printlogo


کد خبر: 248632تاریخ: 1401/3/30 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
تیــم داخــل خانــه

جعفر برزگر   

اراکی‌ها دو نیم‌فصل متفاوت را تجربه کردند و همین هم باعث شد تا در نیم فصل دوم تغییرات زیادی را روی نیمکت خود ببینند. اوج کار آنها حضور در فینال جام حذفی بود. حالا با نتایجی که آنها به دست آوردند انتظار هواداران این تیم هم زیاد شده است.
 
شریفات مؤثرترین بازیکن
33 بازیکن در لیگ بیست و یکم برای آلومینیوم اراک به میدان رفتند که سه چهار بازیکن عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشتند. اما در میان آنها اسماعیل شریفات وینگر راست این تیم با سه گل و دو پاس گل نمایش بهتری داشت. البته او در چند بازی هم می‌توانست آمارش را بالاتر ببرد که با اشتباهات داوری این فرصت از او گرفته شد.
 
حضور در فینال جام حذفی
شاگردان رسول خطیبی در اولین بازی حذفی میزبان تیم لیگ برتری فجرسپاسی بودند. بازی دو تیم در زمان 90 دقیقه گلی به همراه نداشت تا این که در دقایق 111 و 122 امیر هوشمند و امیر نوری گل‌های تیم‌شان را زدند تا کار به ضربات پنالتی کشیده نشود. در مرحله یک هشتم نهایی سپاهان حریف آنها شد. به فاصله چند روز بعد شکست اصفهانی‌ها مقابل پرسپولیس در اراک حالا محرم نویدکیا آمده بود تا جبران کند و در جام حذفی مدعی بماند. دقیقه 2 بازی فرشاد احمدزاده دروازه میزبان را باز کرد اما فخرالدینی در دقیقه 37 بازی را به تساوی کشاند و تا پایان 120 دقیقه همین نتیجه‌ ماند تا ضربات پنالتی تکلیف تیم صعودکننده را مشخص کند. در ضربات پنالتی نیز سجاد شهباززاده، دانیال اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی از سپاهان و مصطفی احمدی و میلاد شیخ فخرالدینی از آلومینیوم ضربات خود را از دست دادند تا در نهایت اراکی‌ها با غلبه بر تیم قدرتمند سپاهان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شوند. آنها در این مرحله با هدایت مهدی رحمتی دست به کار بزرگی زدند و پرسپولیس را در تهران با نتیجه 3-2 در وقت قانونی شکست دادند. حریف نیمه نهایی آنها تیم شگفتی ساز خلیج فارس بود که با یک گل مغلوب اراکی‌ها شدند. حریف روز فینال آنها در تهران نساجی بود که با یک گل بازی را به حریف واگذار کردند.
 
 6 هفته بدون برد
آلومینیوم اراک هر چه قدر در 9 هفته اول خوب نتیجه گرفت و بدون باخت به کارش ادامه می‌داد اما در شش بازی پایانی آن طراوات و شادابی را نداشت. اگر هم داشت در نتیجه‌گیری مثل اوایل لیگ نبود. شاگردان خطیبی در شش بازی آخر نیم فصل یک باخت و پنج تساوی داشتند و تنها شکست‌شان هم مقابل صنعت نفت در آبادان بود.  
برد تکراری مقابل پرسپولیس
پرسپولیس در نیم فصل اول فقط یک باخت داشت که آن هم مقابل آلومینیوم اراک بود. جالب این که قرمزهای پایتخت هم تنها باخت فصل قبل‌شان مقابل همین تیم بود. آنها تیم تراکتور را هم با دو گل در تبریز شکست دادند که یکی از پیروزی‌های ارزشمند‌شان بود.
 
برکناری خطیبی
در نیم فصل دوم فوتبال روی بدش را به اراکی‌ها نشان داد. آنها از هفت بازی فقط دو امتیاز به دست آوردند و بعد از باخت 4-0 به ذوب‌آهن در فولادشهر رسول خطیبی برکنار و جای خود را به مهدی رحمتی داد.
 
رحمتی هشت بازی، یک باخت
مهدی رحمتی از بازی با تراکتور در هفته بیست و سوم هدایت تیم آلومینیوم اراک را برعهده گرفت. در این هشت بازی، اراکی‌ها تراکتور و نفت آبادان را شکست دادند و با تیم‌های فجر، نساجی، استقلال، پیکان و سپاهان به تساوی دست پیدا کردند و تنها باخت‌شان در سیرجان مقابل گل‌گهر با نتیجه 2-0 بود. او البته تیمش را به فینال جام حذفی هم برد.
 
تیم خانگی
آلومینیوم اراک از 30 بازی لیگ 37 امتیاز به دست آورد. آنها جزو تیم‌هایی هستند که در خانه عملکرد بهتری داشته‌اند. با این که بیشتر بازی‌ها بدون تماشاگر بود اما اراکی‌ها 25 امتیازشان را در ورزشگاه امام خمینی(ره) این شهر کسب کردند. یعنی چیزی بیش از 67 درصد کل امتیازهای‌شان.
 
نیمه‌های اول ضعیف
با اینکه اراکی‌ها در 15 دقیقه ابتدایی بازی‌های‌شان هیچ گلی را دریافت نکردند و هشت گل از 23 گل خورده‌شان را در نیمه‌های اول دریافت کرده‌اند اما به همان اندازه در گلزنی هم ضعیف بودند. طبق آماری که از خودشان به‌جا گذاشتند، فقط چهار گل در نیمه‌های اول 30 بازی لیگ زدند.
 
فقط تراکتور را بردند
تیم آلومینیوم اراک مقابل هیچکدام از حریفانش در دو بازی رفت و برگشت شکست نخورد. در عوض تراکتور تنها تیمی بود که شش امتیاز به آنها داد. ضمن این که آنها با شهرخودرو، نساجی، استقلال، پیکان و سپاهان هم در هر دو بازی به تساوی دست پیدا کردند.
 

Page Generated in 0.0063 sec