printlogo


کد خبر: 239976تاریخ: 1400/10/12 00:00
ساکی دقیقه جدید آبادانی‌ها
ابهام در شناسنامه مدافع صنعت‌نفت

شاید اریک باینامو مهاجم گابنی گل‌گهر فکرش را هم نمی‌کرد با حضورش در فوتبال ایران حواشی زیادی را برای خودش و دیگر تیم‌ها ایجاد کند. او که هنوز منتظر رأی نهایی کمیته استیناف نشسته تا رأی شکسته و مجوز بازی‌اش صادر شود حالا با این اتفاق باعث شده تیم‌های دیگر هم به تکاپو بیفتند و مواردی از این دست را در تیم‌های دیگر پیدا کنند.
بعد از بازی با استقلال بود که فولادی‌ها در نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ خواهان آن شدند که مسئولان کمیته نقل‌و‌انتقالات وضعیت خدمت سربازی مرادمند و یزدانی را بررسی و پاسخ خود را در این خصوص به آنها اعلام کنند. الان هم چند باشگاه خواهان تأیید مدارک حسین ساکی مدافع صنعت‌نفت آبادان هستند.
باشگاه‌های شاکی مدعی هستند ساکی با شناسنامه فرد دیگری در سال‌های اخیر در فوتبال کشورمان بازی کرده به همین دلیل به کمیته انضباطی شکایت کرده‌اند.صفی‌الله فغانپور، مسئول امور حقوقی و قراردادهای باشگاه پیکان می‌گوید: «مشخصات شناسنامه‌ای که از ساکی داریم با آنچه به سازمان لیگ ارائه شده متفاوت است، به همین خاطر از باشگاه صنعت‌نفت به‌دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز شکایت کردیم. نام این بازیکن احمد ساکی و متولد سال 71 است اما با شناسنامه مربوط به سال 76 و نام حسین بازی می‌کند. نام پدر احمد ساکی، جاسم و شناسنامه صادره از اهواز است اما در شناسنامه‌ مربوط به سال 76 با نام حسین ساکی که صادره از دشت آزادگان است، نام پدر عبدالامیر درج شده است.» او در خصوص اینکه اگر تخلف ساکی اثبات شود، با توجه به اینکه وی با شناسنامه مربوط به سال 76 در فهرست تیم ملی امید برای رقابت‌های قهرمانی آسیا سال 2020 شرکت کرده اینطور می‌گوید: «به هر بحثی در موعد مقرر خودش باید اعتراض شود. اگر الان ثابت شود مدارک ساکی جعلی بوده از زمان اثبات این موضوع، پرونده قابل بررسی است. اگر چنین وضعیتی برای ساکی ثابت شود و کشورهای دیگر هم مدعی شوند، احتمال دارد عوارض دیگری هم به وجود بیاید.»
حسین ساکی در دفاع از خودش می‌گوید: «من توجهی به شایعات خنده‌دار و مضحک ندارم و بابت برخی مطالب منتشرشده از طریق قانونی اقدام خواهم کرد. متأسفانه برخی دوست دارند حالا که صنعت‌نفت نتیجه می‌گیرد، تیم و من را وارد حاشیه کنند. من با شناسنامه خودم در لیگ برتر بازی می‌کنم و حتی سابقه سه سال بازی در تیم جوانان و دو سال سابقه بازی در تیم امید را هم دارم. من در مسابقات جام‌جهانی جوانان و مقدماتی المپیک هم بازی کردم و هفت سال است که در لیگ برتر بازی می‌کنم. قبلاً هم آزمایش استخوان داده‌ام، ولی نمی‌دانم چرا برخی دوست دارند مسائل دروغ را مطرح کنند. اگر قرار باشد این مسائل را به من ربط بدهند قطعاً از طریق قانونی اقدام می‌کنم. حتی در این زمینه با وکیلم نیز صحبت کرده‌ام.»
 

Page Generated in 0.0057 sec