printlogo


کد خبر: 248284تاریخ: 1401/3/24 00:00
امباپه عامل اصلی تقویت خط هافبک مادرید!

ایمان گودرزی 
 
رئال مادرید در کمتر از 9 ماه خط هافبک خودش را برای حال و آینده تضمین کرد. از آنجایی که کاسمیرو، لوکا مودریچ و تونی کروس بازیکنانی غیرقابل جایگزین هستند، یافتن بازیکن جانشین برای مثلث سی.ام.کی غیرممکن است، اما خرید ادواردو کاماوینگا و اورلین شوآمنی باشگاه را آماده انقلاب در خط میانی خود کرده است.
با نگاهی به خرید دو هافبک جوان مادرید متوجه شباهت‌هایی به نحوه انتقال آنها می‌شویم. هر دو بازیکن با وجود علاقه شدید تیم‌های بزرگ اروپایی، شامل تیم‌های لیگ برتر انگلیس و تیم ثروتمند پاری سن ژرمن، فرانسه را به مقصد ورزشگاه سانتیاگو برنابئو ترک کردند.
از سوی دیگر، هر دو هافبک در مقطعی از پوشیدن لباس کهکشانی‌ها ناامید شده بودند اما عدم انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید به هر دو بازیکن کمک کرد که به جمع کهکشانی‌ها بپیوندند.
امباپه قرار بود در آگوست گذشته به جمع سفید پوشان مادرید اضافه شود، اما وقتی پاریسی‌ها در را به روی او بستند، رئال مادرید سریع دست به کار شد و با مدیر برنامه کاماوینگا به توافق نهایی رسید و این بازیکن با 31 میلیون یورو ثابت به علاوه 10 میلیون یورو پاداش به رئال مادرید پیوست. از آنجایی که قرارداد کاماوینگا با رن در تابستان 2022 به پایان می‌رسید، رئالی‌ها توانستند بازیکنی که در سایت نقل و انتقالاتی «ترانسفر مارکت» 78 میلیون یورو ارزش دارد، در مجموع با 41 میلیون یورو به مادرید ببرند.
اما این داستان برای شوآمنی 22 ساله که تا 2024 با موناکو قرارداد داشت، متفاوت بود و هزینه انتقال شوآمنی به بیش از 80 میلیون یورو رسید. بار دیگر تلاش ناموفق برای انتقال امباپه، سناریوی رئال را تغییر داد. در کمتر از 48 ساعت آنها ستاره جوان موناکو را در اولویت قرار دادند و رقابت را با لیورپول، منچستریونایتد و پی.اس.جی برای به خدمت گرفتن این بازیکن شروع کردند. علاقه این بازیکن به حضور در جمع کهکشانی‌ها همه چیز را به نفع تیم مادریدی تغییر داد و رسیدن به آرزوی بچگی باعث عقب افتادن تیم‌های انگلیسی و پاریسی ثروتمند در این ماراتن شد. در نهایت هافبک جوان فرانسوی با مبلغ 80 میلیون ثابت  به علاوه 20 میلیون یورو بند پاداش به جمع سفیدپوشان اضافه شد تا بار دیگر عدم انتقال امباپه یک استعداد جوان را به خط هافبک مادرید اضافه کند.

Page Generated in 0.0044 sec