printlogo


کد خبر: 245813تاریخ: 1401/2/5 00:00
خبر

مادرید، اولین آزمون جدی سابریست‌ها در سال جدید
اعزام یک شمشیرباز با هزینه شخصی
شمشیربازی سابر ایران با پنج بازیکن در جام جهانی مادرید شرکت می‌کند که البته یکی از ملی‌پوشان گویا با هزینه شخصی به این مسابقات اعزام می‌شود.
تیم ملی شمشیربازی سابر ایران پس از المپیک توکیو در دو جام جهانی گرجستان و مجارستان شرکت کرد. پس از آن سرمربی تیم ملی اعلام کرد که قرار است تغییراتی در تیم ملی رخ دهد و از این پس به جای دو بازیکن که در این دو جام جهانی حضور داشتند از دو بازیکن جوان‌تر استفاده ‌شود. به این ترتیب محمد فتوحی و فرزاد باهر از لیست اعزام‌های فدراسیون کنار گذاشته شدند و نیما زاهدی ۲۴ ساله و امیرحسین شاکر ۲۱ ساله جایگزین این دو نفر شدند. البته فتوحی و باهر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و می‌توانند در مسابقات بین‌المللی هم شرکت کنند، اما با هزینه شخصی. جام جهانی مادرید اولین رقابت پیش روی تیم سابر با ترکیب جدید است که از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود. علاوه بر علی پاکدامن، محمد رهبری زاده و شاکر، محمد فتوحی هم در این مسابقات حضور دارد که هزینه اعزام به مسابقات را خودش پرداخت کرده است.
تیم سابر ایران رویدادهای مهمی را در پیش رو دارد و بعد از جام جهانی اسپانیا و ایتالیا باید برای قهرمانی آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی آماده شود. با توجه به اینکه سابر موفق‌ترین اسلحه شمشیربازی ایران است، از این تیم انتظار جنگیدن برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال در مهم‌ترین مسابقات از جمله قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی وجود دارد.
 
 
تأیید تنها کاندیدای زن انتخابات تیر و کمان
با تأیید سکینه قاسم‌پور، تنها کاندیدای زن حاضر در انتخابات فدراسیون تیر و کمان، این مجمع با حضور شش کاندیدا برگزار می‌شود. به این ترتیب حجت‌الله واعظی، محسن باقریان فرح‌آبادی، رضا کیارستمی، غلامرضا شعبانی‌بهار، محمد  علی حسینی و سکینه قاسم‌پور، کاندیداهای حاضر در انتخابات فدراسیون تیر و کمان هستند که 18 اردیبهشت برگزار می‌شود.
 

 


Page Generated in 0.0054 sec