printlogo


کد خبر: 248295تاریخ: 1401/3/24 00:00
خبر

برنز قهرمانی آسیا برای تیم شمشیربازی سابر ایران
افت نسبت به دوره قبل
تیم شمشیربازی سابر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به مدال برنز رسید. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که از رسیدن به فینال قهرمانی آسیا -کره جنوبی بازماند، برای کسب مقام سوم به رقابت پرداخت. تیم ایران در رده‌بندی برابر هنگ کنگ قرار گرفت که با نتیجه ۴۵ بر ۳۳ موفق به شکست این تیم شد و به مدال برنز رسید. ایران در دوره پیش قهرمانی آسیا که در سال ۲۰۱۹ بود، مدال نقره تیمی را کسب کرده بود. تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی در قهرمانی آسیا 2022 شرکت کرد که در بخش انفرادی صاحب مدال نشد و فتوحی و زاهدی در مرحله یک چهارم نهایی و رهبری و پاکدامن در مرحله یک شانزدهم نهایی شکست خوردند. در بخش تیمی نیز سابر ایران به مدال برنز رسید.
 
حضور پاراتکواندوکاران در گرندپری بر اساس رنکینگ جهانی
کار برای تکواندو سخت شد
بعد از این تنها پاراتکواندوکارانی حق شرکت در مسابقات گرندپری را خواهند داشت که براساس رنکینگ اسامی آنها از سوی فدراسیون جهانی اعلام شود. مسعود لشگری، سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در این باره گفت:«بر اساس اعلام فدراسیون جهانی، بعد از این ورزشکاران پاراتکواندو تنها در صورتی می‌توانند در مسابقات گرندپری حضور پیدا کنند که دارای رنکینگ بالای جهانی باشند و اسامی آنها از سوی فدراسیون جهانی اعلام شود نه کادر فنی.» لشگری ادامه داد:«به ‌دلیل بالا بودن سطح مسابقات گرندپری، این شرایط برای کادر فنی فراهم نیست که اسامی ورزشکاران اعزامی به این رقابت‌ها را اعلام کند و در این زمینه فدراسیون جهانی بر اساس رنکینگ اسامی ورزشکارانی که حق شرکت را دارند مشخص می‌کند.» سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو همچنین با اشاره به اعزام تیم پاراتکواندو به مسابقات گرندپری فرانسه گفت:«این مسابقات در شهریورماه برگزار می‌شود و کسانی مجوز شرکت در این تورنمنت را پیدا می‌کنند که طبق رنکینگ، اسامی آنها از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده باشد نه براساس صلاحدید کادر فنی.» لشگری همچنین درباره وضعیت رایحه شهاب و غیبت او در تمرینات بعد از پارالمپیک توکیو، گفت:«رایحه شهاب بعد از بازی‌های پارالمپیک توکیو به ‌دلیل برخی مشکلات در اردوی تیم حضور نداشت اما بعد از نشستی که با او داشتیم به ترکیب تیم پاراتکواندو اضافه شده و دیگر مشکلی برای حضور در تمرینات و شرکت در مسابقات ندارد. سعی داریم او را برای مسابقات قهرمانی آسیا- ویتنام که شهریور ماه برگزار می‌شود، آماده کنیم.» این تصمیم در حالی اعلام شده که بهترین تکواندوکاران ایران، اصغر عزیزی و مهدی پوررهنما بودند که به‌دلیل اعتراض به تغییر و تحولات صورت گرفته در تیم ملی، از این تیم جدا شدند. مشخص نیست تکواندوکاری از ایران بتواند مجوز حضور در گرندپری را کسب کند یا نه؟
 
