printlogo


کد خبر: 239952تاریخ: 1400/10/12 00:00
سوژه روز

 شروع ماراتن انتخابات با کوهنوردی
ماراتن مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها از امروز با برگزاری مجمع فدراسیون کوهنوردی آغاز می‌شود. البته قرار بود انتخابات نابینایان و کم بینایان دیروز برگزار شود اما این مجمع عقب افتاد و حالا کوهنوردی در رأس لیست انتخابات قرار گرفته است. از امروز تا 22 دی ماه، یعنی هفته آینده هر روز یک مجمع برگزار می‌شود البته اگر اتفاق خاصی نیفتد و مجمعی عقب نیفتد.
پیش از این صحبت‌هایی مطرح بود درباره عقب افتادن برخی از مجامع فدراسیون‌ها اما به گفته مهدی مستجاب‌الدعوه، معاون امور مجامع دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی فعلاً برنامه‌ای برای عقب افتادن 9 مجمع بعدی وجود ندارد و چیزی ابلاغ نشده است.
کوهنوردی یکی از فدراسیون‌هایی است که پیش از این درباره لغو مجمع‌اش صحبت‌هایی مطرح بود اما این اتفاق نیفتاد و امروز رضا زارعی، سعید حاجی بیگ‌لو و کاوه کاشفی برای ریاست این فدراسیون رقابت می‌کنند که از بین اینها زارعی رئیس فدراسیون بوده و به نظر می‌رسد با وجود مخالفانی که بین ورزشکاران دارد اما در بین مجمع از موقعیت خوبی برخوردار است.
رضا زارعی در حالی به‌عنوان کاندیدا در انتخابات روز یکشنبه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی شرکت می‌کند که طی هشت سال گذشته ریاست این فدراسیون را برعهده داشته و همین زمان کافی است تا فردی رؤسای فدراسیون‌ها را آنطور که می‌خواهد بچیند. زارعی در انتخابات ۱۹ آذرماه سال ۹۲ و ۲۰ آذرماه سال ۹۶ رأی اعضای مجمع را به خود اختصاص داده بود.
 
 
انتخاب سرپرست، یک هفته قبل از انتخابات
تصمیم عجیب در آستانه انتخابات شنا
در فاصله یک هفته‌ای تا انتخابات فدراسیون شنا، وزارت ورزش و جوانان در حکمی کاوه احمدی را به‌عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد.
احمدی که مدیر روابط عمومی وزارت ورزش نیز هست، مسئولیت برگزاری مجمع انتخاباتی را برعهده دارد و شاید حضورش به‌عنوان سرپرست، به هفت روز کاری هم نرسد، چرا که طبق اعلام قبلی، انتخابات فدراسیون شنا دوشنبه 20 دی‌ماه برگزار خواهد شد.
 گذاشتن سرپرست برای برگزاری انتخابات اتفاق جدید و تازه‌ای نیست اما انتخاب این سرپرستان از بدنه وزارت ورزش، اغلب نشانه خوبی نبوده. سرپرستان وزارتی معمولاً آمده‌اند تا مسیر را برای انتخاب گزینه این وزارتخانه هموارتر کنند. البته که درباره این فقره، نه گزینه‌ای جدی در مقابل رضوانی مطرح شده و نه یک هفته زمانی است که بشود مناسبات و ارتباطات هشت ساله او را تغییر داد.
اینطور که شنیده می‌شود، ادعای وزارت برای گرفتن چنین تصمیم‌هایی، جلوگیری از اعتراض‌های احتمالی سایر کاندیداها است. حضور رؤسای فدراسیون‌ها در انتخابات، آن هم در شرایطی که هنوز بر مسند کار نشسته‌اند، همواره یکی از مناقشه‌های انتخاباتی بوده و البته هیچگاه رویه ثابتی درباره‌اش وجود نداشته است.
به‌عنوان مثال حالا که انتخابات حدود 10 فدراسیون در پیش است، آیا وزارت ورزش برای برگزاری مجمع همه آنها سرپرست انتخاب خواهد کرد؟

 


Page Generated in 0.0047 sec