printlogo


کد خبر: 248297تاریخ: 1401/3/24 00:00
آمار آسیب دیده‌های کاراته زیاد شد
برگزاری انتخابی با ترس و استرس!

رضا عباسپور     
 
تیم ملی کاراته ایران بعد از اینکه چندین مسابقه و تورنمنت بین‌المللی را به عناوین مختلف از دست داد و نتوانست در هیچ یک از این رقابت‌ها شرکت کند، در حال حاضر خود را برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مهیا می‌کند. رقابتی که برای ملی‌پوشان کاراته به‌عنوان اولین رویداد بین‌المللی‌ آنها در سال 2022 مهم و سرنوشت‌ساز است. البته تعداد مصدومان و آسیب‌دیده‌های کاراته تقریباً زیاد شده و همین موضوع نگرانی و استرس کادرفنی را برای روزهای مهم پیش رو افزایش داده است.
 
آخرین انتخابی برای حضور در قونیه
مسابقات مرحله نهایی و آخرین دوئل اردونشینان کاراته کشورمان برای کسب مجوز حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در بخش مردان قرار است روز چهارشنبه در تهران برگزار شود. رقابتی مهم و حساس برای ملی‌پوشان و اردونشینان حاضر در کمپ تمرینی تیم ملی کاراته مردان کشورمان که مدتی است خود را برای به‌دست آوردن مجوز اعزام به قونیه ترکیه آماده می‌کنند. کاراته ایران بعد از موانع متعددی که پیش پایش برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی معتبر خصوصاً لیگ جهانی قرار گرفت، بعد از شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان، دیگر نتوانست در مسابقه‌ای شرکت کند. به همین دلیل شاگردان سید شهرام هروی سرمربی موفق تیم ملی کاراته مردان کشورمان به‌شدت این روزها عطش شرکت در رویدادهای معتبر بین‌المللی و مبارزه با رقبای مطرح خارجی برای کسب رنکینگ و قرار گرفتن در رتبه‌‌های بالای اوزان خود را دارند. مخصوصاً ستاره‌های عنواندار و شناخته شده تیم ملی کاراته کشورمان بعد از دوری طولانی مدت از میادین حالا دنبال این هستند با حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی هر آنچه در توان دارند برای به‌دست آوردن جایگاه قبلی خود در رنکینگ جهانی به نمایش بگذارند. اردوهای تمرینی تیم ملی کاراته هم طبق برنامه‌ریزی کادرفنی بخوبی و پی‌درپی برگزار شده است. به همین دلیل اغلب ملی‌پوشان کاراته کشورمان در حال حاضر از نظر آمادگی برای حضور در مسابقه و مبارزه، شرایط خوب و قابل قبولی دارند. بر همین اساس و با اعلام سازمان تیم‌های ملی، ‌مسابقه انتخابی تیم ملی کاراته مردان ایران قرار است روز چهارشنبه هفته جاری یعنی ۲۵ خرداد ماه از ساعت ۱۴ در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان تهران برگزار شود. این رقابت‌ طبق اعلام کادرفنی و کمیته برگزاری مسابقه انتخابی قرار است در اوزان ۵۵-، ۶۰-، ۶۷- و ۷۵- برگزار شود تا نهایتاً دو نفر برتر هر وزن جهت اعزام به بازی‌های کشور‌های اسلامی و قهرمانی آسیا مشخص شوند. این انتخابی طبق اعلام کادرفنی آخرین مسابقه گزینشی برای انتخاب نفرات برتر اعزامی به مسابقات همبستگی و پس از آن رقابت‌های قهرمانی آسیا است. رقابتی حساس و سرنوشت‌ساز برای اردونشینان کاراته ایران که برای درخشش و کسب مجوز در این مسابقه لحظه‌شماری می‌کنند.
 
غیبت چهره‌های شاخص به‌خاطر آسیب‌دیدگی
شاید بدترین اتفاقی که در چند روز گذشته و در اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته رخ داده و اندکی سرمربی و کادرفنی را بابت چینش نفرات و استخوان‌بندی اصلی تیم ملی کاراته برای حضور در بازی‌های همبستگی و رقابت‌های قهرمانی آسیا نگران کرده است، آسیب دیدگی برخی از چهره‌های شاخص و مدال‌دار تیم ملی کاراته کشورمان است. طبق اعلام کادرفنی تیم ملی کاراته، پیش از این قرار بود که مبارزات وزن ۸۴- و 84+ کیلوگرم نیز طبق برنامه روز چهارشنبه هفته جاری مثل سایر مسابقات انتخابی در سالن کبکانیان برگزار شود.
 اما به‌دلیل مصدومیت امیرحسین فداکار و آسیب‌‌دیدگی صالح اباذری، دو ملی‌پوش شناخته شده کاراته ایران، رقابت انتخابی این دو وزن به زمان دیگری موکول شد. همچنین مسابقات انتخابی کاتای تیمی مردان نیز چهارشنبه ۲۵ خردادماه از ساعت ۱۳ برگزار می‌شود تا تیم برتر جهت اعزام به بازی‌های کشور‌های اسلامی معرفی شود.
 در کل آسیب‌‎دیدگی و غیبت برخی چهره‌های شاخص کاراته موجب شده کادرفنی یک مقدار نگران روزهای آینده و بستن تیم ملی برای مسابقات مهم بین‌المللی پیش رو باشد. البته با پیگیری‌ها و رسیدگی خوبی که برای ترمیم آسیب‌دیدگی مصدومان کاراته در دستور کار قرار گرفته است، امید می‌رود که بزودی مصدومان کاراته بهبودی خود را به‌دست آورده و در ترکیب اصلی تیم جای بگیرند.

Page Generated in 0.0046 sec