والیبال نشسته مردان در راه ترکیه
 تیم ملی والیبال نشسته مردان به مسابقات ترکیه اعزام شد تا اردوی مشترک با این کشور را در تیرماه برگزار کند. این در حالی است که این تیم به‌دنبال برگزاری چند مسابقه دوستانه هم در ترکیه است. هادی رضایی با اشاره به برنامه‌های تیم ملی گفت:«در این اردو که تا 26 خرداد ادامه دارد، بازیکنان از نظر بدنی و تکنیکی و تاکتیکی نسبت به اردوی قبل در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و برنامه‌ریزی‌ها آن طور که انتظار داریم پیش می‌رود و نظم خوبی بر اردو حاکم است.» او همچنین از اعزام تیم والیبال نشسته مردان به اردوی تدارکاتی ترکیه در تیرماه خبر داد و گفت:«به منظور آماده‌سازی بهتر تیم جهت شرکت در مسابقات قهرمانی جهان، 2 اردوی تدارکاتی برون مرزی پیش‌بینی شده که اولین اردو تیرماه در ترکیه برگزار می‌شود که قرار است یک اردوی مشترک با تیم ترکیه و چند دیدار تدارکاتی با تیم‌های مصر، عراق و ترکیه داشته باشیم. همچنین در جریان برگزاری این اردوی مشترک یک دوره کلاس مربیگری نیز به‌مدت 3 روز برای مربیان والیبال نشسته ترکیه برگزار کنیم.» سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ادامه داد:«به جز ترکیه، تیم آلمان نیز درخواست کرده که با هزینه خود اردوی مشترکی با تیم والیبال نشسته ایران قبل از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان بوسنی و هرزگوین داشته باشد که این اردو مهرماه در ایران برگزار می‌شود. تلاش بر این است که با حضور در این دو اردوی تدارکاتی که هیچ هزینه‌ای برای تیم ایران ندارد، بازیکنان خود را از هر نظر مورد ارزیابی قرار دهیم و بهترین نفرات خود را برای مسابقات قهرمانی جهان بوسنی گزینش کنیم.»
 
باقری معتمد، نماینده کمیسیون ورزشکاران در قونیه
کمیسیون ورزشکاران، محمد باقری معتمد را به‌عنوان نماینده این کمیسیون در بازی‌های کشورهای اسلامی معرفی کرد.
محمد بیداریان، سخنگوی کمیسیون ورزشکاران در مورد جلسه دیروز کمیسیون ورزشکاران می‌گوید:«اعضای کمیسیون ورزشکاران دیروز جلسه‌ای با صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک داشتند. در این جلسه گزارش عملکرد کمیسیون در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های سال‌جاری این کمیسیون ارائه شد. همچنین در این جلسه محمد باقری معتمد به‌عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران در بازی‌های کشورهای اسلامی معرفی شد و کاروان ایران را در این بازی‌ها همراهی می‌کند.»
سخنگوی کمیسیون ورزشکاران ادامه می‌دهد:«در این جلسه پیشنهادات سازنده‌ای از سوی صالحی‌امیری مطرح شد و او در خصوص کمک به المپین‌ها پیشنهاد داد هر ۶ ماه یکبار یک پرداختی به‌عنوان رفاهیات داشته باشیم. همچنین عنوان کرد که در بودجه کمیته ملی المپیک ۵ میلیارد برای ورزشکاران و پیشکسوتانی که مشکل دارند در نظر گرفته شده که به‌صورت مساوی بین این عزیزان تقسیم می‌شود. قرار شد در جلسه بعدی کمیسیون ورزشکاران کمیته‌ای در خصوص رفاهیات تشکیل شود. همچنین مقرر شد یک جلسه با عاصم یوسفی، مدیر شرکت و توسعه داشته باشیم.»
بیداریان در خصوص اینکه ممکن است حمیده عباسعلی به‌عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران و ۶ ورزشکار حاضر در انتخابات کمیته ملی المپیک نتواند در مجمع حاضر شود، معتقد است:«هنوز چیزی اعلام نشده اگر او در مجمع نباشد موضوع در کمیسیون مطرح می‌شود و باید ببینیم بر اساس آیین‌نامه چگونه باید پیش برویم ولی هنوز چیزی اعلام نشده است.»
 

 


Page Generated in 0.0072 sec