printlogo


کد خبر: 244731تاریخ: 1401/1/16 00:00
هوادار صفر - پرسپولیس صفر؛ هدیه آقای گل به فرهاد
بفرمـــا قهرمانــــی

دوشنبه 15/1/1401، هفته بیست و چهارم لیگ برتر، ورزشگاه شهید دستگردی، ساعت: 20:45، بدون تماشاگر
داور: حمید حاج ملک
 کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی، قهرمان نجفی
اخطار: رامین رضاییان، رضا اسدی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، شیرزود تمیروف (پرسپولیس)، محمد ستاری و سیدمحمد حسینی (هوادار)
هوادار: مسلم حق‌شناس، مهدی عبدی، سید محمد حسینی، سید محمد ستاری، معین عباسیان (روح‌الله باقری- 82)، نیما انتظاری (امیرحسین پورمحمد- 82)، فرزاد جعفری، داریوش شجاعیان (60 –رضا مغانلو)، حسین صادقی، محمدجواد محمدی و بابک مرادی (محمد چهارمحالی-46)
سرمربی: رضا عنایتی
پرسپولیس: احمد گوهری، فرشاد فرجی، علی نعمتی، سعید آقایی (57 - علی شجاعی)، رامین رضائیان، رضا اسدی، کمال‌ کامیابی‌نیا (65 - میلاد سرلک)، احسان پهلوان (65 - حامد پاکدل)، مهدی ترابی، شیرزود تمیروف، مهدی عبدی (59 - امید عالیشاه)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
پرسپولیس که می‌خواست بعد از توقف ناامید کننده در دربی با اولین برد در سال جدید اندک شانس‌هایش برای قهرمانی را زنده نگه دارد با توقف مقابل تیم عنایتی امیدش را ناامید کرد. یحیی با بیرون گذاشتن میلاد سرلک هافبک ملی‌پوش مورد علاقه‌اش دوباره ترکیب متفاوتی به میدان فرستاد هر چند با استفاده از دو مهاجم نوک نشان داد از این بازی حتماً و قطعاً برد می‌خواهد. در ورزشگاه اکباتان با اینکه قرار نبود تماشاگری در ورزشگاه باشد 20 تماشاگر به‌عنوان میهمان وارد شدند و در حالی که یحیی محروم بود روی سکوها نشست در عین حال پرسپولیس هم شروع خوبی داشت.
در همان دقیقه 2 شوت زمینی اسدی اولین واکنش گلر میزبان را به‌دنبال داشت. دقیقه 5 فرار ترابی و سانتر او موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی عبدی فراهم کرد اما ضربه مهاجم سرخ‌ها دقیق نبود. دو دقیقه بعد هم ارسال ضربه ایستگاهی ترابی روی تیر دورتر می‌توانست با ضربه تمیروف گل اول بازی را رقم بزند اما این ضربه هم دقیق نبود. بعد از این شروع قابل قبول، هوادار با یکی دو خطایی که گرفت و البته دراز کشیدن دروازه‌بانش روی زمین بازی را به تعادل کشاند تا اینکه پهلوان با شوتی تماشایی دوباره پرسپولیس را صاحب موقعیت گل کرد که باز هم حق‌شناس گلر هوادار با واکنشی بموقع جلوی این توپ ایستاد.
پرسپولیس دقیقه 18 هم موقعیت گل دیگری داشت و کرنر ترابی با ضربه سر تمیروف مواجه شد اما این ضربه هم داخل چهارچوب نبود.
بعد از این موقعیت‌ها بازی با خطاهای متعدد، اعتراض‌های فراوان، جر و بحث افراد کنار زمین و روی زمین افتادن‌های بازیکنان دو تیم بخصوص نفرات میزبان به شکل عجیبی افت کرد و حاصل این همه جنگ و دعوا یک اخطار برای رضاییان بود.
پرسپولیس دقیقه 39 هم با چرخش و شوت ناگهانی تمیروف شانس گل دیگری ایجاد کرد اما باز هم حق شناس توپ را از زیر طاق دروازه‌اش بیرون کشید تا نیمه اول بدون گل تمام شود.
سه دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود که با حرکت ترابی، تمیروف صاحب موقعیت گل شد اما شوت مهاجم ازبک را گلر میزبان مهار کرد.
دقیقه 56 پاس تودر رامین رضاییان را باز هم گلر حریف گرفت تا تغییرات سرخ‌ها در فاز حمله خیلی زود شروع شود.
دقیقه 62 شجاعی تازه وارد موقعیت دیگری برای پرسپولیس هدر داد و با تداوم شرایط به وجود آمده مطهری دو تغییر دیگر هم انجام داد. با تغییرات اعمال شده پرسپولیس در مرکز زمین هافبک دفاعی صرف نداشت و همین شد که حریف در ضدحمله موقعیت‌هایی نصیبش شد.
دقیقه 74 ضربه ایستگاهی عباسیان با ضربه سر حسینی موقعیت جدی مهمی روی دروازه سرخ‌ها خلق کرد اما گوهری واکنش بسیار خوبی نشان داد.
دقیقه 80 پرسپولیس با سانتر رضاییان که به قصد گل نواخته شد موقعیت گل مهم دیگری خلق کرد اما گلر هوادار که ستاره بازی بود توپ را از روی خط برگرداند.
در ده دقیقه پایانی عنایتی دو تغییر دیگر انجام داد تا فضاها را بیشتر بر پرسپولیس ببندد و البته در ضدحملات خطرناکتر باشد. در پی این تغییرات، تیم او دقیقه 87 و 90 دو موقعیت جدی دیگر ساخت که یک بار گوهری و بار دیگر خوش شانسی مانع از گلزنی میزبان شد.
با وجود 6 دقیقه زمان اضافه، پرسپولیس در دقایق 92 و 94 موقعیت‌هایی داشت اما بار اول شوت اسدی را حق شناس گرفت و بار دوم تمیروف نتوانست کرنر رضاییان را گل کند تا پرسپولیس دو امتیاز مهم دیگر را از دست بدهد و از قهرمانی دورتر شود.
 
دعوا و درگیری آقایی با عنایتی
هواداران پرسپولیس در دقایق پایانی بازی بارها علیه عنایتی و داور شعار دادند و می‌گفتند همه جمع شده‌اند تا جام را به استقلال بدهند. از طرفی بازیکنان هوادار وسط زمین تجمع کرده و برای اینکه مورد اهانت و برخورد هواداران پرسپولیس قرار نگیرند وارد رختکن نمی‌شدند.البته روح‌الله باقری مهاجم سابق استقلال و فعلی هوادار در زمان ورود به رختکن با بوسیدن پیراهن آبی تیمش به سمت هواداران پرسپولیس رفت که سبب تحریک آنها شد. در زمان ورود بازیکنان دو تیم به رختکن سعید آقایی و محمد عسگری مربی پرسپولیس با رضا عنایتی و اعضای کادر فنی هوادار درگیر شدند.
 

 


Page Generated in 0.0047 sec