printlogo


کد خبر: 239959تاریخ: 1400/10/12 00:00
نقل قول

با اعلام یکی از اعضای کمیته انضباطی
برخورد با باشگاه‌های بیانیه‌نویس
بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران، یکی از رایج‌ترین راه‌های باشگاه‌ها برای مقابله با مشکلاتی است که شاید در جلسات و گفت‌وگوهای رو در رو بهتر حل شوند. با این حال کماکان در مواقع بحران، بیانیه‌نویسان دست به قلم می‌شوند و به جای اینکه مشکل را حل کنند، کار را حادتر می‌کنند.
چند فصل پیش کمیته انضباطی اعلام کرده بود که برای مقابله با این موضوع، برای باشگاه‌هایی که بیانیه‌های حاشیه‌ساز صادر می‌کنند، جرایمی در نظر خواهد گرفت. این تصمیم کمیته انضباطی اتفاقاً بی‌تأثیر هم نبود و تا حدودی از حجم بیانیه‌ها کاست.
حالا که به بهانه ماجرای بازیکن گابنی گل‌گهر سیرجان، باز هم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بیانیه‌نویسی روی آورده‌اند، بار دیگر یکی از اعضای کمیته انضباطی، اعلام کرده که به بیانیه‌نویسی‌ها ورود خواهد کرد.
حسین عبداللهی در این رابطه می‌گوید: «نه تنها اینگونه بیانیه‌ها مفید نیست بلکه در آینده تبدیل به معضل خواهد شد.  روز گذشته آقای صالحی، رئیس کمیته استیناف اظهار نظری کرد که جالب بود. او مدعی بود شاید این اقدامات باعث تأثیرگذاری روی کمیته استیناف باشد ولی این کمیته کار خود را انجام می‌دهد و توجهی به اینگونه موارد نخواهد داشت. در آیین‌نامه کمیته انضباطی اشاره شده هرگونه اظهارنظر توسط عوامل باشگاه‌ها علیه یکدیگر مصداق بارز نشر اکاذیب محسوب شده و در صورت لزوم برخورد کمیته انضباطی را در پی خواهد داشت. مطمئناً این رویه پسندیده نیست و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.»
 
 
امروز آخرین مهلت سرمربی بلژیکی در مراکش
قرارداد ترکمانچای جدید با ویلموتس! 
مارک ویلموتس، سرمربی پیشین و جنجالی تیم ملی فوتبال ایران که پرونده شکایتش از فدراسیون فوتبال کشورمان هنوز باز است، چند ماه پیش به عنوان سرمربی تیم فوتبال رجا کازابلانکا مراکش انتخاب شد. ویلموتس در این تیم مراکشی نتوانسته انتظارات را برآورده کند و تیمش در رده دوم جدول لیگ این کشور قرار دارد. ضمن اینکه رجا در فینال مسابقات جام باشگاه‌های آفریقا با شکست برابر الاهلی مصر از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.
این مسائل باعث بالا رفتن انتقادات از مربی بلژیکی و رئیس باشگاه رجا شده است. در این ارتباط جلسه‌ای در باشگاه برگزار شده و ظاهراً آخرین فرصت به ویلموتس برای نتیجه‌گیری در بازی حساس روز یکشنبه (امروز) برابر تیم رباط داده شده است.
صفحه توییتری RAJA Inside که یکی از رسانه‌های نزدیک به باشگاه رجا است، در این خصوص خبر داد که الکلاسیکو روز یکشنبه برابر رباط می‌تواند آخرین بازی ویلموتس به عنوان سرمربی رجا باشد. از سوی دیگر «لسعد الچابی» مربی تونسی که سابقه هدایت تیم رجا را برای مدت کوتاه دارد، به شدت به ویلموتس حمله و بخشی از قرارداد این مربی را فاش کرد.
لسعد در یک گفت‌وگوی رادیویی مدعی شد ویلموتس در قراردادش ذکر کرده است که در صورت اخراج و یا فسخ قراردادش، معادل ۴ ماه از حقوقش را به عنوان غرامت دریافت کند. او گفت: «در قرارداد ویلموتس هیچ چیز ورزشی وجود ندارد بلکه قرارداد این مربی کاملاً مادی است. اخراج ویلموتس به این معناست که رجا باید ۴ ماه حقوقش را خسارت بدهد. اگر باشگاه رجا بازیکنی را به یک تیم اروپایی بفروشد، ۱۰ درصد از سهم این قرارداد به ویلموتس می‌رسد.»
 
