printlogo


کد خبر: 248317تاریخ: 1401/3/24 00:00
نیمکت تیم ملی یک جنگجو می‌خواهد
یکی مثل کی‌روش، یکی مثل نکونام

شکست مقابل الجزایر و مهم‌تر از آن نمایش ناهماهنگ و بی‌هدف تیم ملی تلنگری بود تا از فاجعه احتمالی در جام جهانی 2022 جلوگیری شود. مسئولان فوتبال و ورزش ایران قطعاً این بازی و ایرادهای پرشمار تیم ملی را دیدند و متوجه شده‌اند که با اسکوچیچ نمی‌توان امید داشت در جام جهانی نتایج آبرومندانه‌ای بگیریم.
در 24 ساعت گذشته شبکه‌های اجتماعی هم پر از اعتراض هواداران به عملکرد سرمربی کروات بود و اکثراً بر این باور بودند که با این مربی چیزی جز فاجعه در انتظارمان نخواهد بود. برای جانشینی اسکوچیچ اما محدودیت زمانی دایره گزینه‌ها را به حداقل می‌رساند. در فاصله کمتر از شش ماه تا بازی با انگلیس کسی می‌تواند تیم ملی را ارتقا بدهد و مشکلاتش را برطرف کند که فوتبال ایران را بشناسد.
اولین نامی که برای این مأموریت به ذهن می‌رسد، کارلوس کی‌روش است. مربی پرتغالی در دو جام جهانی قبلی روی نیمکت تیم ملی نشسته و تعداد زیادی از بازیکنان فعلی شاگرد و دست‌پرورده او هستند. او بعد از حذف تیم ملی مصر تیمی ندارد و می‌توان با او برای عقد یک قرارداد کوتاه‌مدت پای میز مذاکره نشست. او می‌تواند در همین زمان کوتاه مشکلات دفاعی تیم ملی را برطرف کند و استراتژی مناسبی طراحی کند که بتوان در سه بازی جام جهانی امتیازات لازم برای صعود را به دست آورد. البته عقد قرارداد با کی‌روش آسان نیست و ممکن است توافق مالی به این سادگی حاصل نشود یا طرفین بر سر امکانات و برنامه‌های تدارکاتی به توافق نرسند.
جواد نکونام گزینه دیگری است که می‌تواند در این زمان کوتاه به تیم ملی کمک کند. سرمربی فولاد چهره کاریزماتیکی در فوتبال ایران است و در این زمان کوتاه به سازمان تیم ملی نظم می‌دهد. او هم مثل کی‌روش معتقد به دفاع ساختارمند است و می‌تواند به بازی تیم ملی نظم بدهد. او تجربه بین‌المللی کمی دارد ولی به کمک دستیاران خارجی مناسب قطعاً گزینه بهتری از اسکوچیچ برای کارزار سخت و حیثیتی قطر خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0049 sec