printlogo


کد خبر: 245834تاریخ: 1401/2/5 00:00
اصلی به ‌نام شفافیت در فدراسیون فوتبال

شهاب عزیزی خادم رئیس قبلی فدراسیون فوتبال دوشنبه 26 مهر سال گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی با صراحت از شفافیت کامل در فدراسیون فوتبال حرف زد. آنقدر قاطع که همه خبرگزاری‌ها از این تیتر استفاده کردند «عزیزی خادم: در فدراسیون فوتبال همه چیز شفاف است».
حالا بعد از گذشت ماه‌ها از آن گفت‌و‌گوی تلویزیونی، آسان‌تر می‌توان درباره حقیقت و شفافیت در فدراسیون فوتبال سخن گفت. البته عزیزی خادم در سخنرانی خود بعد از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال (مجمع اسفند 1399) وعده‌هایی داد که بسیاری از آنها عملی نشد.
اکنون که آمار و اسناد مربوط به پرداختی‌های عزیزی خادم به دوستان و نزدیکانش، حاشیه‌ها و صدای زیادی ایجاد کرده است، همه حقیقتی که فدراسیون او از مردم پنهان نگه می‌داشت علنی شد تا روشن شود تنها چیزی که در فدراسیون عزیزی خادم در اولویت قرار نداشت، اصل «شفافیت» بود. فدراسیونی که هر ادعای سخنگویش بلافاصله تکذیب می‌شد، حالا با ادعای مهر سال گذشته عزیزی خادم چه کند؟ سلول‌های این فدراسیون با شفافیت بیگانه بود. آنقدر بیگانه که رئیس تا آخرین روز حرفی شفاف درباره ارتباط با جادوگر نزد... رئیس تا آخرین روز درباره حلقه دوستان نزدیکش در فدراسیون و تعداد سفرهای خارجی آنها هیچ نگفت. تا آخرین روز درباره 32 هزار یورویی که برای سفر عزیزی خادم و دوستانش به لیتوانی از شرکت توسعه بازرگانی برنا استقراض شد، حرف نزدند...
داستان این پنهانکاری‌ها هنوز هم ادامه دارد و همین حالا هم بسیاری از حقایق مدیریت عزیزی خادم در این دوره کوتاه مشخص نیست و هنوز احدی نمی‌تواند با قاطعیت درباره ریخت و پاش‌های ارزی فدراسیون برای سفرهای خارجی صحبت کند چون آمار دقیق آن اعلام نشده و همچنان در حال بررسی است. ما از عزیزی خادم متشکریم که تا این حد به موضوع شفافیت احترام گذاشت و همه اطلاعات و اسناد را رسانه‌ای کرد. ما از مجمعی که به عزیزی خادم رأی داد هم متشکریم چون هر ویرانی که اکنون می‌بینیم نتیجه همان انتخاب است. فدراسیونی که نه نایب رئیس اول قانونی دارد نه نایب رئیس دوم قانونی و همه چیزش روی هواست. از مجمع برای انتخاب رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون هم متشکریم.
 

Page Generated in 0.0049 sec