printlogo


کد خبر: 244806تاریخ: 1401/1/17 00:00
فرار ناتمام

چندان غیرقابل پیش‌بینی نبود که استقلال با سد محکمی همچون پیکان مواجه شود. حریفی که با مشتی جوان آمده بود به استقلال بفهماند می‌تواند مسیری دشوار را پیش رویش در راه رسیدن به قهرمانی ایجاد کند. مجتبی حسینی، سرمربی پیکان در حالی که اصل را بر حفظ دروازه خود گذاشته بود اما عمق دفاع استقلال را نقطه‌ای برای آسیب زدن به این تیم می‌دید. در مقابل نیز فرهاد مجیدی با همان نفرات نام آشنا که غالباً در ترکیب قرار می‌گرفتند، در پی تسخیر دروازه میهمان بود. جعفر سلمانی و صالح حردانی وظیفه داشتند استقلال را در زمین پیکان نگه دارند تا حریف فرصت ایجاد ضد حمله نداشته باشد. در نیمه اول غالباً استقلال میدانداری می‌کرد اما ایجاد دو موقعیت نزدیک به گل از سوی بازیکنان پیکان موجب شد سید حسین حسینی دو بار به واکنشی جدی مجاب شود. حتی در موقعیتی که نصیب ثابت ایمانی شد ناگهان دروازه استقلال مهیای گلزنی شد که این فرصت با خوش‌شانسی استقلال به ضرر پیکان ختم بخیر شد.
 پاسخ آبی‌ها به این حملات شوتی بود که سلمانی به گوشه دروازه پیکان شلیک کرد که محمد ناصری با واکنشی بموقع مانع فرو ریختن دروازه تیمش شد.
با این حال دقیقه ۴۰ مهم‌ترین اتفاق نیمه اول رخ داد و داسیلوا در حالی که ابراهیم صالحی می‌رفت با حسینی تک به تک شود، این بازیکن را با خطا متوقف کرد و ماهانی، داور بازی بی‌درنگ کارت قرمز را از جیبش خارج کرد تا استقلال ۱۰ نفره شود و با افکاری مخدوش به رختکن برود.
استقلال با اینکه ۱۰ نفره گام به ۴۵ دقیقه دوم بازی گذاشته بود اما از همان ابتدای نیمه در تلاش بود گل پیروزی را وارد دروازه پیکان کند. دقیقه ۴۷ آمانوف موقعیتی را برای خودش پدید آورد اما شوت او از دقت کافی برخوردار نبود و از کنار دروازه به اوت رفت. آمانوف دقیقه ۵۱ نیز با یک بغل پای محکم ناصری را به واکنش جدی وا داشت. رفتار تاکتیکی پیکان کاملاً گویای دست‌کم گرفتن حریف در دقایق ابتدایی بود.
دقیقه ۵۵ حسین‌زاده در شرایط تک به تک قرار گرفت اما او نیز ضربه نهایی را آرام نواخت تا این موقعیت هم از دست برود.
پیکان اما در دقایق ۵۷ و ۵۸ بار دیگر تا فروپاشی دروازه استقلال پیش رفت. روی یکی از این موقعیت‌ها غلامی دچار اشتباه فاحشی شد تا مشخص شود همچنان یکی از مدافعان متزلزل لیگ است. فرهاد مجیدی برای سنگین کردن کفه ترازو به سود استقلال حوالی دقیقه ۷۰ خاقانی و صادقی را وارد میدان کرد که خاقانی در بدو ورود با پای چپ شوتی را به سمت دروازه پیکان شلیک کرد که با بدشانسی راهی اوت شد.
دقیقه ۷۵ مدافعان استقلال باز هم روی پاس عمقی حریف جا ماندند اما در اوج خوش‌شانسی شوت آزاد‌ه بعد از برخورد به انگشتان حسینی به تیر عمودی خورد تا استقلال از این غائله خلاص شود.
بازیکنان پیکان که می‌دانستند هرچه از زمان بگذرد استقلال خسته‌تر می‌شود با همان زیرکی آرایش هجومی خود را در ۱۰ دقیقه پایانی حفظ کردند. دقیقه ۸۸ حسینی بار دیگر منجی تیمش شد و شوت زمینی بازیکن پیکان را با پا دفع کرد.
این موقعیت باعث شد استقلال ۱۰ نفره آرایش هجومی به خود بگیرد و در واپسین دقایق خطر‌آفرین ظاهر شود اما مساعی شاگردان مجیدی نیز ثمری نداشت تا استقلال در شبی که می‌توانست فاصله‌اش با پرسپولیس را به عدد ۸ برساند در همان فاصله ۶ امتیاز باقی بماند. البته همین یک امتیاز هم با درخشش حسینی، دروازه‌بان استقلال به دست آمد...
  استقلال: سیدحسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف (68- سبحان خاقانی)، امیرحسین حسین‌زاده (68- امیرعلی صادقی)، کوین یامگا (75- امیرارسلان مطهری) و رودی ژستد (46- روزبه چشمی)
سرمربی: فرهاد مجیدی
پیکان تهران: محمد ناصری، امیرحسین جدی، میلاد بدرقه، بهروز نوروزی‌فرد، محمدعلی فرامرزی، اسماعیل بابایی، غلامرضا ثابت ایمانی، علی رمضانی (80- محمدحسین فلاح)، محمد قاسمی‌نژاد (73- محمدجواد آزاده)، مجتبی حقدوست و ابراهیم صالحی (80- پیمان رنجبری)
سرمربی: مجتبی حسینی
***
همچنین در دو دیدار دیگر از هفته بیست و چهارم لیگ برتر، گل‌گهر در اتفاقی غیر قابل پیش‌بینی با حساب 3 بر یک مقابل شهر خودرو مشهد در سیرجان عقب افتاد اما این بازی را به تساوی کشاند. ذوب‌آهن اصفهان هم در خانه مقابل نفت مسجدسلیمان شکست را پذیرفت تا نفت شرایط بهتری را تجربه کند.
 

Page Generated in 0.0049 sec