printlogo


کد خبر: 248490تاریخ: 1401/3/28 00:00
خبر

شایعه‌ای که همه استقلالی‌ها را نگران کرده
یامگا نمی‌خواهد برگردد؟
 طی چند سال اخیر هرگاه بازیکنی خارجی در استقلال درخشش خوبی داشته، هواداران استقلال نگران جدایی او شده‌اند و در اغلب مواقع نیز این دغدغه اصلاً بی‌جهت نبوده است چون این نفرات پس از درخشیدن در استقلال و برهم زدن اسم و رسمی برای خود در فوتبال غرب آسیا، بلافاصله مورد توجه تیم‌های عربی و ترکیه‌ای قرار گرفته و از جمع آبی‌پوشان جدا شده‌اند. اتفاقی که در رابطه با مامه تیام و شیخ دیاباته رخ داد و حالا زمزمه‌هایی پیرامون وقوع آن در مورد کوین یامگا هم به گوش می‌رسد.
بازیکن فرانسوی فصل قبل استقلال که بهترین گلزن این تیم در لیگ بیست و یکم محسوب می‌شد و حاشیه هم نداشت، حالا مشخص نیست دوباره به تهران باز می‌گردد یا خیر؟ از اواخر اسفندماه سال گذشته شایعه مذاکره تیم‌های عربی با یامگا مطرح شد و مسئولان باشگاه استقلال مرتب تأکید می‌کردند این بازیکن با آنها قرارداد دارد و فصل آینده جایی نمی‌رود ولی حالا این زمزمه که بند‌هایی در قرارداد کوین وجود دارد و می‌تواند با استفاده از همین موارد زمینه برای جدایی خود را فراهم کند بیش از هر زمان دیگری مطرح شده است. دیروز هم این بحث جدایی شنیده می‌شد ولی یکی از مدیران باشگاه استقلال مدعی بود قطعاً یامگا به ایران برمی‌گردد و در دهه اول تابستان او را اینجا خواهیم دید.
 
سرگیجه در استقلال
 هر کس می‌خواهد مربی خودش سرمربی شود!
 داستان پیدا کردن سرمربی جدید برای استقلال به یکی از سوژه‌های جالب این روزهای فوتبال ایران بدل شده و اتفاقات و حاشیه فراوانی نیز در ارتباط با آن رخ می‌دهد. بالاخره استقلال صاحب سرمربی خواهد شد و گذشت زمان نشان می‌دهد کادر مدیریتی این باشگاه تا چه اندازه در رابطه با این مسأله سیاست درست یا اشتباهی را در پیش گرفته بود ولی این روزها شاهد آن هستیم برخوردهای عجیب و غریب و سرگیجه‌آور در اطراف باشگاه استقلال رخ می‌دهد. تعداد زیادی مربی توسط مدیر‌برنامه‌های مختلف به استقلالی‌ها معرفی شده‌اند و جالب اینجاست که هر کدام از این مدیر‌‌برنامه‌ها نهایت تلاش خود را به کار بسته‌اند تا چهره مورد نظر خودشان سرمربی استقلال شود!
به هر حال این ایجنت‌ها می‌دانند براساس قانونی نانوشته در فوتبال جهان، اگر مربی مدنظرشان از طریق آنها سمت سرمربیگری استقلال را احراز کند زمینه برای اینکه چند بازیکن را نیز در اختیار او بگذارند یا نفرات مورد علاقه سرمربی جدید از طریق کانال آنها استقلالی شوند زیاد است و نباید چنین فرصتی را از دست داد.
 
یک داستان تکراری
 استقلال صاحب مدیر فنی می‌شود؟
 از سال‌های آغازین دهه هفتاد که طرح استفاده از مدیر فنی در استقلال مد نظر قرار گرفت، شیوه مذکور بارها در این باشگاه پیاده شد و چهره‌های بزرگی همچون منصور پورحیدری، ناصر حجازی، امیر قلعه‌نویی، نصرالله عبداللهی، بهتاش فریبا و... این سمت را احراز کردند ولی به جرأت می‌توان گفت تقریباً در تمام موارد، ایده استفاده از مدیر فنی یا رئیس سازمان فوتبال در باشگاه استقلال شکست خورد و کارایی چندانی نداشت چون طبیعی است که امور تاکتیکی باید کاملاً زیر نظر سرمربی باشد و خودش بابت نتایج به مدیران و هواداران پاسخ بدهد. در همین خصوص صبح دیروز این شایعه را شنیدیم که احتمال دارد استقلال دوباره صاحب مدیر فنی شود و یکی از چهره‌های قدیمی آبی چنین سمتی را احراز کند. البته مقامات باشگاه در گفت‌و‌گو با همکار ما وقوع چنین اتفاقی را بعید دانستند و مدعی شدند اگر سرمربی تیم خارجی باشد کاملاً مشخص است که حاضر نمی‌شود شخصی تحت عنوان مدیرفنی بالای سر او قرار بگیرد و این طرح کاملاً منتفی خواهد بود چون نمی‌خواهیم از همان ابتدای کار با سرمربی جدید دچار یک چالش اساسی شویم.

 


Page Generated in 0.0056 sec