printlogo


کد خبر: 245840تاریخ: 1401/2/5 00:00
دروگبا، ناکام بزرگ انتخابات فدراسیون ساحل عاج

دیدیه دروگبا در انتخابات فدراسیون فوتبال ساحل عاج ناکام شد. مهاجم پیشین چلسی که این هفته به تالار مشاهیر لیگ برتر معرفی شد، در دور اول انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ساحل عاج با کمتر از یک پنجم آرا کنار گذاشته شد. در نهایت یاسین ادریس دیالو، تاجر و یکی از اعضای اجرایی فعلی فدراسیون فوتبال ساحل عاج توانست سوری دیاباته را با ۶۳ رأی موافق شکست دهد.
انتخابات روز شنبه چندین ‌بار عمدتاً به دلیل مسائل جاری در مورد صلاحیت نامزدها به تعویق افتاده بود. پس از اینکه فیفا یک کمیته عادی‌سازی را برای نظارت بر فوتبال ساحل عاج منصوب کرد، نامزدی دروگبا که در ابتدا رد شده بود پذیرفته شد.
دروگبا بیش از ۱۰۰ بار برای ساحل عاج از جمله در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ بازی کرده اما در اوت ۲۰۲۰ به او گفته شد که واجد شرایط شرکت در انتخابات نیست. پس از مداخله فیفا، دروگبای ۴۴ ساله که چهار قهرمانی لیگ برتر، چهار جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را در دو دوره با چلسی کسب کرد، به صحنه انتخابات برگشت.
با این حال، بهترین گلزن تاریخ ساحل عاج تنها با ۲۱ رأی در دور اول حذف شد، زمانی که دیالو (۵۹ رأی) و دیاباته (۵۰ رأی) کسب کردند و رقابت این دو به دور دوم راه یافت. دستاوردها و برنامه بلندپروازانه دروگبا برای توسعه فوتبال در ساحل عاج محبوبیت او را افزایش داده بود و پس از شکست او، بسیاری از هواداران او روز شنبه خشم خود را در شبکه‌های اجتماعی ابراز کردند.
مأموریت دیالو ۴ سال است و سازماندهی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ که ساحل عاج میزبان آن است، اولین چالش بزرگ او خواهد بود.
ساحل عاج در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۱۵ توانسته قهرمان آفریقا شود، ولی در جام جهانی قطر حضور ندارد.
 

Page Generated in 0.0046 sec