printlogo


کد خبر: 244561تاریخ: 1401/1/14 00:00
همگروهی ایران با انگلیس و امریکا
منتظر ما باشید

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های دوحه قطر (DECC) برگزار شد. رویدادی مهم که ایران بخشی از آن است. تیم ملی کشورمان در سید سوم در کنار سنگال، ژاپن، صربستان، لهستان، کره جنوبی، مراکش و تونس قرار داشت و پس از قرعه‌هایی که اسطورهای فوتبال جهان برداشتند سهم ما همگروهی با انگلیس و امریکا شد. یک تیم دیگر هم ماند که برنده پلی‌آف بین تیم‌های اسکاتلند، ولز و اوکراین خواهد بود. پس از قرعه‌کشی اما واکنش‌ها به گروه دوم جام جهانی متفاوت بود. از مربیان و اسطوره‌های فوتبال جهان گرفته تا رسانه ها. خیلی از رسانه‌ها نگاه متفاوتی به این قضیه داشته‌اند اما نشریه سان در اقدامی عجیب با تیتر درشت درباره همگروهی با ایران نوشته است: «خدا را شکر!» اتفاقی که حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته است و باعث شده تا فضای مجازی پر شود از کل‌کل در فاصله تقریباً 200 روز تا نخستین بازی ایران.
 
علی دایی؛ سفیر سربلند فوتبال ایران
علی دایی به عنوان یکی از هشت اسطوره فوتبال دنیا در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی حاضر شد. دایی نام افتخارآفرین فوتبال ایران در قرعه‌کشی جام جهانی در کنار بزرگانی چون ماتئوس و کافو حاضر بود.
زمان بازی‌های ایران در جام جهانی
بازی نخست: ۳۰ آبان
انگلیس      ایران
بازی دوم: ۴ آذر
پلی‌آف اروپا (اوکراین - ولز/ اسکاتلند)      ایران
بازی سوم: ۸ آذر
ایران      امریکا
 
اسکوچیچ: قرعه ما می‌توانست بدتر باشد
من فکر می‌کنم قرعه ما می‌توانست بدتر از این هم باشد. این جام جهانی است و همه تیم‌های شرکت‌کننده خوب هستند. در گروه ما تیم ملی انگلیس یکی از مدعیان کسب جام است ولی تیم ما هم به اندازه کافی خوب است که با دیگران قادر به رقابت باشد.
ما تلاش‌مان را برای صعود خواهیم کرد. من همیشه گفته‌ام تیم خیلی خوبی داریم و شاید بتوانیم برای اولین بار صعود کنیم.
 
ادعای جنجالی نشریه سان؛ خدا را شکر به ایران خوردیم!
واکنش تمامی نشریات انگلیسی در مورد قرعه این تیم در جام جهانی مثبت بوده و اغلب صعودی آسان را برای تیم گرت ساوت گیت از دور گروهی پیش‌بینی کرده‌اند اما نشریه سان اسپورت تیتر یک خود را به عبارت «خدا را شکر، به ایران خوردیم» اختصاص داده و در ادامه مدعی شد با این قرعه رویایی، حالا شانس تیم ملی انگلیس برای درخشش و فتح عنوان بیشتر شده است.
 
پاسخ فوری فدراسیون فوتبال به جنجال انگلیسی‌ها
یادتان باشد چه گفتید!
مدیر رسانه‌ای تیم ملی پاسخ نشریه انگلیسی را با انتشار توئیتی داد.
محمد جماعت با انتشار توئیتی به زبان انگلیسی نوشت: صبر کنید و یادتان باشد چه گفتید! ما مشتاقانه منتظر دیدار شما در قطر هستیم.
 
نگاه سیاسی رویترز به بازی ایران و امریکا
خبرگزاری «رویترز» به تقابل دوباره ایران با امریکا در جام‌جهانی نگاهی کاملاً سیاسی داشت و تیتر خود را این‌طور انتخاب کرد: دشمنان ژئوپلیتیکی، ایران و امریکا دوباره در جام‌جهانی به هم خوردند.
این رسانه با نگاه سیاسی خود در این زمینه نوشت: پس از بیش از ۴۰ سال روابط تیره، چند ماهی است ایران و امریکا برای بازگرداندن توافق هسته‌ای در حال مذاکره هستند. ایالات متحده و ایران اکنون قرار است در زمین فوتبال در جام‌جهانی امسال با یکدیگر دیدار کنند.
مربیان ایران و ایالات متحده از جنجال‌های سیاسی کنار رفتند و گفتند که در این مسابقات باید همه چیز را کنار بگذارند و رقابتی سالم داشته باشند.
ایران از گروهش صعود می‌کند
سایت گلوبوی برزیل پیش‌بینی کرد که تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تیم دوم از گروه خود در جام جهانی صعود می‌کند و در دور دوم با شکست مقابل هلند حذف می‌شود. این سایت برزیلی پیش‌بینی کرد که برزیل و انگلیس به دیدار نهایی جام جهانی خواهند رسید و سلسائو عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد. سایت برزیلی در حالی پیش‌بینی کرده ایران موفق به صعود از گروهش می‌شود که این اتفاق تاکنون در تاریخ جام‌جهانی رخ نداده است. ایران در جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حضور داشته که در هر پنج دوره در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفته است.
 
نماد جام جهانی را یک ایرانی طراحی کرد
پس از توقف طرح نماد جام جهانی به دست فیفا، تماسی از امیر قطر، گرافیست ایرانی را به طراح نماد قطر ۲۰۲۲ تبدیل کرد. حسین اوجاقی کسی است که نامش از روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شده و به‌ عنوان طراح نماد جام جهانی معرفی می‌شود. او برای طراحی اولیه، یک شاهین را انتخاب کرد که نماد قطر بود و اتفاقاً موفق شد به جمع سه طرح برتر برای نماد جام جهانی راه پیدا کند. کشور قطر هیچ‌کدام از سه طرح را نپذیرفت و قصد داشت نماد جام جهانی را خودش طراحی کند. تا اینکه امیر قطر وارد کار شد و نظر خود را در این‌باره داد و اوجاقی ایمیلی جدید را دریافت کرد: «ما یک طرح داریم و می‌خواهیم برای نماد جام جهانی، شما روی آن کار کنید.»
 


Page Generated in 0.0033 sec