printlogo


کد خبر: 245206تاریخ: 1401/1/24 00:00
چه کسانی از عزل هیأت رئیسه سود می‌برند؟

این روزها شایعات متعدد و متنوعی به گوش می‌رسد. شایعاتی که برای به هم ریختن فضای روانی فوتبال از سویی و جهت دادن به افکار از سوی دیگر به وجود می‌آیند. یکی از این شایعات نامه‌ای با امضای 41 عضو مجمع فدراسیون فوتبال برای عزل 4 عضو هیأت رئیسه است. نامه‌ای که ادعا شده اکنون در دبیرخانه فدراسیون فوتبال ثبت شده است.
دیروز نامه‌های موجود در دبیرخانه و همین طور اتوماسیون مورد بازرسی دقیق اعضای هیأت رئیسه قرار گرفت. پایان این فعالیت (با حضور و نظارت دبیرکل فدراسیون فوتبال) کاملاً قابل پیش‌بینی بود: چنین نامه‌ای وجود خارجی ندارد. البته افرادی در مجمع فدراسیون فوتبال مخالف یکی دو عضو هیأت رئیسه هستند اما تعداد این افراد به 41 نفر نمی‌رسد و آنها هم خواهان عزل 4 نفر نیستند.
بی‌تردید دو تن از مدیران سابق فدراسیون فوتبال که اکنون به‌شدت خواهان بازگشت رئیس سابق هستند از بازگشت او به فدراسیون نفعی فوق‌العاده می‌برند؛ اما این دلیل نمی‌شود که اعضای مجمع فدراسیون، چشمان خود را به تخلفات و ایرادهای فراوان مدیریتی در دوره مدیریتی 11 ماهه رئیس سابق ببندند.
اگرچه به این شکل مدیریت فدراسیون فوتبال در دوره‌ گذار فعلی نقد داریم و آن را خالی از اشکال نمی‌بینیم؛ اما با این حال رأی به بازگشت رئیس سابق، خطایی به مراتب بزرگتر است. خطایی که بی‌تردید از مجمع سر نخواهد زد ولی برخی افراد برای تأمین منافع خود به‌دنبال آن هستند.
فوتبال ما در سال جام جهانی، فقط افراد عملگرا و بابرنامه می‌خواهد. بی‌تعارف، نیازی به شعار نداریم. شعارهای جذاب و عاری از عمل که در دوره کوتاه مدیریت رئیس قبل شنیدیم. آنها که به‌دنبال بازگشت آن مدیریت بر فوتبال هستند، قطعاً به منافع شخصی خود فکر می‌کنند چون از 100 میلیاردی که از برنامه و بودجه و وزارت ورزش به حساب فدراسیون فوتبال آمد، پول‌های خوبی بین دوستان تقسیم شد و آنها امید دارند با بازگشت مدیریت قبلی، این رویه ادامه پیدا کند. آنها که شایعه عزل اعضای هیأت رئیسه را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند خوب می‌دانند که باید تئوریسین‌های عزل موقت عزیزی خادم را بزنند تا راه برای بازگشت رئیس محبوبشان فراهم شود. امیدواریم این بار چشم اعضای مجمع، باز و حواس‌شان جمع باشد.
 

Page Generated in 0.0044 sec