printlogo


کد خبر: 239970تاریخ: 1400/10/12 00:00
هفته دوازدهم لیگ یک
رقابت میلیمتری در صدر

اکبر منتشلو
 
هفته دوازدهم لیگ دسته یک فوتبال کشورمان با بازی پارس‌جنوبی جم مقابل آرمان‌گهر از ساعت 13 استارت خورد که این دیدار با وجود اینکه آرمان‌گهر شانس بسیار خوبی برای صدرنشینی در این رقابت‌ها داشت، با برتری میزبان یعنی پارس‌جنوبی جم به پایان رسید و میزبان توانست با یک گل میهمان خود را شکست دهد. دیدار بعدی این هفته از رقابت‌ها در ساعت 13:30 بین شهرداری آستارا و ویستاتوربین تهران برگزار شد. شهرداری آستارا که پایان رافت را به‌جای پیوس روی نیمکت نشانده بود در این بازی خانگی نتوانست به نتیجه دلخواه برسد و ویستاتوربین توانست با گل دقیقه 88 حجت اسلامی با برتری بازی را به نفع خود به پایان ببرد. سایر بازی‌های این هفته به‌طور همزمان در ساعت 14 برگزار شدند که مس شهربابک در غیاب سرمربی‌اش، وحید رضایی به‌دلیل محرومیت انضباطی به مصاف قشقایی شیراز رفت و نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرد. برای قشقایی شیراز که با استعفای سرمربی‌اش روبه‌رو شده و در این بازی حضور پیدا کرده بود، افشین امیری گلزنی کرد و گل مس شهربابک هم علیرضا قاسمی به ثمر رساند. دیدار مس کرمان و رایکای بابل هم با گل‌های مهرداد آوخ در ثانیه‌های پایانی نیمه اول و امین کاظمیان در دقیقه 76 بازی به نفع مس کرمان به پایان رسید و این در حالی بود که پیروز قربانی نیمکت رایکا را به علی لطیفی داده بود و انتظار می‌رفت رایکای بابل بازی بهتری را به نمایش بگذارد. بازی شمس‌آذر قزوین و استقلال ملاثانی هم که تا دقایق وقت اضافه نیمه دوم بازی به نفع استقلال ملاثانی با گل رضا رضایی در دقیقه 76 پیش می‌رفت، در ثانیه‌های پایانی، میزبان بازی با خوش‌شانسی صاحب ضربه پنالتی شد و پوریا سرآبادانی گل تساوی بازی را به ثمر رساند تا این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد. بازی مهم این هفته هم بین سایپا و ملوان صدرنشین برگزار شد که این بازی با وجود برتری نسبی ملوان، با تساوی بدون گل به پایان رسید اما با توجه به نتایج سایر بازی‌ها، ملوان همچنان بدون باخت در صدر جدول رده‌بندی ماندگار شد. هر بازی صدرنشین با سایپا گلی نداشت، اما بازی خوشه‌طلایی ساوه با شاهین شهرداری بوشهر تلافی این بازی را درآورد و با به ثمر رسیدن 6 گل در این بازی، خوشه‌طلایی ساوه توانست با 5 گل شاهین شهرداری بوشهر را از پیش رو بردارد.
این هفته از بازی‌ها بازی پرگل دیگری هم داشت؛ خیبرخرم‌آباد در خانه خود به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفت و توانست با گل‌های مهرداد قنبری، حسین فاضلی و حسین شهابی دروازه میهمان خود را باز کند، هرچند تبریزی‌ها هم با دو گل سیدمحمد ابوترابی و داوود شاهواروقی توانستند دروزاه خیبر را باز کنند اما موفق به زدن گل سوم و تساوی نشدند تا میزبان هر سه امتیاز بازی را از آن خود کند.
دیدار پایانی این هفته هم برنده داشت و استقلال خوزستان توانست با یک گل فرشاد جانفزا، میهمان خود یعنی شهرداری همدان را شکست دهد و سه امتیاز بازی را از آن خود کند.  بدین ترتیب با نتایجی که در این هفته کسب شد ملوان همچنان صدرنشین باقی ماند اما آرمان‌گهر جایگاه خود را به مس کرمان داد و کرمانی‌ها در رده دوم قرار گرفتند و استقلال خوزستان هم با این برد توانست به جایگاه سوم جدول برسد. امتیاز تیم‌ها از صدر با 24 امتیاز تا رده 6 به‌ترتیب با یک امتیاز اختلاف به‌خوبی نشان می‌دهد رقابت تنگاتنگی بین تیم‌ها برقرار است و این حتماً باعث بهتر شدن کیفیت بازی‌ها خواهد شد.
 
تابلوی نتایج
پارس جنوبی جم یک آرمان گهر صفر
استقلال خوزستان یک شهرداری همدان صفر
مس کرمان 2 رایکا بابل صفر
مس شهر بابک یک قشقایی شیراز یک
شهرداری آستارا صفر ویستا توربین تهران یک
شمس آذر قزوین یک استقلال ملاثانی یک
سایپا صفر ملوان بندر انزلی صفر
خوشه طلایی ساوه 5 شاهین بوشهر یک
خیبر خرم‌آباد 3 ماشین‌سازی تبریز 2
 

Page Generated in 0.0057 sec