printlogo


کد خبر: 239934تاریخ: 1400/10/12 00:00
جیمز به رکورد جردن رسید

برخلاف تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز که این روزها خیلی پرفراز و نشیب است، ستاره سرشناس این تیم لبران جیمز در درخشیدن و کسب امتیاز و رکوردشکنی بسیار باثبات نشان می‌دهد. اسطوره 35 ساله NBA در شبی که تیمش در خانه، تیم پرتلند تریل بلیزرز را با نتیجه 139 به 106 شکست داد، به تنهایی 43 امتیاز گرفت. او که 29 دقیقه در زمین بازی حضور داشت 14 ریباند و 4 پاس گل هم داد. مهم‌تر از همه اینها اما رکورد ارزشمندی بود که برای ستاره لس‌آنجلس لیکرز به ثبت رسید. او به دومین بازیکن بالای 35 سال تبدیل شد که در یک بازی بیش از 40 امتیاز کسب می‌کند. آخرین نفری که چنین کاری را انجام داد مایکل جردن اسطوره تیم شیکاگوبولز بود. جیمز 37 ساله در حال حاضر تنها امید هواداران لیکرزی است که هجدهمین برد خود در سی‌و‌هفتمین بازی فصلش را کسب کرد. جیمز نه تنها به تیمش برای کسب پیروزی خانگی مقابل بلیزرز کمک کرد بلکه بالاترین رکوردش برای کسب امتیاز در فصل جاری را هم به ثبت رساند.
طبق آمار سایت اسپرت‌رادار، مسن‌ترین بازیکنی که پیش از این در یک بازی 40 امتیاز و 14 ریباند کسب کرده بود، لری برد بود که با 35 سال سن در سال 1992 برای تیم بوستون سلتیکس 49 امتیاز و 14 ریباند کسب کرد و از قضا آن بازی هم مقابل پرتلند تریل بلیزرز بود.
 جیمز پس از بازی گفت: «من اصلاً احساس نمی‌کنم که 19 سال است در این لیگ بازی کرده‌ام. زمانی که به من یادآوری می‌شود، احساس می‌کنم که این مدت از حضورم گذشته است. گاهی اوقات لازم است به مردم یادآوری کنید که هنوز یکسری کارها از دست‌شان ساخته است و می‌توانند در بالاترین سطوح کار کنند.» این شصت‌وهفتمین بازی در حرفه جیمز بود که در آن بیش از 40 امتیاز کسب می‌کرد.
 

Page Generated in 0.0063 sec