printlogo


کد خبر: 244563تاریخ: 1401/1/14 00:00
آرزوهای بزرگ انگلیس در قطر
سومین تلاش ساوت‌گیت برای جام

وقتی قرعه‌های سید یک و دو مشخص شد، احتمالاً اکثر هواداران تیم ملی آرزو می‌کردند که ایران در گروه دوم جام جهانی در کنار انگلیس و آمریکا قرار بگیرد. تصور کنید که جابه‌جایی گوی‌ها می‌توانست تیم ملی را با دو تیم مدعی اسپانیا و آلمان یا زوج فرانسه - دانمارک همگروه کند که حکم یک کابوس را داشت. با این حال در هیچ قرعه‌ای نمی‌توان از یک تیم مدعی اجتناب کرد و انگلیس هم در تورنمنت‌های اخیر یکی از بهترین تیم‌ها بوده.
انگلیس بعد از اینکه با مربیان مطرح خارجی مثل اریکسون و کاپلو نتیجه نگرفت، سکان هدایت را به ساوت‌گیت سپرد و او مأموریت دارد با استعدادهای جدیدی که نتیجه تحول سیستم آموزشی فوتبال این کشور است به انتظار طولانی هواداران برای قهرمانی پایان بدهد.
تحول انگلیس با مربی جوانش در جام جهانی 2018 آشکار شد که توانست به نیمه‌نهایی برسد، هرچند گروهی معتقد بودند که آنها در این مسیر حریفان آسانی داشتند. انگلیس اما در یورو 2020 ثابت کرد که این موفقیت اتفاقی نبوده و آنها تنها به‌دلیل لغزش در ضربات پنالتی جام را به ایتالیا واگذار کردند. انگلیس پاییز امسال با آرزوهای بزرگی به قطر خواهد رفت و ساوت‌گیت هم چند روز قبل از قرعه‌کشی تأکید کرد که هدف تیمش در جام جهانی قهرمانی است. انگلیس با 8 برد و دو تساوی صعود مقتدرانه‌ای داشت و هفته گذشته در بازی‌های دوستانه هم موفق به شکست سوئیس و ساحل عاج شد. اگر شکست فینال یورو در ضربات پنالتی را کنار بگذاریم، انگلیس در سال 2021 شکستی نداشته و آخرین شکست این تیم در جریان بازی به باخت دو بر صفر مقابل بلژیک در لیگ ملت‌های اروپا برمی‌گردد که نوامبر 2020 رقم خورد. دست ساوت‌گیت در تمام خطوط پر است و او در دو بازی دوستانه اخیر ترکیب‌های متفاوتی را به زمین فرستاد.  این تیم همچنین به بازی با سیستم‌های مختلف تسلط دارد  و در این دو بازی خط دفاع سه نفره و چهارنفره را محک زد.
بالاترین ترافیک تیم ملی انگلیس در یک سوم هجومی است که مهره‌های خطرناکی مثل رحیم استرلینگ، هری کین، جک گریلیش، بوکایو ساکا، فیل فودن، میسون مانت، جیدون سانچو و اولی واتکینز حضور دارند.
تیم ملی 30 آبان در اولین بازی‌ مرحله گروهی جام جهانی با انگلیس روبه‌رو می‌شود و با در نظر گرفتن ناهماهنگی‌های تیم‌ها در اولین بازی تورنمنت، شاید امتیاز گرفتن از این تیم غیرممکن نباشد.
 


Page Generated in 0.0046 sec