printlogo


کد خبر: 239950تاریخ: 1400/10/12 00:00
خبر

توصیه هواشناسی به کوهنوردان
این هفته به کوه نروید!
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش برف و باران در ارتفاعات کشور از کوهنوردان خواست در این هفته به کوهنوردی نروند.
صادق ضیائیان با بیان اینکه در هفته جاری بارش مناسبی در نیمه جنوبی کشور خواهیم داشت گفت: «طی این مدت در ارتفاعات زاگرس، استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری بارندگی پیش‌بینی می‌شود.»
او ادامه داد: «برای روز دوشنبه (۱۳دی ماه) و چهارشنبه (۱۵دی ماه) در ارتفاعات البرز بارش برف، باران، کولاک و شرایط جوی ناپایدار پیش‌بینی می‌شود که در این روزها کوهنوردان نباید به ارتفاعات صعود داشته باشند.»
 
 
والیبالیست 18 ساله ایران در تیم قهرمان پرتغال
مغانی در پورتو
بازیکن ۱۸ ساله تیم ملی والیبال زنان ایران به تیم پورتو پرتغال پیوست. «زهرا مغانی» پدیده ۱۸ ساله تیم ملی و باشگاه پیکان با قراردادی رسمی به تیم سرشناس پورتو ملحق شد. تیم پورتو هم‌اکنون در صدر جدول لیگ برتر پرتغال قرار دارد و در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی می‌کند.
مغانی با پیوستن به پورتو، جوان‌ترین والیبالیست ایرانی می‌شود که در لیگ قهرمانان اروپا شرکت خواهد کرد. به این ترتیب مغانی در کنار مهدی طارمی، دومین ورزشکار ایرانی است که در باشگاه پورتو عضویت خواهد داشت و با پیراهن این باشگاه مطرح پرتغالی به میدان خواهد رفت.
پیش از این «سمیرا ایمانی فولادی» هم به‌عنوان مربی، عضو کادر فنی تیم پورتو شده بود.
 
 
 شیوع کرونا در کاراته‌ قهرمانی آسیا
قرنطینه ژاپنی‌ها استقبال از ایرانی‌ها  
کاروان تیم ملی کاراته ژاپن که در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی شهر آلماتی قزاقستان شرکت کرده بود، در کانون شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است؛ به‌ طوری که تاکنون به گفته فدراسیون کاراته این کشور، بیش از نیمی از کاروان 28 نفره اعزامی به قزاقستان به این ویروس مبتلا شده‌اند. رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا روز 22 دسامبر به پایان رسید و ژاپن در صدر جدول مدالی رده سنی بزرگسالان قرار گرفت. این در حالی بود که فدراسیون کاراته این کشور تأیید کرده 13 ورزشکار از مجموع 19 کاراته‌کای اعزامی و همچنین 3 نفر از سایر اعضای این کاروان کرونا گرفته‌اند. از این تعداد، تست 11 نفر در بازگشت به ژاپن و در فرودگاه مثبت اعلام شد که 8 مورد آن از نوع اُمیکرون بود و 3 نفر دیگر نیز مشکوک به اُمیکرون بودند. همچنین نتیجه 4 آزمایش دیگر نیز روز 25 دسامبر مثبت اعلام شد و پس از آن نیز 2 مورد دیگر مثبت بوده است. فدراسیون کاراته ژاپن اعلام کرده که به انجام آزمایش‌های PCR به صورت منظم و پیروی از قوانین مربوط به قرنطینه ادامه می‌دهد. این در حالی است که در روزهای گذشته مسئولان سازمان لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته با درخواست فدراسیون پزشکی ورزشی به دلیل ضرورت قرنطینه کاروان پرتعداد کشورمان، مسابقات سوپر لیگ را به تعویق انداخت. مسابقات کاراته قهرمانی آسیا با حضور بیش از 400 ورزشکار از 23 کشور در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد.  
  
 
۲۳ فرنگی‌کار ناشنوا در اردوی آمادگی المپیک ناشنوایان
اولین اردوی آمادگی و ارزیابی کشتی‌گیران فرنگی‌کار ناشنوا برای شرکت در المپیک برزیل با ۲۳ کشتی‌گیر در اراک آغاز شد.  اولین اردوی آمادگی و ارزیابی کشتی‌گیران فرنگی‌کار ناشنوا برای شرکت در المپیک برزیل با حضور ۲۳ کشتی‌گیر در اراک آغاز شد. این اردو تا ۱۹ دی ادامه دارد. هدایت این تیم را علی اشکانی (سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان) و جمشید خیرآبادی (مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی) به همراه مربیان، برعهده دارند. رقابت‌های المپیک ناشنوایان اردیبهشت ماه سال آینده در کاسیاس دو سول برزیل برگزار می‌شود.

Page Generated in 0.0051 sec