printlogo


کد خبر: 239964تاریخ: 1400/10/12 00:00
مدیران غیرورزشی در فضای ورزش آسیب می‌بینند
شکوری: شک ندارم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است
باشگاه‌های فوتبال مدیران پولساز بیاورند

 
 ابراهیم شکوری از جمله مدیران نسل جدید فوتبال ایران به شمار می‌رود که با وجود سن و سال کم، در دو جایگاه مهم ایستاد و موفق ظاهر شد تا جایی که مورد وثوق اهالی ورزش قرار گرفت. او ابتدا معاون دبیرکل و سپس دبیرکل فدراسیون فوتبال شد که اتفاقاتی رقم خورد تا از این جایگاه کنار برود. سپس به‌عنوان معاون اجرایی – ورزشی باشگاه پرسپولیس منصوب شد تا در کنار جعفر سمیعی، مسیر قهرمانی‌ها را ادامه دهد. 
شکوری که به خاطر سربازی از باشگاه استعفا کرده بود، به تازگی دوران خدمت خود را به پایان رسانده و مشغول بررسی پیشنهاداتش برای بازگشت به عرصه مدیریت ورزش است.
این مدیر جوان در خصوص شرایط خود گفت: «از چند جای مختلف، پیشنهاد همکاری دریافت کردم اما نمی‌خواهم بدون مطالعه، کاری انجام بدهم. به همین خاطر، فعلاً مشغول صحبت و بررسی هستم تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشم. هر فردی که مدیریت ورزشی انجام می‌دهد، باید مراقب انتخاب‌ها و کارنامه خود باشد.»
شکوری اضافه کرد: «مهم‌ترین چالش ورزش کشورمان، حضور افراد غیرورزشی و بدون تخصص در این حوزه، در جایگاه‌های ورزشی است. این اتفاق باعث ایجاد تنش و درگیری در ورزش می‌شود و البته مدیران غیرورزشی هم در این فضا آسیب می‌بینند. هر مدیری که به یک بخش ورزشی می‌رود، باید برنامه و خروجی داشته باشد زیرا ورزش و مدیریت آن در دنیا تبدیل به یک صنعت و علم شده اما مشخص است که اکثر مدیران غیرورزشی، چنین عناصری را در کارشان ندارند. این موضوع به خاطر عدم آشنایی آنها با فضای ورزش است. در باشگاه‌های بزرگ دنیا، پست مدیر ورزشی دارای جایگاه ویژه‌ای‌است که مدیران کلان هر سازمان، از تجربیات و توانایی‌های مدیران ورزشی که اکثراً جز پیشکسوتان همان رشته هستند، حداکثر استفاده را می‌برند.»
او سپس بحث را به سمت فوتبال کشاند و ادامه داد: «به‌عنوان مثال در فوتبال، فقط مدیرانی موفق می‌شوند که توانایی افزایش بودجه باشگاه‌ها را داشته باشند. در کنار درآمدزایی، باید مدیریت کنند و با فوتبال آشنا باشند. اینها، عواملی است که می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت در فوتبال شود. در غیر این صورت، فوتبال به بیراهه می‌رود و فضای آن پر می‌شود از اعتراض، تنش، درگیری و مصاحبه‌های آنچنانی.»
معاون پیشین باشگاه پرسپولیس در نهایت، در مورد وضعیت این تیم گفت: «من مدتی است که از باشگاه جدا شده‌ام و حرفه‌ای نیست در مورد پرسپولیس صحبت کنم اما مطمئن هستم پرسپولیس با توجه به بضاعت کادرفنی و بازیکنانش، شانس اول کسب عنوان قهرمانی است. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و شش قهرمانی پیاپی در تاریخ این باشگاه باقی بماند.»
 

Page Generated in 0.0056 sec