printlogo


کد خبر: 239938تاریخ: 1400/10/12 00:00
2021 سالی جهنمی برای بارسلونا

سالی که گذشت از نظر تاریخی برای باشگاه بارسلونا یکی از بدترین مقاطع تاریخ بود، از وضعیت مالی گرفته تا از دست دادن لیونل مسی و در نهایت حذف از جمع نخبگان اروپا. 
با توجه به اینکه جهان هنوز در چنگال پاندمی کروناویروس است، شاید تعداد کمی از افراد از سال 2021 به‌عنوان سالی به یادماندنی یاد کنند، اما کمتر از آنها آن تعداد از هواداران بارسلونا هستند که به شما خواهند گفت سال 2021 برای آنها و تیم‌شان سال خوبی بود.
در واقع 2021 یکی از بدترین سال‌های تاریخ باشگاه بود و نه فقط به این خاطر که بزرگ‌ترین اسطوره‌شان را با چشمانی گریان به مقصد پاری‌سن‌ژرمن بدرقه کردند بلکه به خاطر حذف‌شان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و ورود به لیگ اروپا که تحقیر شدند.
خاطرات تلخ بارسایی‌ها در سال گذشته با مصدومیت و غیبت آنسو فاتی شروع شد، اما هیچ‌کس انتظار نداشت این سریال مصدومیت‌های کسی که شماره 10 مسی را تحویل گرفت و قرار بود جانشین او باشد در فصل جدید هم ادامه پیدا کند، تا جایی که او فقط 8 بار در طول سال به میدان برود و حتی نتواند یک بازی را به طور کامل انجام دهد.  او امیدوار است در یکی دو هفته آینده برگردد و بارسلونا هم به‌شدت به بازگشتش نیاز دارد.
مصدومیت فاتی اما در آن زمان خیلی مهم نبود چون بارسلونا هنوز مسی را در اختیار داشت.  ستاره آرژانتینی آخرین سال حضورش در بارسلونا را خوب آغاز کرد تا نیم‌فصل اول کم فروغش را جبران کند و دل هوادارانی که از دستش به خاطر درخواست جدایی ناراحت شده بودند را به دست آورد؛ درخواستی که توسط رئیس وقت باشگاه خوسپ ماریا بارتومئو، رد شده بود.
مشکلات بارسلونا اما فقط درون زمین بازی نبود.  در رده مدیریتی هم بارتومئو تحت فشار شدید رسانه‌ها و سایر اعضا مجبور به استعفا شد و زمام امور به‌صورت موقت به کارلوس توسکتس سپرده شده و به این ترتیب، بدون رئیس وارد سال 2021 شد و خوان لاپورتا در نهایت در ماه مارس به‌عنوان رئیس جدید انتخاب شد.
بازی‌های خارق‌العاده مسی در نیمه دوم فصل گذشته - البته در کمال تأسف پشت درهای بسته - که در موفقیت او برای کسب هفتمین توپ طلایش تأثیر بسزایی داشت باعث شد باشگاه و هوادارانش به آینده امیدوار شوند اما این امیدواری خیلی دوام نداشت و آنها در فینال سوپرجام اسپانیا در ماه ژانویه مقابل اتلتیک بیلبائو شکست خوردند، همان مسابقه‌ای که مسی اولین کارت قرمز خود را در تمام دوران بازیگری‌اش در بارسلونا گرفت و در اروپا نیز آسیب دید. 
بارسلونا در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط پاری‌سن‌ژرمن حذف شد و مسی در بازی برگشت یک پنالتی را از دست داد، اما شکست سنگین 4-1 خانگی آنها در ماه فوریه بود که باعث حذف‌شان شد.
اگر ذره‌ای حال خوب برای هواداران بارسلونا باقی مانده بود، در آوریل از بین رفت و نه تنها با نقش باشگاه در راه‌اندازی ناموفق سوپر لیگ اروپا، بلکه با شکست دیگر ال کلاسیکو برابر رئال مادرید با نتیجه 2-1 در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو. 
آن باخت و باخت بعدی مقابل گرانادا در خانه در نهایت شانس قهرمانی در لالیگا را از کاتالان‌ها گرفت. با وجود نارضایتی لاپورتا از عملکرد کومان و تلاش او برای استخدام یک مربی جدید، چون گزینه‌ای بهتر پیدا نشد کومان در رأس کار باقی ماند. بعد از آن بدترین اتفاق ممکن برای بارسایی‌ها رخ داد. 
باشگاه به‌دلیل محدودیت‌های مالی و رعایت قانون بازی جوانمردانه مالی لالیگا به لیونل مسی اطلاع داد که باید برود. مسی در حالی که اشک می‌ریخت خداحافظی کرد و راهی پاریس شد و با رفتنش باشگاه کاتالان‌ را هم ویران کرد. 
بعد از او هم آنتوان گریزمان رفت و بارسلونا به مشتی بازیکن جوان و کم‌تجربه دل بست که نتیجه‌اش آخرین ضربه یعنی حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد.
 

Page Generated in 0.0047 sec