printlogo


کد خبر: 239936تاریخ: 1400/10/12 00:00
چلسی – لیورپول؛ 20:00
جنگ آلمانی‌ها در لندن

در روزهای نخست سال 2022، تیم‌های دوم و سوم جدول لیگ برتر در استمفورد بریج به مصاف هم می‌روند. توماس توخل و یورگن کلوپ سرمربیان آلمانی دو تیم چلسی و لیورپول هر دو تأثیرگذاری خود در فوتبال انگلیس را به رخ کشیده‌اند و حالا برای رساندن تیم‌هایشان به صدر جدول نبرد سختی با یکدیگر دارند.
چلسی با توماس توخل در بازی قبلی خود با نتیجه یک بر یک مقابل برایتون متوقف شده و لیورپول هم برابر لستر سیتی با نتیجه یک بر صفر باخته است.
زمستان برای آبی‌های لندن سخت شروع شده و توماس توخل پس از بازی با برایتون از لیست رو به گسترش غایبان تیم شاکی بود. او همچنین گفت که احمقانه است اگر تصور شود تیم ضعیف‌شده، او می‌تواند مدعی قهرمانی لیگ برتر باشد.
در پنج بازی اخیر چلسی در استمفورد بریج، چهار دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافته و چلسی در این مدت نتوانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. البته نمی‌توان چلسی را مدعی ندانست. آنها بی‌تردید از شکست لیورپول مقابل لستر سیتی خوشحال شده‌اند.
شکست در ورزشگاه کینگ پاور دومین باخت لیورپول در فصل 22-2021 در تمامی رقابت‌ها بود. البته تیم یورگن کلوپ در صورت پیروزی در پایتخت انگلیس، از چلسی عبور می‌کند و به رده دوم جدول می‌رسد، اما آنها در خانه تیم‌های لندنی برنتفورد، وستهم و تاتنهام پیروز نشده‌اند و شاید در ورزشگاه استمفورد بریج هم مشکل داشته باشند.
چلسی و لیورپول البته در سال‌های اخیر، سال نو را خیلی خوب شروع نکرده‌اند. اما تاریخ به سود لیورپول است. آنها در 11 بازی اخیر در خانه چلسی در لیگ برتر، تنها دو بار شکست خورده‌اند.
 
اخبار دو تیم
چلسی در جریان تساوی با برایتون، ریس جیمز و آندریاس کریستنسن را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. جیمز از ناحیه عضله ران مصدوم است و کریستنسن از کمر. بن چیل‌ول هم که دچار مصدومیت رباط صلیبی زانو بوده، حالا تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.
تیاگو سیلوا چهارمین غایب خط دفاعی چلسی است و روبن لوفتوس-چیک هم دچار مشکل از ناحیه مچ پا است. تیمو ورنر که دچار ویروس کرونا شده و نتیجه آزمایشش مثبت شده بود، پس از بازی با برایتون به تمرینات تیمش اضافه شد. به این ترتیب شاید نیاز باشد که تروو چالوبا و مالانگ سار در ترکیب ثابت قرار بگیرند، چرا که چلسی بازیکن کم دارد. تعجبی هم ندارد اگر کای هاورتز در ترکیب ثابت حضور یابد و به خط حمله جان تازه‌ای ببخشد، بویژه که روملو لوکاکو اوضاع مبهمی در چلسی دارد. لوکاکو اخیراً مصاحبه‌ای عجیب انجام داده و در آن اعلام کرده که تمایل دارد به اینتر برگردد. هنوز مشخص نیست که توخل چه جریمه‌ای برای لوکاکو در نظر می‌گیرد، اما در هر صورت او احتمالاً در ترکیب ثابت تیمش حضور خواهد یافت.
در لیورپول هم اندی رابرتسون سومین جلسه محرومیت‌اش را پشت سر می‌گذارد و پس از این دیدار می‌تواند به میادین برگردد. او برابر تاتنهام با کارت قرمز مستقیم اخراج شد و به همین دلیل سه بازی از همراهی تیمش محروم شد. محمد صلاح، سادیو مانه و نبی کیتا باید به جام ملت‌های آفریقا بروند، اما آنها فرصت آن را یافته‌اند که آخرین بازی خود برای لیورپول پیش از این رقابت‌ها را انجام دهند و سپس راهی آفریقا شوند. صلاح و مانه در خط حمله کنار دیوگو ژوتا حضور خواهند یافت ولی برای چند بازی بعد، خط حمله همیشگی لیورپول را نخواهیم دید.
تاکومی مینامینو و تیاگو آلکانتارا هم همچنان مصدوم هستند و نتوانسته‌اند از آسیب‌های عضلانی‌ که دیده‌اند رهایی یابند. نت فیلیپس، آدرین، دیووک اوریگی و هاروی الیوت هم همچنان غایب‌اند و نمی‌توانند برای لیورپول بازی کنند.
 
‌ترکیب احتمالی
 چلسی: مندی؛ آسپیلیکوتا، چالوبا، رودیگر؛ هادسون-اودوی، جورجینیو، کانته، آلونسو؛ ماونت، هاورتز؛ لوکاکو
لیورپول: آلیسون؛ الکساندر-آرنولد، ماتیپ، فن‌دایک، تسیمیکاس؛ هندرسون، فابینیو، اکسلاد-چمبرلن؛ صلاح، ژوتا، مانه
 

Page Generated in 0.0049 sec