printlogo


کد خبر: 248280تاریخ: 1401/3/24 00:00
نونیس با 100 میلیون یورو در لیورپول
یک گلـــــزن تمــــام عیــــار ستاره‌ای که بارسا راحت از دست داد!

 بنفیکا تأیید کرد کار فروش داروین نونیس به لیورپول تمام شده و قرمزها توانسته‌اند در مسیر خرید این مهاجم تیم ملی اروگوئه بر منچستریونایتد غلبه کنند. این بازیکن 22 ساله آخرین ورودی هجومی لیورپول است چون یورگن کلوپ در حال بازسازی خط حمله این تیم است و در شش ماه اخیر لوییس دیاس و فابیو کاروالیو را به این خط اضافه کرده است. نونیس احتمالاً قرار است جای خالی سادیو مانه را که در آستانه خروج از آنفیلد است، پر کند. بر اساس اعلام باشگاه بنفیکا او با 75 میلیون یورو که می‌تواند تا 100 میلیون یورو افزایش یابد، راه لیورپول را در پیش گرفته است.
 
 لیورپول چقدر برای نونیس می‌دهد؟
 لیورپول برای نونیس 64 میلیون پوند می‌دهد و این مبلغ تا 21 میلیون پوند دیگر بر اساس افزونه‌ها قابل افزایش است. تیم سابق نونیس، آلمریا از هر سودی که بنفیکا بابت فروش او به دست آورد، 20 درصد را به خود اختصاص می‌دهد و با توجه به اینکه بنفیکا در سال 2020 برای نونیس 22 میلیون یورو پرداخته، مبلغ قابل توجه 9 میلیون یورو به آلمریا می‌رسد.
 
 مدت قرارداد و دستمزد نونیس چقدر است؟
 نونیس احتمالاً قراردادی شش ساله با لیورپول می‌بندد که او را تا سال 2028 در آنفیلد نگه می‌دارد. قرارداد او سرمایه‌گذاری بلندمدت و شاخصی برای تیم کلوپ به حساب می‌آید چون چند نفر از بازیکنان کلیدی خط حمله لیورپول فقط تا پایان فصل 2023-2022 با این تیم قرارداد دارند. رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند نونیس سالانه حدود پنج میلیون پوند دستمزد می‌گیرد.
 
 داروین نونیس کیست؟
 او در آکادمی تیم بزرگ اروگوئه، پنارول رشد کرد قبل از اینکه در آلمریا در دسته دوم فوتبال اسپانیا بدرخشد. او فصل قبل در لیگ پرتغال و همچنین لیگ قهرمانان اروپا توانایی‌های خود را نشان داد و ثابت کرد یک گلزن تمام عیار است. او در 28 بازی لیگ 26 گل زد ضمن اینکه در رقابت‌های اروپایی هم شش بار دروازه حریفان را باز کرد. دو بازی او مقابل لیورپول در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مربی آلمانی قرمزها را متقاعد کرد و کلوپ آشکارا به تحسین این بازیکن پرداخت:«واقعاً خوب است، واقعاً خوب. البته قبلاً هم می‌دانستم اما مقابل ما خیلی عالی بازی کرد و نبردهای سختی با ابراهیما کوناته داشت. از نظر فیزیکی قوی است، سرعت دارد، با خونسردی بازی می‌کند و تمام‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد. دوران درخشانی پیش روی او است.»
 
یک سوارس جدید
 یک مبلغ انتقال گزاف و یک قمار بزرگ از لیورپول. تردیدی در استعداد و پتانسیل نونیس وجود ندارد و کلوپ روی او سرمایه‌گذاری کرده تا در سال‌های آینده ثمره‌اش را ببیند. در حالی که مانه در آستانه جدایی از لیورپول است، روبرتو فیرمینو افت کرده و منچسترسیتی هم نقص خط حمله خود را با خریدن ارلینگ هالند برطرف کرده، لیورپول نیاز دارد که این خرید خیلی زود به بار بنشیند. اگر نونیس بتواند فرم خوبش در بنفیکا را به آنفیلد بیاورد، دومین تیم بزرگ لیورپول در دوران کلوپ شروع به شکل گرفتن می‌کند. تیم جذب لیورپول از امثال دیوگو ژوتا و دیاس بخوبی بهره گرفته و قبل از آن از زوج مانه و محمد صلاح استفاده زیادی برده، بنابراین این بار هم شایسته اعتماد است. مبلغ زیادی پرداخته شده و انتظارات خیلی بالا است اما نونیس هم برای آینده است هم برای حال و در هر دو می‌تواند موفق باشد. یادمان نرود، لیورپول پیش از این هم یک مهاجم اروگوئه‌ای فوق‌العاده داشته، شاید او لوییس سوارس جدیدی برای این تیم شود.
 