 
ترابی و اخباری در تیم منتخب سال 2021 آسیا
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با اتمام نظرسنجی‌هایش، بهترین تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا 2021 را معرفی کرد.
در این تیم منتخب نام دو بازیکن ایرانی به چشم می‌خورد. مهدی ترابی با درخشش به همراه پرسپولیس و محمدرضا اخباری هم با درخشش در چهارچوب تراکتور در تیم منتخب سال قرار گرفتند. 
همچنین نام منوچهر صفروف، مدافع سابق استقلال تاجیکستان و کنونی پرسپولیس در لیست قرار داشت. تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا 2021 به شرح زیر است:
دروازه‌بان: محمدرضا اخباری (تراکتور)
مدافعان: منوچهر صفروف (استقلال تاجیکستان-پرسپولیس)، جانگ هیون سوون (الهلال)، ناصر الدوسری (الهلال) و عبدا... العمری(النصر)
هافبک‌ها: مهدی ترابی (پرسپولیس)، سالم الدوسری (الهلال) و سلمان الفرج (الهلال)
مهاجمان: موسی مارگا (الهلال)، عبدالرزاق حمدالله (النصر) و گومیس (الهلال)
 
 
براتی علیه رئیس کمیته استیناف:
تصمیم سازمان لیگ در مورد گل‌گهر درست بود
علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف به سازمان لیگ ایراد گرفت که چرا رأی صادره از سوی کمیته انضباطی در خصوص باشگاه گل گهر را در جدول رده‌بندی اعمال کرد. این موضوع واکنش احمدرضا براتی یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال را به همراه داشت. کسی که رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال بود. او در خصوص اعمال این رأی از سوی سازمان لیگ با سایت این سازمان مصاحبه کرد و گفت: «بر اساس بند ۴ ماده ۱۱۲ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، آرا و تصمیمات بلافاصله بعد از ابلاغ، اجرا می‌شوند و مطابق بند ۴ ماده ۱۰۳ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، تجدیدنظرخواهی مانع اجرای حکم یا توقف اجرای آن نخواهد شد. (مگر در مورد احکام مالی)»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با تأکید بر اینکه این موضوع در مقررات فیفا نیز تصریح شده است، گفت: «فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز در مواد ۴۷ و بند ۸ ماده ۵۱ و بند ۱ ماده ۶۱ مقررات انضباطی فیفا تأکید کرده است که آرای صادره بلافاصله بعد از ابلاغ اجرا می‌شوند و تجدیدنظرخواهی مانع اجرای حکم نیست. (مگر در مورد احکام مالی)»
رئیس سابق کمیته تدوین و تطبیق مقررات گفت: «رویه ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در گذشته نیز همواره همین‌گونه بوده و اتفاقاً اقدامی است که دقیقاً منطبق با مقررات ملی و بین‌المللی فوتبال و رویه قضایی حاکم بر آن است.»
 
 
دیدار عزیزی خادم و مدیرعامل شرکت توسعه
آغاز برنامه‌ریزی برای جشن صعود
شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در دفتر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، جلسه‌ای را در خصوص اقدامات صورت گرفته برای میزبانی مطلوب ورزشگاه آزادی از دو مسابقه آینده تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی 2022 با علیرضا عاصم یوسفی برگزار کرد.
برگزاری مراسم صعود به جام‌جهانی، انجام مسابقات فوتبال لیگ برتر به‌صورت فشرده و آمادگی امکانات و چمن ورزشگاه آزادی و همچنین اردوی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف در کمپ آزادی، از دیگر مباحث مهم مطرح شده در این جلسه بود.در این جلسه که به‌مدت یک ساعت طول کشید، سعید ابوالفتحی، معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و میرشاد ماجدی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز حضور داشتند.
 

 


Page Generated in 0.0058 sec