printlogo


کد خبر: 248292تاریخ: 1401/3/24 00:00
اشکان نامداری: به این سردرگمی‌های اول فصل عادت داریم
سرمربی جوان داخلی بهتر از خارجی معمولی است

 ایمان گودرزی 
 
اشکان نامداری پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است که ترس از ناکامی و پیامدش هجمه‌های فضای مجازی نباید مانع حضور سرمربی‌های جوان در استقلال شود و حضور جوان‌ها حتی برای کسب تجربه خیلی بهتر از شانه خالی کردن از این مسئولیت است. او امیدوار است که بزودی تکلیف سرمربی تیم مشخص شود و آماده فصل آینده شوند.
همچنان سرمربی استقلال مشخص نیست و تیم بلاتکلیف است، نظرتان در این مورد چیست؟
    هیچ کس از درون باشگاه خبر ندارد، آقای آجورلو نشان داده مدیر کاربلدی است و باید به او اطمینان کرد. اگر تا الان صبر کرده حتماً به‌دنبال بهترین انتخاب است. استقلال این چند سال به این سردرگمی‌های اول فصل عادت دارد. اما هنوز هم دیر نشده و به نظرم بزودی سرمربی استقلال معرفی خواهد شد.
 به نظر می‌رسد آمدن جواد نکونام منتفی شده و همه فضای مجازی را عامل این اتفاق می‌دانند.
    اکثریت مخالف حضور نکونام نبودند. به نظر من خود جواد در نهایت تصمیم گرفت به استقلال نیاید و به قراردادش با فولاد پایبند باشد. مدیر عامل فولاد هم بارها اعلام کرده بود که روی نکونام برای فصل بعد حساب کرده‌اند، او هم ماند تا کار نیمه‌تمامش را تمام کند. قطعاً این جایگزینی سخت است و فضای مجازی روی این انتخاب تأثیر زیادی دارد.
ترس از ناکامی دلیل قبول نکردن این مسئولیت نبود؟
    با ترس که نمی‌شود مربیگری کرد. فرهاد هم زمانی که آمد سابقه نداشت. او بعد از شفر آمد و عملکرد موفقی هم داشت. بالاخره از یک جایی باید کار را شروع کرد. در استقلال درست است که فشار کار بسیار بالاست اما اگر بترسید قطعاً نتیجه نخواهید گرفت. وقتی این شانس به کسی رو می‌کند باید قبول کند و بدون ترس با چالش روبه‌رو شود.
  گزینه داخلی را برای استقلال مناسب می‌دانید یا خارجی؟
     سرمربی خوب خارجی قطعاً کمک زیادی به تیم خواهد کرد اما نه هر کسی. برای مثال استراماچونی در استقلال طرفدار زیادی دارد اما بعد و قبل از استقلال را که نگاه کنید می‌بینید در تیم‌هایی که حضور داشت نتیجه نگرفته است. در استقلال هم شروع خوبی نداشت و کم کم تیم را روی فرم آورد. اگر قرار است سرمربی معمولی خارجی بیاید، مربی جوان داخلی خیلی بهتر از آنها خواهد بود. نکته دیگری که در فوتبال امروز باید به آن توجه شود این است که دوران پادشاهی کردن سرمربی در تیم‌ها گذشته است. امروزه در فوتبال سرمربی باید با بازیکنان و رختکن نزدیک و صمیمی باشد. سرمربی‌های جوان نباید بترسند، باید این مسئولیت را قبول کنند، از کجا معلوم که اگر حالا قبول نکنند و بروند و دو، سه سال بعد با تجربه بیایند و سرمربی استقلال شوند نتیجه می‌گیرند؟
مشکل از کجا است؟
    این فضای مجازی است که کار را برای جوان‌ها ترسناک کرده است. چطور سرمربی خارجی می‌آید نتیجه نمی‌گیرد و تا ریال آخر قرارداد‌های میلیاردی خود را دریافت می‌کند و می‌رود؟ باز هم می‌گویم جوان‌ها از هدایت استقلال شانه خالی نکنند، در نهایت اگر نتیجه نگیرند از تیم جدا خواهند شد، قبول نکردن این مسئولیت خیلی بدتر از ناکامی در آن است.
 

Page Generated in 0.0043 sec