printlogo


کد خبر: 248605تاریخ: 1401/3/30 00:00
اوضاع متفاوت دو مهاجم منچستر یونایتد و منچسترسیتی
نگاه رشفورد به استرلینگ

تابستان پیش رو برای مهاجمان انگلیسی تیم‌های منچستری مهم است. رحیم استرلینگ را باشگاه‌های بزرگ می‌خواهند، اما مارکوس رشفورد سخت در تلاش است که دوران ورزشی خود را احیا کند، چرا که در 18 ماه گذشته افت قابل توجهی داشته است.
جیدون سانچو هم شروع خوبی در منچستر یونایتد نداشته، اما اوضاع رشفورد وخیم‌تر است و البته او را با استرلینگ هم مقایسه می‌کنند.
پپ گواردیولا با میکل آرتتا تلاش کردند استرلینگ، که یک بال پر فراز و نشیب بود را تبدیل به گل‌زنی تمام‌عیار سازند. آنها سبک بازی او را مطابق روماریو، اسطوره برزیل و بارسلونا ساختند.
اما رشفورد چنین برنامه‌ریزی‌ای در دوران بازی‌اش نداشته است. او از آکادمی یونایتد آمد و از او خواسته شد که یک مهاجم همه‌فن‌حریف مدرن باشد و اولویت اصلی برای او هم گل‌زنی نبوده است.
البته لویی فان‌خال او را از سر ناچاری در پست مهاجم مرکزی بازی داد و این بازیکن خوش درخشید. ژوزه مورینیو به زلاتان ایبراهیموویچ و روملو لوکاکو جلوتر از او بازی داد. اوله گونار سولشر هم تلاش کرد او خودش را در موقعیت‌های گل‌زنی قرار دهد، اما رشفورد انتظار داشت که این مهاجم گل‌زن سابق یونایتد، به‌عنوان مربی چیزهای بیشتری به او یاد بدهد.
رشفورد با اریک تن‌هاخ امیدوار است فرصت آن را بیابد که در سمت چپ خط حمله بازی کند، جایی که خودش دوست دارد. رشفورد در تعطیلات هم با یک بدنساز کار می‌کند تا برای فصل بعد آماده باشد. او حس می‌کند که حالا یک مربی باید اوضاعش را به‌خوبی مدیریت کند، بویژه که می‌خواهد به تیم ملی برگردد. گرت ساوت‌گیت با او صحبت کرده و گفته که چرا این بار به تیم ملی انگلیس دعوتش نکرده است.
تن‌هاخ علاقه دارد که به مشکلات رشفورد و سانچو رسیدگی کند، بویژه که مهاجم اصلی مد نظر او، یعنی داروین نونیز، به لیورپول پیوسته است. یونایتد همچنان یک مهاجم می‌خواهد، اما تن‌هاخ اتکای بسیاری به کریس رونالدو، رشفورد، سانچو و شاید آنتونی مارسیال خواهد داشت.
رشفورد 24ساله اخیراً عکسی از خود در تعطیلات منتشر کرده که دارد بدنسازی می‌کند. او البته محل دقیق را مشخص نکرده ولی به نظر می‌رسد در امریکا حضور دارد. او هر روز صبح هم در ساحل می‌دود.
مارکوس به همکاری با تن‌هاخ امیدوار است، کسی که چهارمین مربی او در شش سال اخیر خواهد بود.
استرلینگ در این شش سال توانسته چهار بار فاتح لیگ برتر شود و پنج قهرمانی دیگر هم به دست بیاورد. این بازیکن 27ساله در آخرین سال قراردادش با سیتی است و چلسی، رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ او را می‌خواهند.
رشفورد را هم بارسلونا در سال 2019 می‌خواست، اما بازی او از آن هنگام تاکنون بهتر نشده است. اگر در این مدت گواردیولا مربی او بود چه می‌شد؟ حالا اگر تن‌هاخ بتواند او را به شرایط آرمانی برساند، هم یونایتد سود خواهد کرد و هم تیم ملی انگلیس.

Page Generated in 0.0041 sec