printlogo


کد خبر: 245781تاریخ: 1401/2/5 00:00
بایرن دهمین قهرمانی متوالی را جشن گرفت اما..
سایــــه های تردید در مونیــــخ

بایرن‌مونیخ با پیروزی 3 بر یک مقابل دورتموند در در کلاسیکر برای دهمین بار پیاپی قهرمان لیگ آلمان شد. با شکست دورتموند در آلیانتس آره‌نا فاصله دو تیم به 12 امتیاز رسید، در حالی که سه هفته بیشتر تا پایان فصل 2022-2021 باقی نمانده. این پنجمین برد متوالی بایرن در لیگ بود که قهرمانی تیم را قطعی کرد.
بایرن از 31 بازی‌اش در بوندس‌لیگای این فصل 24 برد به دست آورده و اگر از سه بازی آخرش چهار امتیاز بگیرد، از رکورد 78 امتیاز فصل قبل خود عبور می‌کند. این تیم با 92 گل زده و 30 گل خورده بهترین خط حمله و خط دفاع لیگ را نیز در اختیار دارد. سرژ گنابری و روبرت لواندوفسکی در نیمه اول گل زدند و با پنالتی امره جان، میهمان به تساوی امیدوار شد اما گل دقیقه 87 جمال موسیالا کار را تمام کرد.
لواندوفسکی در این فصل 33 گل در لیگ زده و تنها به‌صورت رسمی جایزه بهترین بازیکن فصل را جلوتر از پاتریک شیک و ارلینگ هالند نگرفته است. چهار تیم در این فصل بایرن را شکست داده و سه بازی این تیم هم مساوی شده. دورتموند هم برای سومین بار در چهار سال اخیر، خود را برای دومی لیگ آماده می‌کند.
یولیان ناگلسمان مربی جوان بایرن در اولین فصل کار در این تیم دو جام برده، یکی با پیروزی 3 بر یک مقابل دورتموند در سوپرجام آلمان و دیگری بوندس‌لیگا.
 
سایه‌های تردید
شرایط در مونیخ به نحوی است که حتی دهمین قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا هم تنها تسلی کوچکی برای فصلی است که طبق برنامه پیش نرفته است. بایرن اولین باشگاه آلمانی پس از دینامو در آلمان شرقی شد که ده قهرمانی پشت سر هم کسب می‌کند و البته دینامو در اوبرلیگا با حمایت اشتازی به آن دستاورد رسیده بود. شکست پنج بر صفر بایرن مقابل بوروسیا مونشن‌گلادباخ در جام حذفی نشان داد که بایرن ضعف‌های دفاعی جدی دارد. آنها برای دومین سال پیاپی، در مرحله دوم از جام حذفی کنار رفتند. وقتی سال 2022 با شکست در لیگ مقابل گلادباخ، این بار در شهر مونیخ آغاز شد، بهانه این بود که چندین بازیکن بایرن دچار ویروس کرونا شده‌اند و این بازی را از دست داده‌اند. اما وقتی بوخوم تازه‌وارد یک ماه بعد چهار گل به بایرن زد، دیگر نمی‌شد بهانه‌ای آورد و شتاب بایرن کاهش یافت.
 بایرن در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در خانه سالزبورگ با نتیجه یک - یک متوقف شد و بازی برگشت را هفت بر یک برد، اما دلیل این پیروزی بیشتر این بود که سالزبورگ، ناشیانه به بازی تهاجمی پرداخت، نه اینکه بایرن به اوج برگشته باشد. تیم بسیار منضبط اونای امری توانست بایرن را از لیگ قهرمانان حذف کند و این دومین بار پیاپی بود که بایرن در مرحله یک‌چهارم نهایی کنار می‌رفت.
کارل-هاینس رومنیگه، مدیر ارشد اجرایی سابق باشگاه، گفت: «حذف به دست ویارئال در حد انتظارات ما از بایرن مونیخ نبود». اولیور کان که جانشین رومنیگه شده به آینده فکر می‌کرد: «باید درس‌های مناسب را یاد بگیریم و خود را برای فصل بعد آماده کنیم.»
اینکه کان، یولیان ناگلسمان و حسن صالح‌حمیدزیچ چه کار خواهند کرد، علامت سؤال بزرگ بایرن در این تابستان است. این تیم نیاز به تقویت در چندین پست کلیدی دارد.
تابستان گذشته بود که داوید آلابا از بایرن جدا شد. نیکلاس زوله هم قرار است به بوروسیا دورتموند برود، هر چند که از ابتدای سال‌جاری میلادی، بهترین مدافع بایرن بوده است. از آنهایی که می‌مانند، بنجامین پاوار بیشتر یک مدافع راست ذخیره است، لوکاس هرناندز زیاد مصدوم می‌شود، دایو اوپامکانو اشتباهات بدی دارد و آلفونسو دیویس هم در حمله موفق‌تر است تا در دفاع.
در خط میانی، نبود یاشوا کیمیش (که حاضر نشد واکسن کرونا را بزند، مبتلا شد و عوارض طولانی‌مدت کرونا را تجربه کرد) و لئون گورتزکا (که از ناحیه لگن آسیب دیده بود) باعث شد جمال موسیالا به کار گرفته شود. او برای مدتی خوب کار کرد اما در هر حال، وزن زیادی به خط میانی نمی‌داد.
ناگلسمان بعد از حذف از لیگ قهرمانان گفت: «من نظرات خود را دارم که درباره بازیکنانم چه تصمیمی می‌گیرم و با بازیکنانم چه خواهم کرد. ما با کان بر سر این موضوع بحثی مفصل داشته‌ایم.»
برای طرفداران سرسخت بایرن، آنهایی که در تمامی دیدارهای خانگی و خارج از خانه بایرن به ورزشگاه می‌روند، فصل 22-2021 کمتر به‌عنوان دهمین قهرمانی پیاپی به یاد سپرده خواهد شد و بیشتر به‌دلیل مجمع عمومی سالانه به خاطر خواهد آمد؛ مجمعی که اولی هوینس، رئیس سابق بایرن، گفت که بدترین مجمعی بوده که در بایرن تجربه کرده است.

Page Generated in 0.0056 sec