printlogo


کد خبر: 239937تاریخ: 1400/10/12 00:00
لالیگا تحت تأثیر پاندمی شروع می‌شود
بحران ویروس کرونا در اردوی بارسا، رئال و اتلتی

رقابت‌های لالیگا در سال 2022 از امروز آغاز می‌شود و هر سه تیم بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید به میدان می‌روند. بارسلونا که دچار بحران ویروس کرونا است، با مایورکا دیدار می‌کند. تیم میهمان در رده هفتم جدول است و دو امتیاز کمتر از رایو وایکانو در رده چهارم دارد و مایورکا پانزدهم است. مایورکا در چهار بازی خانگی اخیر خود در لیگ چهار تساوی کسب کرده است. بارسلونا هم پیش از تعطیلات زمستانی، با سویا به تساوی یک بر یک رسید. 
بارسا در چهار بازی اخیر خود در لیگ شکست نخورده است، اما سه بازی از این چهار دیدار با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. بارسلونا در این بازی مارتین برایت‌ویت، ممفیس دیپای، آنسو فاتی، پدری و سرخی روبرتو را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و سرخیو بوسکتس هم محروم است. اما دنی آلوز، ساموئل اومتیتی، کلمان لنگله، عثمان دمبله، عبده الزلزولی، خوردی آلبا، فیلیپه کوتینیو، گاوی، سرجینیو دست و الخاندرو بالده دچار ویروس کرونا شده و نمی‌توانند به میدان بروند. از این رو، احتمالاً لوک دی‌یونگ و الیاس اخوماش در خط حمله بازی می‌کنند و فران خوتلا که در سه بازی در لیگ یک گل زده هم در ترکیب حضور می‌یابد. فرنکی د‌یونگ، ریکی پوچ و نیکو هم در خط میانی بازی خواهند کرد.
  
تسلط تیم کارلتو
رئال مادرید هم به ورزشگاه آلفونسو پرس می‌رود تا با ختافه دیدار کند. رئال هشت امتیاز بیشتر از سویا، تیم دوم جدول دارد و ختافه هم شانزدهم است. ختافه در هفته‌های اول فصل بد نتیجه گرفت، اما اخیراً اوضاع بهتری پیدا کرده است. آنها در هشت بازی اخیر خود در لیگ تنها یک بار باخته‌اند و پنج بازی است که شکست نخورده‌اند. حالا ختافه به مصاف رئال مادرید و سویا خواهد رفت. ختافه در فصل گذشته در خانه خود توانست رئال مادرید را متوقف کند، اما در 15 بازی اخیر دو تیم در لیگ، رئال 13 بار پیروز شده است. تیم کارلو آنچلوتی 18 امتیاز بیشتر از بارسلونا دارد و این نشان می‌دهد که آنها تا چه حد مسلط ظاهر شده‌اند. رئال در 9 بازی اخیر در لیگ، 8 پیروزی کسب کرده است و از اکتبر تاکنون در لیگ شکست نخورده‌ است. ختافه کار سختی دارد، بویژه که از نوامبر 2008 به این سو نتوانسته رئال را در لیگ ببرد. در رئال مادرید، دنی کارواخال همچنان مصدوم است و وینیسیوس جونیور، لوکا یوویچ، ادواردو کاماوینگا، فدریکو والورده و تیبو کورتوا هم دچار ویروس کرونا شده‌اند. گفته می‌شود نتیجه تست اخیر کورتوا، والورده و کاماوینگا منفی بوده است و شاید کورتوا و والورده در ترکیب قرار بگیرند، اما در هر حال کاماوینگا محروم هم است و نمی‌تواند بازی کند. مارسلو، لوکا مودریچ، ایسکو، مارکو آسنسیو، رودریگو، داوید آلابا، گرت بیل و آندری لونین هم که مبتلا به ویروس کرونا شده بودند، بهبود یافته‌اند. به این ترتیب، آسنسیو، کریم بنزما و رودریگو در خط حمله رئال حضور می‌یابند.
 
اتلتی در پی جبران
اتلتیکو مادرید هم اوضاع خوبی ندارد. آنها چهار بازی پیاپی است که در لیگ شکست می‌خورند و حالا باید در واندا متروپولیتانو به مصاف رایو وایکانو بروند. قهرمان فصل پیش لیگ در حال حاضر پنجم است و 17 امتیاز کمتر از رئال مادرید دارد. رایو هم با 30 امتیاز از 18 مسابقه در رده چهارم است. اتلتیکو در این فصل 22 گل دریافت کرده و در دسامبر حتی یک امتیاز کم به دست نیاورد. آنها یک بازی سخت هم با ویارئال پیش رو دارند. البته اتلتیکو در پنج بازی اخیر مقابل رایو در لیگ پیروز بوده است. آخرین باری که رایو، اتلتیکو را در لیگ برده به سال 2013 برمی‌گردد. اتلتیکو در این بازی مارکوس یورنته و استفان ساویچ را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، اما خوسه خیمنس و شیمه ورسالیکو به تمرینات برگشته‌اند. کوکه، ژوائو فلیکس، آنتوان گریزمان و هکتور اررا دچار ویروس کرونا شده‌اند و خود دیه‌گو سیمئونه هم به‌دلیل ابتلا به این بیماری، روی نیمکت حضور نمی‌یابد. در خط حمله اتلتیکو، لوییس سوارس در کنار آنخل کوریا قرار خواهد گرفت و سیمئونه احتمالاً از تاکتیک 2-4-4 استفاده خواهد کرد.
 

Page Generated in 0.0063 sec