printlogo


کد خبر: 243510تاریخ: 1400/12/11 00:00
آینده مبهم کپا بعد از کابوسی دیگر در جام اتحادیه

همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده بود. قرار بود اگر بازی در وقت‌های معمول و اضافه برنده‌ای نداشت، قبل از رفتن به ضربات پنالتی، کپا آریسابالاگا از روی نیمکت به میدان برود و جانشین ستاره بی‌چون‌وچرای تیمش مقابل لیورپول، ادوارد مندی شود چون سرمربی تیم توماس توخل فکر می‌کرد که شانس موفقیت سنگربان اسپانیایی در مهار ضربات پنالتی فینال جام اتحادیه از همتای سنگالی‌اش بیشتر خواهد بود. کپا اما نه تنها هیچ کدام از 11 ضربه پنالتی بازیکنان لیورپول از جمله آخرین ضربه این تیم که همتای جوان خودش زد را مهار نکرد بلکه ضربه خودش را هم به آسمان کوبید و مسبب شکست چلسی شد. از آن روز او هدف انواع و اقسام حملات واقع شده است. در این میان اما سه نکته کمتر مورد توجه قرار گرفت.
اول اینکه شاید حق کپا بود که در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت نه مندی. او در تمام بازی‌های قبلی چلسی در این رقابت‌ها از دروازه تیمش محافظت کرده بود. دوم اینکه او در جام اتحادیه هم سابقه خوبی داشته و دو بار با درخشش در ضربات پنالتی مسبب پیروزی تیمش شد و سه بار هم کلین شیت کرده بود. در نهایت هم باید گفت که کپا قرار بود فقط پنالتی‌گیر باشد نه پنالتی زن و خب شاید خود توخل هم تصور نمی‌کرد ضربات پنالتی تا جایی ادامه پیدا کند که خود کپا هم بخواهد پشت توپ بایستد.
توخل هم در این باره گفت: «همه می‌دانند که کپا در ضربات پنالتی چقدر مهار است. او نسبت به ‌مندی زمان بیشتری را صرف تمرین پنالتی‌ها می‌کند. گل زدن به او در پنالتی‌ها خیلی سخت است و همین هم باعث شد که بازیکنان ما امروز اینقدر خوب پنالتی بزنند. متأسفانه او نتوانست هیچ پنالتی را مهار کند و به نظرم نباید به او به خاطر از دست دادن پنالتی‌اش اینقدر ایراد گرفت. او مقصر نیست.»
کپا یکشنبه پنالتی هدر داد و لحظه تلخی را هم تجربه کرد اما تصمیم توماس توخل برای عدم استفاده از او در ترکیب اصلی هم شاید نشان دهنده این واقعیت باشد که دوره سنگربان سابق اتلتیک بیلبائو در استمفوردبریج به سر آمده است. چلسی برای خرید کپا در زمان خودش رکورد شکست و 72 میلیون پوند به بیلبائو پرداخت. زنده کردن آن پول برای آبی‌های لندن با آماری که دروازه‌بان اسپانیایی‌شان در این دو، سه فصل اخیر داشته، غیرممکن است اما هنوز هم چند باشگاه هستند که بخواهند او را به خدمت بگیرند.
 

Page Generated in 0.0055 sec