نونیس کجا بازی می‌کند؟
 انتظار می‌رود نونیس در وسط خط حمله بازی کند و دیاس و صلاح دو طرف این خط را تشکیل بدهند با فرض اینکه مانه از تیم می‌رود. او از مهاجمان سنتی است که لیورپول در سال‌های اخیر کمتر این مدل بازیکن را به کار گرفته و می‌تواند شوتزنی و گلزنی لازم تیم را به همراه بیاورد. او گاهی در سمت چپ خط حمله هم بازی کرده است اما بعید است در این پست به بازی گرفته شود چون ژوتا بازیکن چندپسته‌ای است که کلوپ نیاز دارد.
 
چگونه نونیس از چنگ بارسلونا گریخت؟
داروین نونیس، مهاجم 22 ساله و اروگوئه‌ای بنفیکا با مبلغ گزاف 100 میلیون یورو به لیورپول رفت اما می‌توانست با کسری از این پول به بارسلونا برود. او فصل بسیار موفقی در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان داشت و روی هم 32 گل زد تا از هموطنان بسیار نامدار خود لوییس سوارس و ادینسون کاوانی عملکرد بهتری داشته باشد. سوارس در واقع خیلی وقت است که هوای هموطن خود را دارد و حتی به بارسلونا توصیه کرد او را کمی بعد از آمدن به اروپا بخرند اما گوشی بدهکارش نبود. شاید اگر بارسلونا به توصیه سوارس توجه می‌کرد، نونیس سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد.
سوارس سال گذشته به جرارد رومرو، خبرنگار مشهور اسپانیایی گفت:«وقتی نونیس در آلمریا بود به بارسلونا درباره او گفتم. توصیه کردم مراقبش باشند چون پتانسیل خیلی بالایی دارد اما گفتند نه، او در آلمریا است، خیلی جوان است. آن موقع می‌توانستند با 15 یا 20 میلیون یورو او را بخرند.» کندی بارسلونا به نفع بنفیکا شد و با چند برابر این مبلغ او را فروختند.
سوارس و کاوانی یک دهه است که در تیم ملی اروگوئه آقایی می‌کنند، تیم را به سه جام جهانی برده‌اند و به قهرمانی کوپا امریکای 2011 رسانده‌اند. اما این دو که به فاصله سه هفته در شهر سالتو به دنیا آمده‌اند، به آخر فوتبالشان نزدیک شده‌اند و در 35 سالگی احتمالاً آخرین تورنمنت بین‌المللی‌شان را در قطر تجربه می‌کنند. آینده اما به نونیس تعلق دارد و او که کوپا امریکای 2021 را به خاطر مصدومیت از دست داد، می‌تواند تا سال‌ها در ترکیب این تیم بدرخشد.
 
لیورپول بعد از نونیس با چه کسی قرارداد می‌بندد؟
 لیورپول احتمالاً بعد از خرید نونیس به سراغ کالوین رمزی، بازیکن آبردین می‌رود، مدافع راست 18 ساله‌ای که می‌تواند ذخیره خوبی برای ترنت الکساندر آرنولد باشد. لیورپول می‌خواهد برای این بازیکن 4 میلیون پوند بدهد اما باشگاه اسکاتلندی برای این محصول آکادمی‌اش حدود 9 میلیون پوند می‌خواهد. قرمزها تا اینجا تابستان شلوغی داشته‌اند، فابیو کاروالیو، مهاجم وستهام را خریده‌اند و با جیمز میلنر یک سال تمدید کرده‌اند ضمن اینکه می‌خواهد تا قبل از پایان فرصت نقل و انتقالات قرارداد صلاح را تمدید کنند. 
 

 


Page Generated in 0.0060 sec