printlogo


کد خبر: 245793تاریخ: 1401/2/5 00:00
گزارش

اکبر منتشلو
 
بازی مرگ و زندگی در هفته بیست و پنجم
تراکتور نمی‌خواهد نفت‌سوز شود
چند روزی تا شروع دوباره بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان باقی مانده است و در این بین تراکتورسازی تبریز بیشتر از هر تیمی استرس اولین بازی بعد از تعطیلات را دارد. شاگردان ساغلام در سیزده اردیبهشت در حالی باید به مصاف نفت مسجد سلیمان بروند که اوضاع خوبی در جدول رده‌بندی ندارند. تراکتورسازی که در چند سال اخیر معمولاً جزو مدعیان لیگ برتر بوده در این فصل و در آستانه هفته بیست و پنجم، با 20 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و فاصله زیادی تا سقوط ندارد. کمترین اشتباه در ادامه راه و یکی دو نتیجه خوب برای تیم‌های چهاردهم و پانزدهم جدول تراکتورسازی را به سمت سقوط هدایت خواهد کرد. 
قبل از برگزاری بازی‌های هفته بیست و چهارم، تبریزی‌ها امیدوار بودند که نفت مسجد سلیمان در رویارویی با ذوب‌آهن، بازنده بازی باشد تا تراکتورسازی بتواند با بردی که در این هفته مقابل مس رفسنجان کسب کرده بود، از منطقه خطر خود را دور کند، اما این اتفاق رخ نداد و در هفته‌ای که تراکتورسازی به برد رسیده بود، نفت مسجد سلیمان هم دیدارش مقابل ذوب‌آهن را با دو روز تأخیر در برگزاری، برد تا مصاف دو تیم یعنی تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان در هفته بیست و پنجم بازی مرگ و زندگی برای این دو تیم باشد. حالا تراکتورسازی با تمام توان خود را برای دیدار با نفت مسجد سلیمان آماده می‌کند تا بتواند حداقل در این هفته فاصله‌اش را با منطقه خطر بیشتر کند. شاگردان ساغلام از حالا که 8 روز تا این بازی باقی مانده است، به مصاف با نفتی‌ها فکر می‌کنند و خود را برای این بازی آماده می‌کنند.  بازی نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی بی‌شک مهم‌ترین دیدار این هفته در پایین جدول رده‌بندی خواهد بود. در صورتی که تبریزی‌ها بتوانند نفت را در خانه خودش شکست دهند به امتیاز 23 خواهند رسید و فاصله خوبی با نفت 17 امتیازی خواهند گرفت، هر چند جایگاه خیلی مطمئنی نخواهد بود، اما تراکتورسازی می‌تواند امیدوارتر به ماندن در لیگ برتر، هفته‌های باقی‌مانده را به میدان برود. 
در صورت باخت تراکتورسازی در این دیدار، هر دو تیم یعنی نفت مسجد سلیمان و تراکتورسازی در پایان هفته بیست و پنجم، 20 امتیازی خواهند شد و نتایج تیم رده پانزدهم یعنی فجر سپاسی هر لحظه می‌تواند جایگاه تراکتورسازی را تهدید کند که این به هیچ وجه خوشایند تبریزی‌ها و هواداران پرشورها نخواهد بود.
 
 
با وجود بازی نکردن برای مازیار زارع
ملوان، سیاوش و مرادمند را همچنان می‌خواهد
سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند اواخر زمستان سال گذشته راهی ملوان بندر انزلی شدند تا دوران خدمت خود را در این تیم سپری کنند. البته آنها تلاش فراوانی برای بازگشت به استقلال انجام دادند و به نظر می‌رسد این ماجرا همچنان ادامه دارد ولی تا این لحظه هر دو مدافع مذکور جزو بازیکنان ملوان محسوب می‌شوند و البته مازیار زارع از وجودشان استفاده نکرده است چون اعتقاد دارد به طور کامل ساختار دفاعی خود را شناخته و در چنین شرایطی ترجیح می‌دهد از بازیکنانی که روی ملوان تمرکز ندارند و دلشان می‌خواهد به استقلال بازگردند استفاده نکند. در رابطه با سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند خبرهای رسیده از استان گیلان حکایت از آن دارد که اگر این دو نفر به هر دلیلی توانستند برای فصل آینده استقلالی شوند که هیچ ولی اگر چنین اتفاقی رخ نداد و ملوان هم لیگ برتری شد، قطعاً مازیار زارع روی هر دوی آنها به‌عنوان دو بازیکن باتجربه نظر دارد و نمی‌خواهد این دو نفر را از دست بدهد چون بخوبی می‌داند داشتن دو مدافع در حد تیم ملی برای تیمی که تازه لیگ برتری شده چقدر می‌تواند ارزشمند باشد.
 

 


Page Generated in 0.0047 sec