسیانی به عنوان بازیکن خارجی از این جهت قابل بحث و مورد تأیید است که با توجه به شناختی که از این بازیکن داریم این خارجی دیگر ریسک ندارد. همه مربیان فوتبال ایران و البته هواداران و رسانه‌ها گولسیانی را خوب می‌شناسند چرا که این بازیکن 5 فصل در لیگ برتر خودمان حضور داشته و برای تیم‌های ذوب‌آهن، نساجی و سپاهان بازی کرده است.

فعلاً نمی‌آید
همان گونه که روز شنبه گفته شد گولسیانی در ایران نیست اما بعد از ارسال قرارداد برای او، این بازیکن موافقتش را اعلام کرده و قرارداد را به صورت اینترنتی امضا کرده تا پرسپولیسی شدنش نهایی شود. یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس گفت گولسیانی روز شنبه به ما گفت کارهای دیگری هم دارد و شاید برای امضای قرارداد به ایران بیاید و اگر هم به تهران نیاید امروز (یکشنبه) قرارداد را اینترنتی امضا می‌کند و الان هم این اتفاق رخ داده و هیچ معلوم ‌نیست او چه زمانی برای عکس گرفتن و امضای دستی قرارداد به تهران بیاید. او زمان خاصی را تعیین نکرده و اصلاً شاید زمان شروع تمرینات آمد چرا که او قرارداد را امضا کرده و همین امضای اینترنتی هم رسمیت دارد. گولسیانی گفته اگر قصد سفر به تهران را داشته باشد به باشگاه اعلام خواهد کرد.

پیغام ویدیویی به هواداران
روز شنبه این مدافع با انتشار متنی در صفحه شخصی خود با هواداران سپاهان خداحافظی کرد و دیروز هم بعد از قطعی شدن قراردادش در یک ویدیوی ضبط شده با هواداران پرسپولیس
 حرف زد.
او در این ویدیو ضمن اینکه اعلام کرد در پایتخت ایتالیا حضور دارد، گفت: «درود! از رم با شما صحبت می‌کنم. گئورگی گولسیانی هستم. خوشحالم که بگویم به بزرگترین تیم ایران، پرسپولیس پیوسته‌ام. بزودی شما را در تهران می‌بینم ارتش سرخ.»

پنالتی‌زن درجه یک
طی سال‌های اخیر کمبود یک پنالتی‌زن در پرسپولیس همیشه مسأله‌ساز بوده، هر چند مهدی ترابی تا حدود زیادی این نقیصه را برطرف کرده است. با این وجود گولسیانی هم یک پنالتی‌زن متخصص و در‌جه یک به حساب می‌آید و می‌تواند از این حیث هم به کار پرسپولیس بیاید. در عین حال قد و قامت بلند گئورگی باعث می‌شود که او آسمان خط دفاع پرسپولیس را برعکس فصل گذشته تبدیل به منطقه امنی کند. در عین حال او می‌تواند در ضربات ایستگاهی به کمک تیمش بیاید و در نقش گلزن ظاهر شود کما اینکه در سپاهان هم چنین کاری را انجام داد.

پنجمین بازیکن سپاهان
گئورگی گولسیانی فصل قبل پنجمین بازیکن سپاهان از حیث تعداد دقایق حضور در میدان بود و فقط در دو سه هفته ابتدایی نیم فصل دوم به میدان نرفت. این بازیکن در مجموع در 26 مسابقه از 30 بازی فصل قبل سپاهان به میدان رفت که در 23 مسابقه فیکس بود. گولسیانی کلاً 2142 دقیقه به میدان رفت که در این زمان 4 گل به ثمر رساند و 6 کارت زرد هم گرفت.

زوج پورعلی گنجی در قلب دفاع
به نظر می‌رسد یحیی برای قلب دفاع و بازی کنار پورعلی گنجی، گولسیانی را انتخاب کرده و می‌خواهد از او در ترکیب اصلی‌اش استفاده کند. البته با توجه به اینکه احتمالاً پورعلی گنجی دیرتر آماده فیکس بازی کردن شود شاید حداقل در چند بازی نخست فصل نعمتی یا فرجی کنار گولسیانی به میدان بروند اما این مدافع گرجستانی باید بار خط دفاع را به دوش بکشد و به عنوان یک بازیکن باتجربه و خارجی توقعات زیادی از او می‌رود.

سومین ضربه به سپاهان؟
از دو هفته قبل که بحث نقل و انتقالات مطرح شد، شنیدیم پرسپولیس نسبت به جذب 5 بازیکن سپاهان نظر دارد که با جذب گولسیانی سه تا از آنها نهایی شد و حالا غیر از دانیال و سروش، گئورگی هم سرخپوش شده است. در عین حال جذب نورافکن مهیا نشد و در مورد سجاد، استقلال پا وسط گذاشت و شهباززاده را برد.
پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی خوشحالند که یکی دیگر از بازیکنان سپاهان را به عنوان یکی از رقبای پرمهره‌شان در راه قهرمانی جذب کرده و ضمن قدرتمندتر شدن تیم محبوب‌شان، حریف را هم تضعیف کرده‌اند اما یک بحث دیگر هم طی روزهای گذشته داغ شده که قابل تأمل است.
برخی معتقدند سپاهان با تمام این بازیکنان و نیمکتی قدرتمند موفق نشد طی دو فصل گذشته به عنوان قهرمانی دست یابد و با آن همه هزینه و ریخت و پاش از رسیدن به جام باز ماند اما حالا پرسپولیس دنبال همان‌ها رفته و می‌خواهد قهرمانی از دست رفته‌اش را دوباره پس بگیرد.
البته هر سه بازیکنی که از سپاهان به پرسپولیس پیوسته‌اند نفرات شناخته شده و شاخصی هستند اما طبیعتاً جذب بازیکنان شناخته شده و گرانقیمت هزینه‌هایی هم دارد، ضمن اینکه بیرون گذاشتن‌شان از ترکیب کار سختی خواهد بود و جفت و جور کردن و هماهنگ شدن آنها هم سخت به نظر می‌رسد.

 


Page Generated in 0.0071 sec