printlogo


کد خبر: 248471تاریخ: 1401/3/28 00:00
مس کرمان انگیزه مضاعف برای رفسنجانی‌ها
ربیعی، مس را میان مدعیان می‌بیند

نگاه
اکبر منتشلو   
 
مس رفسنجان طی دو فصل اخیر لیگ برتر فوتبال کشورمان توانسته خودش را در این رقابت‌ها، حفظ کند و نتایج خوبی را کسب نماید. هر چند در غیاب مس کرمان، مس رفسنجان نماینده خوبی برای کرمانی‌ها در لیگ برتر بوده است، اما به نظر می‌رسد این تیم هنوز به اهدافش در لیگ برتر نرسیده است. 
مس رفسنجان بعد از عبور از سدهای لیگ دسته دوم و لیگ دسته اول فوتبال کشورمان، حالا دو سالی است که در لیگ برتر به میدان می‌رود و اتفاقاً توانسته است بازی‌های خوبی را به نمایش گذشته و هوادارانش را راضی نگه دارد. در لیگ بیستم، این تیم در اولین حضورش در این رقابت‌ها، با وجود مدعیانی که چندین سال در لیگ برتر، به میدان رفته بودند، توانست جایگاه هشتم را از آن خود کند و اضطرابی برای سقوط نداشت این در حالی بود که تیم‌هایی مثل سایپا و ماشین‌سازی تبریز این رقابت‌ها را ترک کردند. 
مس رفسنجان در همین سال توانست از 30 بازی 39 امتیاز کسب کند و با 10 برد، 9 مساوی و 11 باخت به کارش پایان داد. این اولین سال حضور رفسنجانی‌ها در لیگ برتر بود و می‌توان گفت که نتایج درخشانی کسب کردند و توانستند بالاتر از تیم‌هایی مثل شهرخودرو، صنعت نفت آبادان، آلومینیوم اراک نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان، ذوب‌آهن و... قرار گیرند و امیدوارتر از گذشته به فصل بعدی رقابت‌ها یعنی لیگ بیست و یکم وارد شوند. 
آنها در فصل بیست و یکم به مراتب عملکرد بهتری داشتند. آنها با کسب 45 امتیاز و دو پله صعود در رده ششم قرار گرفتند، از 30 بازی انجام شده، 12 برد، 9 مساوی و 9 باخت به دست آوردند که نتایج بهتری از لیگ بیستم بود. 
رفسنجانی‌ها البته می‌توانستند جایگاه و نتایج بهتری از این داشته باشند و در طول فصل بیست و یکم، جایگاه بهتری هم داشتند که در نهایت با از دست دادن برخی امتیازات در هفته پایانی به جایگاه ششم قانع شدند. این تیم حالا خود را برای لیگ بیست و دوم آماده می‌کند، تیمی که فصل آینده هم استانی خود یعنی مس کرمان را هم در کنارش در لیگ برتر خواهد داشت و قطعاً حضور مس کرمان در لیگ برتر، انگیزه مضاعفی را برای مس رفسنجان ایجاد خواهد کرد و این تیم اگر به روند دو سال گذشته خود ادامه دهد می‌تواند به‌عنوان مدعی در لیگ برتر حضور داشته باشد.
 ادامه این روند در فصل آینده، می‌تواند مس رفسنجان را به جایگاه دوم یا سوم برساند که این برای رفسنجانی‌ها عالی خواهد بود. این شرایط در حالی رخ خواهد داد که محمد ربیعی برای ایجاد و شکل‌گیری آن، بالاترین نقش را خواهد داشت. در اتفاقی که در فصل گذشته (لیگ بیست و یکم) برای رفسنجانی‌ها رخ داد و مس رفسنجان نه تنها افت نکرد، بلکه توانست جایگاه بهتری را کسب کند، نقش و جایگاه ربیعی قابل انکار نیست. این سرمربی بدون حاشیه با وضعیت فعلی، فصل آینده را هم روی نیمکت مس رفسنجان خواهد بود و با تجربه‌ای که کسب کرده، امیدوار به حضور مس رفسنجان در بین مدعیان است، هر چند شرایط برای تیم‌هایی مثل مس رفسنجان، برای حضور در جمع مدعیان، همیشه سخت‌تر بود و معمولاً مشکلات عدیده‌ای سر راه این تیم‌ها ایجاد می‌شود، اما ربیعی و شاگردانش به طور حتم برنامه مفصل‌تری برای لیگ آینده خواهند داشت و نقش خود ربیعی به طور حتم، پررنگ‌تر از هر کس دیگری خواهد بود. 
البته این را باید توجه کرد که محمد ربیعی، فصل آینده برابر عادت بد فوتبال کشورمان، روی لبه تیغ راه خواهد رفت و هر تزلزلی می‌تواند او را از مس رفسنجان دور کند و ربیعی بایستی به این نکته هم توجه داشته باشد که عجله خودش و تیمش در رسیدن به بالای جدول می‌تواند این تیم را در فشار قرار داده و باعث تغییراتی شود که شاید خوشایند کادر فنی نباشد، اما این اتفاق بارها و بارها در تیم‌های مختلف لیگ  برتری رخ داده و می‌تواند تجربه‌ای روبه‌روی ربیعی و تیمش باشد.
 

Page Generated in 0.0056 sec