printlogo


کد خبر: 245151تاریخ: 1401/1/23 00:00
هلهله در شهر خسته ؛ یک جام ماند برای سرخابی‌ها
غول کشی

دوشنبه، 1401/1/22، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، ورزشگاه آزادی، تماشاگر: 30هزار نفر
داور: امیر عرب‌براقی
کمک‌ها: مهدی عالیقدر و حسن انتظاری
اخطار: مرتضی منصوری از نساجی، بیژن طاهری (سرپرست)، عزیزبک آمانوف، رافائل داسیلوا (استقلال)
استقلال: علیرضا رضایی، روزبه چشمی (115 رضا آذری)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری (75 آرمان رمضانی)، سید ابوالفضل جلالی (46 مهدی مهدی‌پور)، زبیر نیک‌نفس (75  صالح حردانی)، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی (63 عزیزبک آمانوف)، کوین یامگا و امیرحسین حسین‌زاده (115  رودی ژستد)
سرمربی: فرهاد مجیدی
نساجی: علیرضا حقیقی، سعید غلامعلی بیگی، رضا جعفری (86 امیرمهدی جانملکی)، ایوب کلانتری، عبدالکریم اسلامی (98  محمدمهدی نظری)، حامد شیری، صابر حردانی (86 متین کریم‌زاده)، مرتضی منصوری، حسین نجفی مرزان (62  عرفان گل‌محمدی)، شاهین طاهرخانی و اکبر صادقی بدیع (66  مهرداد عبدی)
سرمربی: ساکت الهامی
استقلال در حالی وارد میدان بازی با نساجی شد که رودی ژستد، مهدی مهدی‌پور، صالح حردانی و آمانوف را برخلاف انتظارات در ترکیب اصلی نداشت. علاوه بر این سه بازیکن، سید حسین حسینی نیز نیمکت نشین شده بود تا فرصت بازی به علیرضا رضایی برسد. این تغییرات نشان می‌داد که فرهاد مجیدی برای جام حذفی تفکرات دیگری دارد و به‌دنبال بازی گرفتن از نیروهایی است که کمتر در ترکیب اصلی به میدان می‌روند. این حربه شاید به جهت استفاده از انگیزه بازیکنانی بود که برای ورود به ترکیب اصلی با بازیکنان آماده‌تری مواجه‌اند. سیاست فرهاد مجیدی اما در نیمه نخست منتج به موفقیتی برای این تیم نشد و در مقابل نساجی که با همان انگیزه همیشگی رخ در رخ استقلال قرار گرفته بود، توانست روی شوت صابر حردانی در دقیقه 25 تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد و به میزبان این بازی بفهماند برای عبور از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با دشواری بسیاری مواجه خواهد شد. البته استقلال در نیمه نخست موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را پدید آورد تا شاید فاتح دروازه علیرضا حقیقی باشد اما همه حملات عقیم ماند تا دو تیم بدون اینکه توپ را از خط دروازه حریف عبور دهند، به رختکن بروند.
در بازگشت به میدان بازی استقلال که مهدی‌پور را هم در ترکیب خود می‌دید، پرانگیزه‌تر از نساجی جلوه کرد و در تلاش بود در همان دقایق آغازین دروازه نساجی را باز کند تا با خیال راحت به بازی ادامه دهد. عدم تمرکز و نداشتن دقت کافی در نواختن ضربات آخر، فشردگی مدافعان نساجی و همچنین وجود یک دروازه‌بان باانگیزه همچون حقیقی باعث شد استقلال دستش از رسیدن به گل کوتاه بماند.
 مجیدی برای بالا بردن شانس پیروزی تیمش رو به تعویض‌های هجومی آورد و آمانوف را به ترکیب اصلی برد تا شاید ضرباهنگ حملات تیمش فزونی بگیرد. در ادامه تعویض‌های هجومی آرمان رمضانی و صالح حردانی نیز به ترکیب اصلی استقلال وارد شدند. آمانوف که با انگیزه‌ترین تعویضی استقلال در نیمه دوم بود، دقیقه 75 تا آستانه به ثمر رساندن گل پیش رفت اما ضربه نهایی او در شلوغی مقابل دروازه را حقیقی در اختیار گرفت.
 یک دقیقه بعد ارسال حردانی از جناح راست دوباره به آمانوف رسید که هافبک ازبک استقلال به زیر توپ زد و این موقعیت هم در کمال ناباوری از کف رفت. استقلال در این دقایق سعی می‌کرد به گل برتری دست یابد اما ناهماهنگی در خط حمله باعث شد دوباره نساجی بر بازی مسلط شود.
 دقیقه 1+90 اما اشتباه مدافعان نساجی حسین‌زاده را پشت هجده قدم صاحب موقعیتی مطلوب کرد و این بازیکن دروازه نساجی را هدف گرفت که حقیقی توپ را از زیر طاق بیرون کشید. دقایقی بعد نساجی یک موقعیت مشکوک به پنالتی را مقابل دروازه‌ استقلال خلق کرد که نیمکت نشین‌های این تیم اعتقاد به پنالتی داشتند.
در این دقایق بازی به اوج حساسیت رسیده بود که استقلال بار دیگر موقعیت به دست آورد و توسط حردانی توپ را به تیر زد که این بار نیمکت نشین‌های استقلال اعتقاد به عبور توپ از خط دروازه داشتند که البته این طور نبود و بازی به وقت‌های اضافه کشید. در وقت‌های اضافه دو تیم با احتیاط بیشتری توپ را در میدان دواندند اما نساجی بیشتر در پی کشاندن بازی به ضربات پنالتی بود و می‌کوشید نتیجه را حفظ کند. شوت رمضانی در دقیقه 93 و گلی که او در دقیقه112 به ثمر رساند و داور مردود اعلام کرد از شاخص‌ترین اتفاقات بازی در وقت‌های اضافه بود. یامگا نیز روی پاس آمانوف در واپسین ثانیه‌ها صاحب موقعیت شد اما در نهایت این بازی بعد از120 دقیقه به تساوی رسید و دو تیم به ضیافت پنالتی‌ها رفتند.
 
پنالتی‌ها
استقلال: یامگا (گل)،ژستد (گل)، مهدی‌پور (گل)، آمانوف (-)، رمضانی (گل)
نساجی: کلانتری (گل)،عبدی (گل)، غلامعلی بیگی (گل)، نظری (گل)، شیری (گل)
*سرانجام در پنالتی‌ها استقلال شکست خورد و از رسیدن به مرحله بعد باز ماند. تنها پنالتی استقلال را در این بازی آمانوف از دست داد تا آبی‌ها از فرصت رسیدن به دو جام محروم شوند.

Page Generated in 0.0046 sec