printlogo


کد خبر: 239957تاریخ: 1400/10/12 00:00
برترین ستاره لیگ پرتغال با 20 گل و 16 پاس گل
نمره 20 طارمی در سال 2021

امیر اسدی       @amir_asadi62

 درخشش مهدی طارمی در لیگ پرتغال، همه را تحت تأثیر قرار داد. بخصوص در سال 2021 که یکی دو روز قبل به پایان رسیده و وارد سال 2022 شده‌ایم. از نظر آماری، مهدی طارمی توانست یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خود را سپری کند. مهاجم بوشهری و 29 ساله پورتو از جمله بازیکنانی بود که در لیگ پرتغال و ترکیب پورتو درخشید و نشان داد تا چه اندازه می‌تواند مفید و اثرگذار باشد.
طارمی نه تنها به لحاظ فنی بلکه به لحاظ آماری هم توانست روزهای موفقی را در سال 2021 سپری کند. او در این سال به اتمام رسیده، 20 گل در لیگ پرتغال زد و بالاتر از تمام مهاجمان بزرگ و رزومه‌دار این کشور ایستاد. آماری شگفت‌انگیز از مهاجمی که البته در تیم ملی هم بازی‌های فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت و یکی از بازیکنان تأثیرگذار فوتبال ایران بود.
مهاجم تیم ملی با 20 گلی که در سال 2021 و در لیگ پرتغال به ثمر رساند، آماری بهتر از سایر مهاجمان حاضر در این مسابقات به جا گذاشت. بعد از طارمی، هریس صفروویچ سوئیسی قرار گرفت که 19 گل زد. بعد از صفررویچ، پدرو گونسالوس پرتغالی قرار گرفت که توانست 17 گل برای اسپورتینگ لیسبون به ثمر برساند. کارلوس جونیور برزیلی و لوئیز دیاز کلمبیایی نیز با 15 گل زده در رده‌های بعدی قرار گرفتند. البته لوئیز دیاز که هم‌تیمی طارمی نیز محسوب می‌شود، از ابتدای فصل 2022-2021 پیراهن پورتو را پوشیده و این تعداد گل را در فصل جاری وارد دروازه رقبا کرده است.
تأثیر طارمی فقط مختص به گلزنی برای پورتو نبوده. او در جدول بهترین پاسورها نیز صدرنشین است. البته به‌صورت مشترک با رافا سیلوا، هافبک پرتغالی بنفیکا لیسبون. این دو هر کدام 16 بار هم‌تیمی‌های خود را در موقعیت گلزنی قرار دادند و از این حیث آماری جذاب را به‌نام خود ثبت کردند. نکته جالب اینکه طارمی یک مهاجم به حساب می‌آید و سیلوا هافبکی که وظیفه‌اش توپ‌رسانی به مهاجمان است. این مسأله کار بزرگ طارمی به لحاظ پاس گل را نشان می‌دهد.
این آمار فقط به لیگ پرتغال اختصاص دارد که طارمی را از نظر تأثیرگذاری روی 36 گل در رده اول قرار داده است. بهتر از طارمی در لیگ پرتغال و در سال 2021 وجود ندارد. او البته در رده ملی نیز موفق شده 4 گل بزند.
 گل‌هایی که مقابل بحرین، کامبوج، عراق و امارات به ثمر رسید، نام مهاجم بوشهری را به‌عنوان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران مطرح کرد.
طارمی که بعد از اتفاقات تیم ملی و دوری کوتاه‌مدت در 11 دیدار پورتو موفق به گلزنی نشده بود، برابر بنفیکا این طلسم را شکست و تعداد گل‌های خود را در این فصل به عدد 8 رساند. با این آمار مهدی طارمی بعد از نونز از بنفیکا (13 گل)، دیاز از پورتو (12 گل)، هورتا از براگا و فران ناوارو از ژیل‌ویسنته (9 گل) در رده چهارم جدول رده‌بندی بهترین گلزنان فصل 2022-2021 لیگ پرتغال ایستاده است.
حالا با این آمار و همچنین پایان طلسم طارمی در پرتغال، باید منتظر بازگشت این مهاجم به اردوی تیم ملی ایران باشیم. بدون شک طارمی با انگیزه‌ای بالاتر از قبل وارد ترکیب تیم ملی می‌شود تا ایران در روز بازی با عراق و با استفاده از تمام نیروهای خود جشن صعود بگیرد و برای سومین دوره متوالی راهی جام جهانی شود.
 
 طارمی در رده هشتم مؤثرترین بازیکنان جهان
آمار رویایی مهدی طارمی در سال 2021 باعث شده تا نام او به لحاظ اثرگذاری میان بهترین فوتبالیست‌های جهان قرار بگیرد. بعد از امباپه با تأثیر روی 65 گل، لواندوفسکی، هالند، بنزما، محمد صلاح، هالر و مسی در رتبه‌های دوم تا هفتم قرار گرفته‌اند و سپس نوبت به مهدی طارمی می‌رسد که با تأثیر روی 48 گل باشگاهی و ملی، رده هشتم را به خود اختصاص بدهد. این هم یکی دیگر از عناوین ارزشمندی است که مهاجم بوشهری تیم ملی در سال 2021 به نام خود ثبت کرده است.

 


Page Generated in 0.0043 sec