printlogo


کد خبر: 239985تاریخ: 1400/10/12 00:00
هنوز برای سپاهان دیر نیست

مازیار گیلکان
 
سپاهان همان اندازه که گرفتار نتایج بد در هفته‌های اخیر است، گرفتار انتقاداتی است که خودشان تکراری‌اند اما به تکراری بودن تاکتیک سپاهان پی در پی اشاره دارند.
سپاهان با محرم نویدکیا فوتبالی را تمرین می‌کند که برای اجرای بهتر آن به فرصت بیشتری نیاز دارد. این فرصتی برای محرم نویدکیا نیست، بلکه فرصتی برای باشگاه سپاهان است تا بتواند به بهترین اجرا از ایده‌های مربی‌اش در تیم برسد.
محرم نویدکیا از سپاهان دوباره تیمی درجه اول و مدعی قهرمانی ساخت اما در ۳ هفته اخیر دچار بحرانی شد که می‌تواند زودگذر باشد و البته می‌تواند در سپاهان ماندگار شود. این تبحر سرمربی است که بتواند تیمش را از بحران نتیجه گذر دهد یا اینکه گره‌های فنی در تیمش کور شوند.
برای محرم نویدکیا آزمون مربیگری اینجا شروع می‌شود و این آغازی جدی‌تر برای کار اوست. مربیان فقط از آغاز فصل کارشان را شروع نمی‌کنند بلکه کارهای اصلی میانه چنین معرکه‌هایی برای آنها آغاز می‌شود.
از این پس هر هفته منتظریم ببینیم محرم نویدکیا با سپاهان چه خواهد کرد. به نیک‌گمانی و بدگمانی منتظر واکنش محرم هستیم، اینکه آیا در تیمش تغییراتی می‌دهد و با ایده‌های دیگری بازی می‌کند یا به آنچه طبق اصول خودش خیال می‌کرد درست است، پافشاری خواهد کرد. نه ادامه روند تصمیم لجبازانه است و نه تغییر فرار از موضع پیشین فنی است. هر چه باشد، محرم نویدکیا سرمربی سپاهان است و او باید تصمیم بگیرد و او باید بازی تیمش را بسازد.
سپاهان حق دارد نگران وضعیت خود باشد اما حق ندارد در کورس قهرمانی ناامید شود. سپاهان هنوز شانس جام دارد و این شانس را می‌تواند بیشتر کند. سپاهان هنوز تیم سوم جدول است و اگرچه از دو رقیب اصلی‌اش -استقلال و پرسپولیس- فاصله گرفته اما فراموش نکنیم که هنوز در هفته دوازدهم هستیم و راه لیگ باقی مانده و سپاهان برای کنار کشیدن از ادعای قهرمانی میل و اشتیاقی ندارد، بلکه برای پیروزی و جبران میل بیشتری در این تیم و هوادارانش دیده می‌شود. هنوز برای سپاهان دیر نیست.
 

Page Generated in 0.0045 sec