printlogo


کد خبر: 239953تاریخ: 1400/10/12 00:00
گزارش و خبر

برنامه ملی‌پوشان تنیس روی میز برای بازی‌های آسیایی
معافیت ندا و نوشاد از انتخابی تیم ملی
پس از جنجال‌های گذشته درباره حضور برادران عالمیان در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز، فدراسیون تصمیم گرفته تا یکی از آنها را از انتخابی معاف کند.
طبق تصمیم گرفته شده از سوی فدراسیون، نفرات اول ایران در رده‌بندی جهانی از حضور در رقابت انتخابی برای بازی‌های آسیایی سال آینده معاف خواهند بود. به این ترتیب نوشاد عالمیان و ندا شهسواری که بهترین رنکینگ را در دو بخش زنان و مردان در اختیار دارند، بدون انتخابی به عضویت تیم ملی در خواهند آمد.
جمیل لطف‌الله نسبی درباره زمان و چگونگی آن توضیح داد: «انتخابی را 23 تا 27 بهمن برای قهرمانی جهان، بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی برگزار می‌کنیم. همه باید در انتخابی حضور داشته باشند چون بقیه هم زحمت می‌کشند تا عضو تیم ملی شوند. کسی در انتخابی شرکت کرد و انتخاب شد که قدمش روی چشم اما اگر کسی شرکت نکرد دیگر خودش می‌داند.»
سرمربی تیم ملی درباره الزام حضور نیما در انتخابی با توجه به حواشی گذشته نیز اینطور اظهار نظر کرد: «نیما هم مثل بقیه اگر می‌خواهد عضو تیم ملی شود حتماً باید در انتخابی شرکت کند.»
طبق صحبت‌های مطرح شده و مدال ارزشمند نوشاد عالمیان در دوره قبلی، این رشته در بازی‌های آسیایی آتی خیلی بعید به نظر می‌رسد که حضور نداشته باشد. به این ترتیب وظیفه اصلی این انتخابی، تعیین ترکیب تیم ملی در این بازی‌ها خواهد بود.

 

صدور مجوز نهایی برای 26 رشته در مسیر هانگژو
ادامه تلاش در  لیست انتظار
نشست ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک با حضور مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار و 26 رشته اعزامی به بازی‌های آسیایی اعلام شد.
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو، سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش و مریم کاظمی‌پور معاون توسعه بانوان وزارت ورزش در این جلسه حضور داشتند. نکته قابل توجه درباره غیبت معاونت قهرمانی است که با وجود استعفای 20 روز قبل علی‌نژاد، هنوز برای این پست، فردی انتخاب نشده است که به همین خاطر علی رغبتی در جلسه ستاد عالی حضور داشت.
 در این نشست درباره رشته‌های مختلف اعزامی که به سه دسته رشته‌های کسب مدال، شانس کسب مدال و عدم کسب مدال تقسیم شده‌اند بحث و بررسی شد و در نهایت 26 رشته اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 انتخاب شدند.
در این نشست اعزام ورزش بانوان به این بازی‌ها با نگاه حمایتی مورد توجه قرار گرفت.
دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، والیبال، تیراندازی، قایقرانی، وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، کوراش، ووشو، ورزش‌های صعودی، کبدی، اسکیت، تیراندازی با کمان، فوتبال، هندبال، شنا-شیرجه-واترپلو، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، شطرنج، بازی‌های الکترونیک، سپک تاکرا و تنیس روی میز 26 رشته‌ای هستند که برای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 نهایی شدند.
قرار است اعزام والیبال زنان، هندبال زنان، بسکتبال 3*3، اسکواش، بدمینتون، تنیس و سه‌گانه هم ظرف روزهای آینده مورد بررسی قرار گیرد. از بین اینها والیبال تلاش بیشتری برای جلب نظر مسئولان کرده بخصوص با جذب مربی خارجی و جلساتی که محمدرضا داورزنی با مسئولان کمیته ملی المپیک داشته است.
 
 
ادامه رکوردشکنی در کامپوند
این بار نوبت به زنان رسید
در جریان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی تیروکمان کامپوند بانوان، رکورد این رشته توسط راحله فارسی شکسته شد. آن هم درست یک روز بعد از رکوردی که بعد از 7 سال در بخش مردان شکسته شد.
رقابت‌های انتخابی تیم ملی کامپوند و تیم ملی دانشجویان در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی برگزار شد.
در جریان این رقابت‌ها و فارغ از نتایج نهایی، یک اتفاق قابل تأمل افتاد. راحله فارسی موفق شد با امتیاز ۷۰۰ رکورد ایران را ارتقا بخشد. پیش از این رکورد در اختیار گیسا بایبوردی با امتیاز ۶۹۹ بود که فارسی موفق شد این رکورد را بشکند که البته تنها یک امتیاز با رکورد قبلی فاصله دارد.

 


Page Generated in 0.0061 sec