printlogo


کد خبر: 248264تاریخ: 1401/3/24 00:00
امیدوارم سایپا خیلی زود به لیگ برتر برگردد
احمدی: سپاهان مشکل گلزنی داشت نه دروازه‌بانی

گفت و گو
اکبر منتشلو   
 
جدا شدن سپاهانی‌ها از سپاهان، قطعاً نه خبر خوبی است و نه می‌تواند به این تیم در فصل آینده کمک کند. رحمان احمدی یک سپاهانی واقعی است که سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده و فصل گذشته هم به عنوان مربی دروازه‌بانان سپاهان، در این تیم تلاش کرد تا سپاهان به روزهای اوج خود بازگردد. هر چند ناکامی ادامه‌دار سپاهان در فصل گذشته هم تکرار شد، اما به طور حتم مقصر این ناکامی یک نفر و بخصوص سپاهانی‌ها نبودند و بایستی ناکامی سپاهان در پروسه چند ساله، بررسی و درمان شود. بعد از جدایی نویدکیا حالا صحبت از جدایی خیلی از سپاهانی‌ها است. احمدی درباره خیلی چیزها فعلاً سکوت می‌کند؛ تنها برای کمک مجدد به سپاهان. او فقط به موضوعات مهم و کلیدی اشاره‌ای دارد.
 
فصل را خیلی خوب شروع کردید، اما چرا در ادامه به مشکل خوردید؟
 قبل از هر صحبتی باید بگویم قصد حرف زدن در این شرایط را نداشتم و ندارم، اما تلاش می‌کنم برای احترام به هواداران سپاهان و البته اینکه شاید حرف‌هایم کمکی به سپاهان باشد، بخشی از موضوعات مهم را از طریق شما با هواداران در میان بگذارم.
اما ما دوست داشتیم به حواشی هم بپردازیم، به هر حال منتظر صحبت‌های شما درباره اینکه چرا سپاهان شروع خوبش را با این ناکامی عوض کرد، هستیم.
ما لیگ را خیلی خوب شروع کردیم. بیش از نیمی از بازی‌های نیم فصل اول بخصوص هفته‌های اول را با برد به پایان رساندیم و امیدوار بودیم در ادامه عملکرد بهتری هم داشته باشیم. اما در برخی بازی‌ها، با وجود نمایش زیبایی که داشتیم نتوانستیم به گل برسیم و موقعیت‌ها را از دست دادیم. با از دست دادن امتیازها به جای حمایت از تیم و کادرفنی، هجمه سنگینی به تیم وارد شد و هر چقدر جلوتر رفتیم این فشارها زیادتر شد و نتیجه عکسی داشت و تیم نتوانست شرایط را عوض کند.
انتقاد از دروازه سپاهان هم خیلی زود شروع شد و با آمدن رشید مظاهری باز هم ادامه پیدا کرد.
این بحث حاشیه‌ای را بعضی‌ها عمداً شروع کردند و تلاش کردند از هر موضوعی برای سپاهان حاشیه درست کنند. میزان گل خوردن سپاهان این فصل و فصل گذشته هم مشخص است. خیلی واضح بگویم نمی‌خواستند سپاهانی‌های واقعی در این تیم باشند و هر چیزی را علم کردند تا این اتفاقات برای سپاهان رخ دهد. فعلاً نمی‌خواهم واضح حرف‌هایم را بزنم چرا که معتقدم همین الان هم سپاهان روزهای حساسی پیش رو دارد. امیدوارم برای فصل آینده، سپاهان از دست برخی افراد خلاصی داشته باشد. خیلی تلاش کردند به سپاهان ضربه بزنند و متأسفانه با مشکلی که در گلزنی پیدا کردیم، آنها موفق شدند به اهداف‌شان برسند.
حداقل بگویید این فشار از طرف چه کسانی و بیشتر از سمت چه کسی بود؟
همانطور که گفتم الان باید حرفی بزنم که به درد سپاهان بخورد و یک گام مثبت برای سپاهان باشد، اما متأسفانه برخی پیشکسوتان سپاهان، به جای حمایت از کادرفنی، خیلی زود و با کمترین ضعف، شروع کردند به انتقاد و تحت فشار قرار دادن تیم و کادر فنی که به هر حال تأثیر خودش را گذاشت و دیدید تیمی که خیلی خوب بازی‌ها را شروع کرد و امیدواری زیادی بود که در فصل دوم حضور نویدکیا به نتایج خوبی دست پیدا کند، به حاشیه رفت و نتوانست به نتایج مورد نظر دست پیدا کند. اما آیا واقعاً سپاهان نتیجه بدی گرفت، مگر قرار است با یکی دو سال کار در سپاهان این تیم، حتماً قهرمان لیگ برتر شود. شما می‌بینید برخی تیم‌ها که مدعی هم هستند، چندین سال نتوانستند به قهرمانی دست پیدا کنند.
با این شرایط وضعیت سپاهان را برای فصل آینده چطور می‌بینید؟
من یک سپاهانی هستم و تحت هر شرایط و وضعیتی دوست دارم سپاهان بهترین نتایج را کسب کند. اما شرایط فعلی را خوب نمی‌بینم و نگران سپاهان هستم. حداقل الان پیشکسوتان این تیم حرف بزنند و این شرایط بد سپاهان را گوشزد کنند.
شرایط سپاهان را که بهتر می‌دانی، تقریباً تیم خالی شده و اوضاع اصلاً خوب نیست.
دقیقاً نگران همین شرایط هستم. اگر قرار بود مجموعه کادر فنی را بزنند، که زدند، حالا حداقل به فکر تیم باشند و نگذارند سپاهان روزهای طلایی را از دست بدهد.
از علاقه‌ات به سایپا هم خبر داریم، این تیم هم شرایط خوبی در لیگ دسته اول نداشت، اما به هر حال در این رقابت‌ها ماندگار شد.
درست است، سایپا همیشه یکی از تیم‌های مورد علاقه من بوده و هست و برای ماندنش در لیگ دسته اول خوشحال هستم، اما حیف است این باشگاه با این ساختار خوب و با شرایط خوبی که دارد در لیگ برتر نباشد. به هر حال امیدوارم خیلی زود این تیم را در لیگ برتر ببینیم.
چه برنامه‌ای برای فصل آینده داری. پیشنهاد کاری شده است؟
فعلاً برنامه‌ای ندارم و پیشنهادی هم نشده است. باید ببینم چه پیش می‌آید.
 

Page Generated in 0.0066 sec